Na závěr prvního jednacího dne byly prezentovány nové technologie v diagnostice silnic představené Správou a údržbou silnic Pardubického kraje a problematika výkupu pozemků pod silnicemi II. a III. třídy prezentovaná hostujícím Ústeckým krajem.
V rámci programu druhého dne se diskutovalo např. o harmonogramu liberalizace dálkové osobní železniční dopravy představeném náměstkem ministra dopravy Ladislavem Němcem, budování vodních cest na území ČR představeném Petrem Formanem, poradcem prezidenta republiky, nebo o bezpečnosti na komunikacích a vývoji dopravní nehodovosti v ČR prezentovaném Jiřím Zlým, ředitelem Ředitelství služby dopravní policie.
Po poledni se k jednání připojil také ministr dopravy Karel Havlíček, který představil vizi Ministerstva dopravy v oblasti organizace železniční dopravy v ČR a informoval o průběhu dopravních investic státu.
„Důležitost jednání komise pro dopravu v Ústeckém kraji podtrhla účast zástupců všech krajů. V rámci diskuze nad budoucností našich vodních cest jsem zdůraznil nutnost vybudování plavebního stupně v Děčíně, který omezuje labskou plavbu. Za zásadní považuji informaci Ministerstva dopravy o spuštění státního jednotného tarifu v letošním roce. Dle mého názoru však měl být jednotný tarif připraven již k prosinci 2019, kdy v řadě krajů začali drážní dopravu zajišťovat i jiní dopravci než České dráhy,“ sdělil k průběhu jednání komise Jaroslav Komínek, náměstek hejtmana Ústeckého kraje.
Ministr dopravy Karel Havlíček (vpravo), náměstek ministra Ladislav Němec (vlevo) a hejtman Libereckého kraje Martin Půta, předseda Komise Rady Asociace krajů ČR pro dopravu (uprostřed)
Komise jednala v mosteckém hotelu Širák
Členy komise jsou náměstkové hejtmanů a radní pro dopravu ze všech krajů ČR