„Zubrnická muzeální
železnice má na Ústecku svou tradici a celé projížďce nechybí nostalgické
kouzlo starých časů. Přesně takové tratě jsme hledali do připravované koncepce
podpory regionálních železničních tratí s turistickým potenciálem. Jsem
rád, že právě zubrnická lokálka je v návrhu tratí zahrnuta. Jednáme o
jejím provozu za finanční podpory Ústeckého kraje pro příští roky,“ řekl radní Komínek.
Železniční zastávka Leština
se dočkala obnovení po 36 letech, neboť v roce 1978 byl provoz na
železniční trati Velké Březno - