Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

U Petrovic na Ústecku byl proražen nejdelší dálniční tunel v České republice

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 
U Petrovic na Ústecku byl proražen nejdelší dálniční tunel v České republice
Slavnostní akce se zúčastnil také Jiří Šulc. Tunel Panenská se skládá ze dvou tunelových trub, z nichž ode dneška je plně průchozí levá v délce 2 058 m. Po dokončení bude dílo nejdelším dálničním tunelem v plánované dálniční síti České republiky.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA SE ZVUKOVOU PŘÍLOHOU ze dne 29. 11. 2004

 

U Petrovic na Ústecku byl proražen nejdelší dálniční tunel v České republice

 

Dnes byl slavnostně proražen delší ze dvou tubusů budoucího tunelu Panenská na trase dálnice D8 Trmice – státní hranice. Slavnostního ceremoniálu u jižního portálu tunelu u Petrovic na Ústecku se zúčastnili hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc, náměstek Ministerstva dopravy ČR Jiří Kubínek a dále generální ředitelé firem Metrostav, a.s. a Ředitelství silnic a dálnic ČR, a.s. Jiří Bělohlav a Petr Laušman. Čestným hostem byl emeritní biskup Litoměřické diecéze Josef Koukl, který požehnal chystané ražbě tunelu u obce Libouchec.

            „Je důležité, že při ražbě tohoto díla nedošlo k žádným mimořádným událostem. Považuji to za dobré znamení,“ uvedl v průběhu své řeči Jiří Šulc. „Je ale důležité, aby podobným a nekomplikovaným způsobem pokračovala výstavba celé dálnice. Velké naděje vkládám do jednání s ekologickými iniciativami, které jsem do své kanceláře pozval spolu se zástupci ministerstva dopravy a investorů na 20. prosince. Věřím, že k dohodě dojde, například tato stavba by bez vybudování ostatních úseků dálnice neměla smysl.“

            Tunel Panenská se skládá ze dvou tunelových troub, z nichž ode dneška je plně průchozí levá v délce 2 058 m. Po dokončení bude dílo nejdelším dálničním tunelem v plánované dálniční síti České republiky. V každé tunelové troubě budou dva jízdní pruhy o šířce 3,5 m, 1 m široký chodník a tři nouzové zálivy pro odstavení vozidla. V tunelech budou instalována zařízení pro přesnou signalizaci místa případné nehody, monitory čistoty ovzduší a podobně. Celkové náklady na stavbu tunelu, přilehlých 800 metrů dálnice D8 a mimoúrovňové křižovatky činí cca 4,2 miliardy korun.

 

 

Zvuková příloha ke stažení - vyjádření Jiřího Šulce

  • Musíme začít i s dalšími stavbami na D8

„Pro nás je důležité, že nejhorší část ražby proběhla bez problémů, závalů nebo sesypů. Podstatné ale je, že se staví a že se dodělává v co nejkratším termínu. Teď je ale potřeba věnovat se zbytkové části, mimo tunel. Když totiž stavby na dálnici nezačnou, tak sice budeme mít ve lhůtě dokončený tunel, ovšem budeme se moci na něj chodit leda tak koukat.“

 

Vydala: Mgr. Romana Žatecká, tisková mluvčí Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 754, mobil 603 192 631

e-mail: zatecka.r@kr-ustecky.cz

 

 

Emeritní biskup Josef Koukl světí stavební dílo
Emeritní biskup Josef Koukl světí stavební dílo

Několik chvil před proražením nejdelšího dálničního tunelu v ČR
Několik chvil před proražením nejdelšího dálničního tunelu v ČR

Jako první vyšli z proraženého tunelu dělníci společnosti Metrostav, a.s.
Jako první vyšli z proraženého tunelu dělníci společnosti Metrostav, a.s.

Jiří Šulc a Jiří Bělohlav se seznamují s provedenými pracemi
Jiří Šulc a Jiří Bělohlav se seznamují s provedenými pracemi

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 29.11.2004 / 29.11.2004 | Zveřejnit od-do: 29.11.2004-28.2.2005

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Média

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Lucie Dosedělová

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém