Tisková zpráva z 16. prosince 2011
„Ústecké nádraží je strategický uzel uprostřed našeho kraje a také železniční stanice s největším obratem cestujících v našem kraji. Proto je i zájmem kraje, aby jeho krajské město mělo kvalitní přestupní terminál s odpovídajícím zázemím a kultivovaným prostředím,“ řekla při prezentaci hejtmanka Jana Vaňhová.
Část původní historické budovy bude zachována a modernizována, zbývající část nádraží se vstupem do podchodu bude tvořit nová prosklená odbavovací hala. Rekonstruované nádraží poskytne na konci roku 2012 cestujícím kromě zvýšené kultury odbavení i další služby, zejména vnitřní terasu v hale s výhledem na Větruši i provoz nádraží.
České dráhy v roce 2005 spolu s Ústeckým krajem, městem Ústí nad Labem, SŽDC, SFDI, ministerstvem dopravy a ministerstvem pro místní rozvoj uzavřely Memorandum o koordinaci klíčových staveb v lokalitě nádražního prostoru. Záměrem bylo propojení rekonstrukce výpravní budovy s projekty města a Správy železniční dopravní cesty tak, aby revitalizace městského centra v Ústí nad Labem probíhala koordinovaně.
Při prezentaci promluvila hejtmanka Jana Vaňhová, vedle ní náměstek generálního ředitrele ČD Antonín Blažek
Následovala projížďka novým typem vlaku, který je pro svůj vzhled nazýván "Sysel"
I při projížďce se intenzivně pracovalo - náměstek Antonín Blažek, ředitel Krajského centra osobní dopravy Daniel Jareš a vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Jindřich Franěk s vedoucím oddělení dopravní obslužnosti Jakubem Jeřábkem
Pohled do řídícího vozu