Orientační nabídka


 

Ústecký kraj se stal oblíbenou destinací - kampaně přilákaly turisty na sever Čech

1
Ústecký kraj ve třetím čtvrtletí 2011 zaznamenal podle dat ČSÚ nejvyšší nárůst počtu příjezdů turistů v České republice a ubytoval o 20,8 % více hostů. Ani dvě předchozí čtvrtletí na tom nejsou jinak. V prvním čtvrtletí byl s 25 % nárůstem příjezdů nových turistů jasný favorit a ve druhém čtvrtletí skončil druhý za Prahou. Turisté o našem kraji vědí, zajímá je, vrací se. Z pohledu cestovního ruchu opomíjený kraj, často vnímaný jako šedivý a špinavý, najednou jako Fénix roztáhl křídla a předvedl netušené krásy, zážitky a pohostinnost. Co stojí za takovýmto úspěchem?
 

 
 

Tisková zpráva z 11. listopadu 2011

S koncem roku 2010 odešla navždy ona špinavá image Ústeckého kraje. V rámci projektu Propagační a mediální kampaň Ústeckého kraje byla jasně stanovena strategie, jak tento stav změnit, jak změnit staré vnímání, ale hlavně mediální obraz kraje. Projekt nese příznačné jméno Brána do Čech, ať už je vnímáno jako synonymum pro malebné meandrovité údolí řeky Labe, nebo jako symbolické označení kraje, který svou polohou vítá domácí i zahraniční turisty. Brána, kterou projdete za něčím ojedinělým, zajímavým, krásným a hlavně netušeným, co není jinde v republice a dokonce ani ve střední Evropě.

Ústecký kraj zprovoznil jako součást projektu interaktivní webový turistický portál   www.branadocech.cz. Hned po spuštění v polovině ledna 2011 přišel první ze série úspěchů, portál vyhrál na veletrhu cestovního ruchu REGIONTOUR v Brně nejvyšší ocenění - první místo v kategorii Nejlepší turistický portál!

„Podařilo se nám vytvořil něco zcela ojedinělého v České republice,“ vysvětluje radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Radek Vonka, který stál u jeho zrodu. „Nabídli jsme obyvatelům kraje, ale i turistům odjinud, ucelenou nabídku turistických míst, akcí a tras napříč krajem, ale i spektrem uživatelů webu, od rodin s dětmi po seniory. Zkrátka každý si tu najde svoje a nejen to, má možnost vkládat vlastní  poznatky, podělit se o fotografie nebo nabídnout vyzkoušenou turistickou trasu. Web má obrovskou sledovanost, v letních měsících se blížila k 35 tisícům návštěv a těší nás i průměrná strávená doba na webu, která stále roste, od počátečních 10 minut se dostáváme k průměrným čtyřiceti minutám,“ dodává Radek Vonka.

Projekt získal mimořádné ocenění

Projekt, jenž podpořil Regionální operační program Severozápad, přinesl také novou grafiku marketingových aktivit. Propagační materiály mají novou podobu, v současné době již aktualizovanou, aby vyhovovala stále se vyvíjejícím trendům v oboru. A jak jinak… i zde BRÁNA zaznamenala úspěch, zkrátka materiály se tak líbí, že soubor turistických map si v dubnu odvezl  hlavní výhru z veletrhu Tourmap 2011, v září  ocenění za mimořádný projekt v cestovním ruchu od odborného časopisu COT business a posledním letošní úspěch je z října. Na veletrhu cestovního ruchu ITEP Plzeň 2011 v soutěži propagačních materiálů z celé České republiky získal Ústecký kraj ve 4 kategoriích dvě první místa a jedno třetí. První místa patří do kategorie Mapy, ve které zvítězila "Mapa Ústeckého kraje" připravená v rámci projektu Brána do Čech a v kategorii Info Materiály, kde porota ocenila "Průvodce Ústeckým krajem", také z líhně Brány do Čech. Třetí místo pak kraj vybojoval v kategorii Brožury-průvodce, tématické stezky.

Snaha zviditelnit kraj expanduje i za hranice. Rada kraje schválila spolupráci s letištěm v Drážďanech, kde je v letištní hale umístěna mega plachta s upoutávkou na Bránu do Čech. Pochopitelně v němčině, protože i na německy mluvící turisty je BRÁNA připravena, poskytuje informace ve dvou světových jazycích. Radní kraje Radek Vonka ve spolupráci se Svobodným státem Sasko vidí obrovský potenciál rozvoje Ústeckého kraje.

Základní myšlenkou mediální kampaně je i členění kraje do čtyř destinačních oblastí: České Švýcarsko, Krušné hory, Dolní Poohří a České středohoří. Každá destinace je něčím specifická, jako málokde.  Jiná geografie, jiná fauna, rozličné tradiční pěstování, někde chmel, jinde réva, zkrátka od hor až po polabskou nížinu. „Děláme maximum pro to, aby se cestovní ruch v kraji rozvíjel. Podporujeme vznik destinačních agentur jako manažerských center, kterým věnujeme každoročně jeden milion korun. Už pracují dvě – České Švýcarsko a Krušné hory a příští týden budou zaregistrovány i České středohoří a Dolní Poohří,“ vysvětlil Radek Vonka.  „Práce destinačních agentur je moderní osvědčená metoda řízení cestovního ruchu se zapojením všech místních autorit v tzv. destinačním fondu,“ upřesnil radní Vonka.

Příkladem turistické destinační agentury je České Švýcarsko o.p.s, které oslavilo nedávno 10 let své existence, během které se stalo držitelem prestižního ocenění Evropská excelentní destinace 2009.

Plány do budoucna

„Do budoucna máme spoustu plánů, které návštěvníci bezpochyby uvítají. Jedním z nich je podpora zápisu Českosaského Švýcarska na Seznam přírodního světového dědictví  UNESCO,“ uvedl Radek Vonka. Zástupci české i saské strany se dohodli na vytvoření pracovní skupiny, která bude mít za úkol koordinovat další postupy a směřovat společný záměr k úspěšnému zápisu na Seznam UNESCO. Pracovní skupina bude složená ze zástupců obou zemí. „Zastupitelstvo Ústeckého kraje mě pověřilo v této záležitosti jednat a věřím, že dlouholetá práce brzy přinese úspěch. Sasko bude zastupovat zemský rada Michael Geisler,“ dodal Radek Vonka.

S přicházející zimou se zájem obyvatel kraje i turistů z jiných oblastí zaměří na Krušné hory. Tato převážně horská destinace nabízí řadu lyžařských středisek. Klínovec, Bouřňák, Klíny a Telnici zřejmě nemusíme dvakrát představovat. Stále populárnější je Krušnohorská bílá stopa, chlubící se po celou zimu udržovanou běžeckou tratí.

Brána do Čech má co nabídnou i v zimě. Stačí se začíst do nabídek na webu a vyrazit za zábavou, sportem a poznáním. Jedině tak na vlastní oči poznáte, že všechna posbíraná ocenění mají své opodstatnění. Úspěchy letošního roku jsou motivací ke stálému zlepšování a obrovské chuti do další práce. Nový kabát dostane v roce 2012 nejenom web, propagační letáky a průvodce, ale kraj připravuje i velice exkluzivní knihu fotografií. K ucelenosti nabídky pro turisty přibude image magazín o kraji, materiál s TOP konkrétními výlety a hlavně tolik potřebný a očekávaný propagační TV spot.

 

 

 
Zodpovídá: Mgr. Magdalena Hanáčková
Vytvořeno / změněno: 11.11.2011 / 11.11.2011
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém