Pro letošní rok je připravena řada nových propagačních materiálů. Nové budou nejenom grafickou podobou, která reflektuje moderní trendy v oboru, ale i obsahovou náplní. Na pultech stánku Ústeckého kraje a posléze i informačních turistických center měst budou k dostání Mapy Ústeckého kraje, po kterých je tradičně obrovská poptávka. Osvědčený turistický Průvodce Ústeckým krajem prošel aktualizací a v novém přebalu doplňuje řadu tematických skládaček, určených různým cílovým skupinám, např. návštěvníkům historických měst, cykloturistům nebo milovníkům hradů a zámků. Vůbec poprvé představí Ústecký kraj ucelený materiál věnovaný muzeím a galeriím, který v grafické podobě Brány do Čech doplní nabídku.
Materiály jsou koncipovány ve dvou variantách. Jako celokrajské, prezentující čtyři turistické destinace v jednom materiálu, nebo jako v případě skládaček, samostatně v barvách základních kamenů loga Brány do Čech, což je tolik úspěšný projekt mediální kampaně Ústeckého kraje. V průběhu roku se do rodiny propagačních tiskovin narodí velice exkluzivní kniha fotografií. K ucelenosti nabídky pro turisty přibude image magazín o kraji, materiál s TOP konkrétními výlety a hlavně tolik potřebný a očekávaný propagační TV spot.
Projekt Brána do Čech je velice úspěšný, o čemž svědčí i řada prestižních ocenění, která Ústecký kraj průběžně získává. Na loňském RegionTour v Brně, který se konal v polovině ledna 2011, získal Ústecký kraj první místo v kategorii Nejlepší turistický portál! Právě turistický webový portál, jenž oslovuje rezidenty i návštěvníky kraje především svou interaktivitou, je nejvýznamnější částí celé kampaně. Na veletrhu Tourmap 2011 v kategorii Mapy a atlasy s turistickým obsahem českých krajů, regionů a obcí vyhrál soubor map Ústeckého kraje 1. místo a konečně na veletrhu cestovního ruchu ITEP Plzeň 2011 v soutěži propagačních materiálů z celé České republiky získal Ústecký kraj ve 4 kategoriích dvě první místa a jedno třetí. První místa patří do kategorie Mapy, ve které zvítězila Mapa Ústeckého kraje připravená v rámci projektu Brána do Čech a v kategorii Info materiály, kde porota ocenila Průvodce Ústeckým krajem, také z líhně Brány do Čech. Třetí místo pak kraj vybojoval v kategorii Brožury-průvodce, tematické stezky.
„Projekt Brána do Čech za tu dobu, co je prezentovaný, přinesl náležitá oceněná. Ale co je důležitější, stal se pojmem, značkou turistické nabídky a kvality. Stejnojmenný webový portál veřejnost vnímá, používá a zapojuje se do jeho doplňování a aktualizací,“ uvádí k projektu jeho spoluautor Radek Vonka, radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch a pokračuje: „V loňském i letošním roce rozjíždíme kampaň Brány do Čech naplno, tak doufáme, že budeme mít šanci získat v soutěži Velká cena cestovního ruchu veletrhu REGIONTOUR 2012 jedno z prestižních ocenění.“
První tři místa se vyhlašují v kategoriích Nejlepší jednotná kampaň, Nejlepší turistický portál, Nejlepší turistický produkt, Nejlepší cestovní kancelář a Nejlepší elektronický newsletter. Soutěž je určená pro krajské úřady, organizace destinačního managementu, turistické regiony, města, obce a nově také pro cestovní kanceláře. Vyhlášení proběhne 12.1.2012 v pavilonu P v 17:00 – 18:00 hodin.
Připravila: Bc. Ellen Herzogová, Oddělení cestovního ruchu a regionálního rozvoje KÚÚK
Radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radek Vonka (vlevo) převzal od generálního ředitele CzechTourismu Rostislava Vondrušky vítězné ocenění za soubor map Ústeckého kraje.
Podoba veletržní expozice Ústeckého kraje – Brána do Čech