Strávit letní sezónu v Ústeckém kraji se v posledních dvou letech rozhoduje strávit stále více návštěvníků. Kraj, který byl v minulosti rekreačně opomíjen, se stal významným turistickým cílem. Na těchto skvělých výsledcích se podílí Brána do Čech, projekt, kterým Ústecký kraj maže svou negativní image a mediální vnímání a stává se atraktivní destinací.
Čísla Českého statistického úřadu mluví za vše. V průběhu 3. čtvrtletí 2012 Ústecký kraj navštívilo celkem 154 687 hostů, tj. o 19,1 % více než ve stejném období předchozího roku. Na tomto nárůstu mají zásluhu jak domácí hosté (meziroční navýšení o 21 %), tak zahraniční návštěvníci (navýšení o 15,4 %). I když k navýšení počtu hostů došlo ve všech krajích republiky, nejvíce hostů meziročně přibylo právě v Ústeckém kraji, dále následoval kraj Jihočeský (+17,1 %) a Plzeňský (+15,4 %). Ve struktuře hostů Ústeckého kraje převažovali domácí hosté. Ze zahraničí do kraje nejvíce přicestovali turisté z Německa, Slovenska a Nizozemí.
Pozitivní vývoj cestovního ruchu byl zaznamenán už po letní sezoně loňského roku. Ve 3. čtvrtletí 2011 se v hromadných ubytovacích zařízeních Ústeckého kraje ubytovalo celkem 119 005 hostů a Ústecký kraj zaznamenal svůj první nejvyšší meziroční nárůst počtu hostů o 7,5 % oproti stejnému období roku 2010.
„Pokud porovnáme počet hostů v Ústeckém kraji za celý rok, tak v roce 2010 to bylo 293 042 hostů, v roce 2011 zde pobylo 320 020 hostů a v roce 2012 v období 1. - 3. čtvrtletí náš kraj navštívilo doposud 300 657 hostů. A to není konečné číslo, před námi je ještě část roku a náš kraj má i v sychravých měsících co nabídnout,“ komentuje výsledky radní Ústeckého kraje pro cestovní ruch Radek Vonka a dodává: „Dovolím si tvrdit, že ke zvýšení zájmu o náš kraj významně pomohla Brána do Čech, kterou jsme turistům otevřeli před třemi lety. Projektem se snažíme změnit negativní vnímání a mediální obraz kraje a jak nám dokazují statistiky, zatím se to daří. Brána do Čech prezentuje Ústecký kraj na tuzemských i zahraničních veletrzích cestovního ruchu, vydali jsme krásný lifestylový magazín Brána. Proto nás velmi těší takto pozitivní výsledky.“
S logem Brána do Čech se můžete setkat od roku 2010. Tato nová image přinesla novou grafiku propagačních materiálů Ústeckého kraje a především zcela nový produkt, turistický webový portál www.branadocech.cz.
„V letošním roce byla mediální kampaň opravdu vydatná. Lidé se mohli s logem Brány do Čech potkat na nádražních citylightech, tematické billboardy je vítaly na příjezdech do Ústeckého kraje. Prostřednictvím internetu proběhla v hlavní turistické sezóně bannerová kampaň na vybraných webech s turistickou tématikou a na hlavních českých vyhledavačích. Celoročně probíhá tisková kampaň, kdy se snažíme zvát čtenáře turisticky zaměřených magazínů k návštěvě našeho kraje. Zajímavostí je také zapojení do celosvětové hry Geocashing, kdy Brána do Čech společně s dalším projektem Praotec Čech komunikuje pomocí 20 cashek. V našem kraji pak můžete potkat autobusy s polepy Brány a do schránek bylo na začátku sezony rozneseno 200 000 letáků. Kampaň cílíme zejména také na saské turisty jak prostřednictvím poutavých článků v tisku, tak prostřednictvím billboardů a citylightů na zajímavých místech v Sasku,“ popsal konkrétní marketingové kroky letošního roku Radek Vonka.
Ústecký kraj se prezentuje jako Brána do Čech také prostřednictvím čtyř turistických regionů – destinačních oblastí, kterými jsou České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří. V těchto regionech byly založeny destinační agentury, které podporují rozvoj šetrné turistiky v jednotlivých regionech.
Hledáte tip jak strávit víkend nebo potřebujete inspiraci na výlet? Navštivte stránky www.branadocech.cz.
Zdroj dat: ČSÚ
Nerezidenti v hromadných ubytovacích zařízeních podle zemí ve 3. čtvrtletí 2012 v Ústeckém kraji