Cesta: Titulní stránka > Média
TISKOVÁ ZPRÁVA z 21. jednání Rady Ústeckého kraje
Tato zpráva má pouze informativní charakter
Úpravy rozpočtu
Rada Ústeckého kraje provedla snížení rozpočtu Ústeckého kraje o 163 288 000 korun. Důvodem je nenaplnění příjmů roku 2009. Tímto opatřením se celkový objem rozpočet Ústeckého kraje ve výši 12 884 589 000 korun.
Rozpočet se snižuje takto:
v tis. Kč
Běžné výdaje |
Celkem |
rezervy |
výdaje odborů |
příspěvky příspěvkovým organizacím |
Celkem |
-156 363 |
-75 392 |
-39 493 |
-41 478 |
Odbor kancelář ředitele |
-8 091 |
|
-8 091 |
|
Odbor ekonomický |
-43 693 |
-42 896 |
-797 |
|
Odbor informatiky a organizačních věcí |
-552 |
|
-552 |
|
Odbor majetkový |
-4 421 |
-3 468 |
-587 |
-366 |
Odbor legislativně-právní |
-134 |
-50 |
-84 |
|
Odbor regionálního rozvoje |
-627 |
-105 |
-522 |
|
Odbor územního plánování a stavebního řádu |
-45 |
|
-45 |
|
Odbor školství, mládeže a tělovýchovy |
-23 155 |
-10 844 |
-48 |
-12 263 |
Odbor kultury a památkové péče |
-4 476 |
-205 |
|
-4 271 |
Odbor sociálních věcí a zdravotnictví |
-20 713 |
-11 648 |
-110 |
-8 955 |
Odbor dopravy a silničního hospodářství |
-32 032 |
-6 000 |
-10 409 |
-15 623 |
Odbor životního prostředí a zemědělství |
-15 473 |
-176 |
-15 297* |
|
Odbor investiční |
-2 873 |
|
-2 873 |
|
Odbor průmyslové zóny Triangle |
-78 |
|
-78 |
|
* včetně finanční podpory hospodaření v lesích
„Výjimkou jsou příspěvkové organizace v sociální oblasti. Ty na letošní rok dostaly od státu nižší dotaci než obvykle. Přesto, že kraj se jim snažil pomoci navýšením příspěvku zřizovatele o 53 407 000 korun a Ministerstvo práce a sociálních věcí dofinancovalo dotace, dosahuje propad v příjmech z dotačních zdrojů 22 000 000 korun. Kromě toho se organizace v sociální oblasti vyrovnávají se zákonným navýšením mezd. Proto jsme příspěvek zřizovatele sociálním ústavům nesnížili,“ vysvětlila radní Jana Ryšánková, zodpovědná mimo jiné za sociální oblast.
O tři procenta sníží svůj rozpočet také odbor kancelář hejtmanky. Jak velkou sumu bude toto snížení znamenat, oznámí odbor až vyúčtuje veškeré náklady spojené s akcemi k předsednictví ČR v Radě EU.
Podpora víkendové dopravy na regionálních tratích
Rada kraje uvolnila z Fondu hejtmanky finanční příspěvek na podporu provozu sezónní víkendové dopravy na dvou regionálních tratích. Radní rozhodli, že 200 000 korun poskytnou Svazku obcí INTEGRO – Západ Českého středohoří - Poohří na projekt Letní provoz Švestkové dráhy. Dalších 150 000 korun poskytuje kraj Mikroregionu Nechranicko na projekt Vlaková dopravní obslužnost Doupovska a Nechranicka. „Jsme připraveni přispět také letnímu provozu na Kozí dráze, pokud se obce podél trati domluví,“ říká hejtmanka Jana Vaňhová.
Úpravy jízdních řádů
Rada také schválila změny v jízdních řádech autobusů v oblastech Bílinsko, České středohoří – západ, Kadaň – Žatec, Lounsko – jih a Lounsko – východ, Lounsko – západ, Mostecká pánev, Vejprty-Kadaň, Příměstská doprava Teplice a Příměstská doprava Ústí nad Labem. V ostatních oblastech ke změně jízdních řádů nedochází.
Bílinsko
V této oblasti je navrhováno zrušení linky 512 Bílina - Louny. Tato linka bude nahrazena linkou 701 Louny – Kozly - Bílina v oblasti Mostecké pánve.
České středohoří – západ
Z důvodu úpravy linky 703 Louny – Libčeves – Třebívlice v oblasti Lounsko-východ schválila rada úpravu linky 667 Litoměřice - Lovosice - Třebívlice – Skalice v úseku Želkovice – Třebívlice, aby nedocházelo k duplicitnímu zajištění dopravní obslužnosti. Také schválila zrušení ranního školního spoje Lukohořany – Třebívlice. Podle údajů dopravce je žáky z Lukohořan více využíván spoj na lince 657 Lovosice-Třebenice-Čížkovice-Vojničky-Děčany-Třebívlice. Změny byly projednány s příslušnými obcemi.
Kadaň - Žatec
V této oblasti došlo ke zrušení autobusové linky 609 Radonice-Kojetín a to z důvodu nulového vytížení. Na lince jsou provozovány dva párové spoje ve dnech školního vyučování. Obec Radonice, do jejíhož území linka spadá, nemá ke zrušení námitky.
Dále došlo k posunům časů odjezdů spojů
Lounsko - jih a Lounsko - východ
V této oblasti byla změněna linka 703. Původní vedení linky bylo změněno z trasy Louny Libčeves – Kozly na Louny – Libčeves – Třebívlice. Důvodem je částečná náhrada linky 704 Žatec-Louny-Lovosice (z oblast Lounsko-západ) včetně napojení na páteřní linku 545 Most-Obrnice-Libčeves-Třebívlice-Třebenice-Lovosice v uzlech Libčeves a Třebívlice. Tímto způsobem bude původní přímé spojení, které dle analýz využití linky bylo využíváno minimálně, nahrazeno častějším spojením s přestupem v Libčevsi, popř. v Třebívlicích. Změny byly projednány s příslušnými obcemi.
Lounsko - západ
V této oblasti k 30. 8. 2009 dochází úplnému zrušení autobusové linky 704 Žatec-Louny-Lovosice. Tato linka je po většinu vedena v souběhu s jinými linkami dotovanými Ústeckým krajem a na trase Postoloprty-Louny-Lovosice Ústecký kraj preferuje drážní dopravu. Na linku jsou nasazována malokapacitní vozidla, což svědčí o nízkém využití linky.
Z důvodu zrušení linky 704 bude objednáno 5 spojů v pracovní dny a 2 spoje v neděli a ve svátek na lince 734 Žatec-Postoloprty-Louny.
Mostecká pánev
V této oblasti byla zrušena linky 702 Louny – Most a její nahrazení posílením linky 701 Louny – Kozly – Bílina včetně návaznosti na linku 545 v Kozlech. V souvislosti s touto změnou byl zaveden jeden ranní spoj v úseku Kozly – Most na lince 545 Most-Obrnice-Libčeves-Třebívlice-Třebenice-Lovosice. Změny byly projednány s příslušnými obcemi. Linka 701 je v současné době komplikována objížďkou z důvodu uzavírky komunikace I/28 v úseku Dobroměřice – Raná. Jelikož objízdná trasa linky 701 je obsluhována linkou 725 Louny-Lenešice-Počerady, budou zavedeny zastávky na objízdné trase na linku
Vejprty - Kadaň
V této oblasti dochází ke změnám na autobusových linkách 600 Kadaň-Klášterec nad Ohří-Domašín-Měděnec-Kovářská-Vejprty, 601 Kadaň, Tušimice-Kadaň-Klášterec nad Ohří-Perštejn-Okounov-Okounov,Kotvina, 602 Kadaň,Tušimice-Kadaň-Klášterec nad Ohří a 604 Kadaň-Kryštofovy Hamry-Vejprty.
