Tisková zpráva z 14. listopadu 2011
„Jelikož nedošlo ke shodě s obcemi a turistickými spolky na podobě a funkci autobusové náhrady, zejména kvůli různým požadavkům zúčastněných stran, navrhujeme dodatečné doobjednání osobních vlaků na trati 084 se stejným rozsahem služeb, jaký zde byl dosud poskytován,“ vysvětluje Jiří Šulc, radní kraje pro dopravu. Zároveň nebude realizována navrhovaná autobusová náhrada.
Ústecký kraj v měsíci srpnu tohoto roku obdržel sdělení Ministerstva dopravy ČR o omezení objednávky vlaků, a to až o 8 % z celkových výkonů. V našem kraji mělo redukcí rychlíků a spěšných vlaků dojít k úplnému zrušení vlaků objednávaných Ministerstvem dopravy ČR v úseku Nový Bor – Rumburk a Jirkov - Lužná u Rakovníka. Proto Rada Ústeckého kraje dne v září souhlasila s novým provozním konceptem vlaků mezi Rumburkem a Českou Lípou a s tím souvisejícím neobjednáním osobních víkendových vlaků na lince U27. Obce Šluknovska s tímto návrhem souhlasily. Koncem září však Ústecký kraj obdržel konečnou verzi redukcí. Rychlíky na trase Kolín – Rumburk (úsek Nový Bor – Rumburk) budou tak i nadále v objednávce státu. Jedná se zde totiž o významné nadregionální železniční spojení, na které ministerstvo dodatečně našlo zdroj financování.
Uspořené kilometry chtěl Ústecký kraj využít na stále nedořešenou dopravu na trati 124 regionu Žatecka a propojení osy Chomutov – Žatec – Rakovník. Doprava na trati Rumburk – Mikulášovice je totiž dobře zajistitelná autobusy, o čemž svědčí již 22 měsíců provozu autobusů místo vlaků na této trati v pracovní dny. Jelikož se však obce a turistické spolky neshodly na svých požadavcích, přistoupila rada k doobjednání vlaků o víkendech.
Připravila:
Mgr. Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí
odbor kanceláře hejtmana Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 726
mob. 737 203 666