Více než roční práce byla zúročena. Projekt na podporu cestovního ruchu v Ústeckém kraji s dnes již tolik známým názvem Brána do Čech dosáhl na nejvyšší metu, kterou je první místo za jednotnou kampaň.
Za dílčí materiály sbíral ceny v loňském roce, když zprovoznil jako součást projektu interaktivní webový turistický portál www.branadocech.cz. Hned po spuštění v polovině ledna 2011 přišel první ze série úspěchů, portál vyhrál na veletrhu cestovního ruchu REGIONTOUR v Brně nejvyšší ocenění - první místo v kategorii Nejlepší turistický portál! Za soubor turistických map si Ústecký kraj v dubnu odvezl hlavní výhru z veletrhu Tourmap 2011, v září ocenění za mimořádný projekt v cestovním ruchu od odborného časopisu COT business a poslední úspěch je z října 2011. Na veletrhu cestovního ruchu ITEP Plzeň 2011 v soutěži propagačních materiálů z celé České republiky získal Ústecký kraj ve 4 kategoriích dvě první místa a jedno třetí. První místa patří do kategorie Mapy, ve které zvítězila "Mapa Ústeckého kraje" připravená v rámci projektu Brána do Čech a v kategorii Info Materiály, kde porota ocenila "Průvodce Ústeckým krajem", také z líhně Brány do Čech. Třetí místo pak kraj vybojoval v kategorii Brožury-průvodce, tematické stezky.
Hlavní cena za jednotnou kampaň, tedy komplexní nabídku marketingových produktů, například za průvodce, propagační letáky, mapy, venkovní reklamu na city lightech, billboardech, turistickém webovém portálu a jiné, jde ruku v ruce s nárůstem turistické návštěvnosti. Ústecký kraj ve třetím čtvrtletí 2011 zaznamenal nejvyšší nárůst počtu příjezdů turistů v České republice a ubytoval o 20,8 procent více hostů. Ani dvě předchozí čtvrtletí na tom nejsou jinak. V prvním čtvrtletí byl s 25procentním nárůstem příjezdů jasný favorit a ve druhém čtvrtletí skončil druhý za Prahou.
„Právě proto, že jsme v loňském roce byli statisticky kraj s nejvyšším nárůstem návštěvnosti, byla naše Brána do Čech, která svou pestrou nabídkou vytváří přívětivou image Ústeckého kraje a nalákala do kraje řadu návštěvníků, vyhodnocena jako nejlepší,“ ohodnotil úspěch radní Ústeckého kraje a především spoluautor projektu Brána do Čech Radek Vonka a dodává: „Pro tento rok připravujeme nové materiály. Konečně představíme DVD film o krásách Ústeckého kraje, reprezentativní knihu a atraktivní turistický magazín. To vše v novém kabátě, neboť grafická podoba a obsahová náplň produktů prochází aktualizacemi.“
Turisty do Ústeckého kraje přivádějí i další úspěšné projekty. Památná místa, kde se rodily dějiny České republiky, mapuje projekt Po stopách praotce Čecha aneb Staré pověsti české v Ústeckém kraji. Ve stejném duchu proběhla i výstava k tomuto projektu v Národním muzeu v Praze. Dalším z řady projektů je Kulturně turistické značení na dálnicích a silnicích Ústeckého kraje, který přinesl známé hnědé cedule informující o památkách a zajímavostech v regionu, skončil osazováním posledních z nich na začátku roku 2011. Na území Ústeckého kraje bylo osazeno podle smlouvy s firmou Značky Praha s.r.o. celkem 393 kulturně turistických značek, které označují 52 turistických cílů, financování projektu bylo realizováno na základě dotačních titulů z fondů EU v celkové výši cca
Že turistice Ústecký kraj rozumí, potvrdilo i třetí místo ve stejné kategorii pro destinaci České Švýcarsko. Destinace s desetiletou zkušeností nabízí mimo jiné i turistické balíčky s programem. „Destinační agentura České Švýcarsko vznikla v Ústeckém kraji jako první a dnes předává zkušenosti dalším třem agenturám, které se zabývají rozvojem cestovního ruchu v Českém středohoří, Krušných horách a Dolním Poohří. Všechny čtyři destinace, kde Ústecký kraj je jedním ze zřizovatelů, již pracují naplno,“ dodává Radek Vonka.
Připravila: Mgr. Petra Ludwigová, oddělení regionálního rozvoje a cestovního ruchu
Radní Radek Vonka přebírá cenu za 1. místo v kategorii Nejlepší jednotná kampaň.
Vítězná ocenění
Tvůrci nejlepší kampaně Brána do Čech s trofejí