Na lince 600 budou posíleny víkendové spoje o dva párové spoje, posunou se časy odjezdů ze zastávek spojů 202 z 6:34 na 8:34 z Vejprt a 207 z 20:29 na 18:29 z Klášterce nad Ohří. Těmito kroky dojde k zavedení pravidelného intervalu 120 minut namísto dnešních 240 minut. Dále dojde ke zkrácení spojů
Na lince 601 dojde k zavedení párového spoje na trase Kadaň-Královský Vrch-IP Verne-Klášterec n.Ohří s časy odjezdů ve 21:25 z Kadaně a ve 22:22 z Klášterce n. Ohří. Tímto bude možné dopravovat zaměstnance z Kadaně do průmyslové zóny Královský Vrch.
Na lince 602 budou zrušeny dva páry spojů
Na lince 604 bude zrušen jeden pár spojů s odjezdem z Kadaně v 11:35 a s odjezdem z Vejprt ve 12:30 v trase Kadaň-Kryštofovy Hamry-Vejprty a zpět. Tyto spoje jsou minimálně využívány a vzhledem k délce spojů jsou tak náklady na provoz těchto dvou spojů neúměrně vysoké.
Příměstská doprava Teplice
V této oblasti dochází ke změnám jednou za rok, na základě požadavků obcí, zaměstnavatelů nebo cestující veřejnosti. Cílem navržených změn je:
· Zajištění celotýdenního spojení v pracovních dnech v relaci Teplice – Krupka – Chlumec – Děčín s návazným přestupem mezi linkami Veolia Transport Teplice s.r.o., Dopravního podniku města Ústí nad Labem, a.s. a Dopravního podniku města Děčín, a.s. v terminálu Chlumec.
· Vytvoření spojení do všech částí krupské průmyslové zóny na všechny začátky a konce pracovních směn ve směru na Teplice s návazným spojením do dalších směrů a ve směru na Krupku a Chlumec s návazným spojením do Ústí nad Labem.
· Posílení provozu v přepravní relaci Teplice – Krupka a nahrazení chybějící kapacity po spojích DPÚK, zrušených v létě roku 2008.
· Optimalizace provozu se záměrem nasazení velkokapacitních vozů na nejzatíženější spoje v přepravních směrech Teplice – Krupka, Teplice – Dubí a Teplice – Duchcov – Osek.
· Posílení provozu v přepravním směru Osek – Duchcov – Teplice v pracovních dnech po 8. hodině ranní.
· Zavedení školního spoje pro žáky a studenty z obcí Žim, Bořislav a Žalany s příjezdem do Teplic do
· Vytvoření spojení pro dopravu z Teplic pro pracovníky chráněných dílen Arkádie v Bystřanech a pro žáky ZŠ Bystřany.
· Na lince 148 dochází též ke změnám trasy linky.
· Omezení minimálně využitých spojů v úseku Dubí – Cínovec.
·
Příměstská doprava Ústí nad Labem
V této oblasti dochází ke změnám na základě realizovaného dopravního průzkumu MHD města Ústí nad Labem, který na objednávku města Ústí nad Labem zpracovala firma CZECH Consult, spol. s r.o. Ústecký kraj se na uvedené studii také finančně spolupodílel a to zejména z pozice objednatele příměstské dopravy v okolí města Ústí nad Labem.
Všeobecně kladně přijatým konsensem na základě výsledků průzkumu bylo omezení brzkého ranního provozu (cca 4 – 5 hodina ranní) a zavedení minimálně 30-ti minutového intervalu do večerního provozu (cca po 20 hodině). Nezbytnou podmínk
Příspěvek pro SÚS
Radní kraje zvýšili příspěvek na provoz pro rok 2009 pro Správu a údržbu silnic Ústeckého kraje, příspěvkovou organizaci o částku 15 000 000 korun. Peníze mají být použité na sanaci sesuvu na silnici č. II/250 Staňkovice – Bitozeves. Silnice se sesunula po přívalových deštích na konci května. Jedná se o sérii jednotlivých sesuvů v délce cca
Zbývající 3 miliony použije SÚS na likvidaci případných dalších drobných havárií.
Zobrazit vyhledávací formulář »