Ústecký kraj hledá řešení pro Dubí obtěžované mezinárodní kamionovou dopravou
Tisková zpráva ze dne 26.6.2003
Kamionová doprava se má na hraniční přechod Cínovec-Altenberg vrátit téměř po roce od srpnových povodní. Od 1.7. bude přes Cínovec odbavována kamionová doprava jedoucí z ČR do SRN včetně obousměrné veterinární přepravy a od 1.září 2003 by se měl přechod vrátit k plnému provozu. „To ale mnozí dubští odmítají. Nechtějí, aby jim přes město zase jezdilo 2500 kamionů denně,“ uvedl po jednání s představiteli dopravní a cizinecké policie, Ředitelství silnic a dálnic ČR, zástupců města a Ústeckého kraje náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna.
Žádné jednoduché řešení ale podle něj kraj nemá. „Dohodli jsme se na projektu signalizačního značení, které by mělo zmírnit dopady parkování stovek kamionů ve městě. Jeho přípravu zajistí Ředitelství silnic a dálnic,“ přiblížil jedno z možných opatření J. Foldyna. Určitou částkou by se na financování projektu podle něho mohl podílet i Krajský úřad Ústeckého kraje a město Dubí. „Tady už ale kompetence Ústeckého kraje přestávají stačit,“ vysvětluje náměstek: „Nad městem stojí uzavřené odstavné parkoviště pro stovku kamionových souprav, město na jeho provozování nemá, a proto by se podle mého názoru v takovouto chvíli měl angažovat stát.“
Jaroslav Foldyna připomněl, že podobný problém, kdy město nestojí o provozování odstavné plochy pro kamiony najíždějící na hraniční přechod, řeší Ústecký kraj v Rumburku: „Odeslal jsem před týdnem varovné dopisy ministrovi vnitra Stanislavu Grossovi a ministrovi dopravy Milanovi Šimonovskému. Oba ministry upozorňuji na možný kalamitní stav a jeho důsledky pro jejich resorty. Při vyřazení rumburského odstavného parkoviště se téměř okamžitě vytvoří na silnicích nekonečné kolony vozů a na místě bude nutná čtyřiadvacetihodinová přítomnost dopravní policie.“ Takováto situace může podle náměstka J. Foldyny nastat i v Dubí. „Upravená signalizace do jisté míry odstraní kamiony postávající se zapnutými motory pod okny dubských občanů. Tím ale nic nevyřešíme, kamiony budou stát o pár kilometrů dál. Navíc současná úprava dopravního značení schválená Krajským úřadem Ústeckého kraje kamionům jednoznačně nařizuje při kalamitách najíždět na odstavné parkoviště nad městem a to je nyní, do 1.září z rozhodnutí dubské radnice, uzavřené. To je patová situace. Státu stále chybí studie, která by zhodnotila zatížení silničních hraničních přechodů v Ústeckém kraji. Zatím nejbližším dobrým řešením pro dubské je dokončení dálnice D8. Až bude v provozu, oddechnou si jak v Rumburku, tak i tady v Dubí,“ uzavřel problematiku návratu kamionové dopravy do Dubí náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna.
Vydala: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje