Rekonstrukce má
za cíl vyřešit hlavní nedostatky stávajícího mostu, tj. sníženou zatížitelnost
nosné konstrukce, poruchy na spodní stavbě a odvodnění. Během rekonstrukce
stavaři snesou mostní svršek, aplikují nový hydroizolační systém a také se
obnoví římsy, odvodňovače a mostní závěry. Zároveň je nezbytné zesílit vybrané
prvky ocelové konstrukce a nanést plošně novou protikorozní ochranu.
Zástupci
Ústeckého kraje v čele s radními Jiřím Fedoriškou a Tomášem Riegerem
se sešli se starostkami a starosty obcí v okolí mostu, aby jim představili jak
plánovanou stavbu, tak dopravní opatření s ní související.
„Po provedení destruktivních
zkoušek na stávajícím mostě a zjištění jeho současného stavu jsme se se
zhotovitelem dohodli, že stávající železobetonovou mostovku v plném
rozsahu vybourají a udělá se úplně nová,“ vysvětlil Jiří Fedoriška, radní pro investice.
Během
rekonstrukce mostu projde úpravou i veřejné osvětlení, nainstalují se nová
svítidla a stožáry.
Na místě také
proběhl potápěčský průzkum, který ukázal dílčí defekty na základových
konstrukcích pilířů. Stabilita mostu tím ale není ohrožená a nijak to neovlivní
ani připravenou rekonstrukci. Poškozená místa budou opravena.
Most sice bude
uzavřený pro motorovou dopravu, ale pěší a cyklistická doprava (v režimu
cyklista vedoucí kolo) bude vedena po rekonstruovaném mostě ve vymezeném
prostoru, který se může vzhledem k probíhajícím pracím měnit. V průběhu
stavby může také dojít ke krátkodobé uzavírce pro pěší a cyklisty, pokud si to
technologické důvody vyžádají. O tom budou občané předem informováni.
Co se týká
veřejné dopravy, která také přes most neprojede, je v plánu, že autobusové
linky z obcí za mostem (681 od Černěvsi, 684 od Litoměřic, 685 od Štětí)
skončí na vědomické straně v křižovatce nad bazénem. Odtud bude pro pěší
k dispozici průchod přes rekonstruovaný most na roudnické Karlovo náměstí.
Více informací je v přiložené preznetaci.
Rekonstrukci
s předpokládanou cenou 118,9 milionu korun provede sdružení firem
Metrostav TBR a Firesta, Ústecký kraj počítá při financování s využitím
dotace z IROP.
Radní pro investice Jiří Fedoriška a radní pro dopravu a silniční hospodářství Tomáš Rieger na jednání se starostkami a starosty
Zaplněný sál roudnické knihovny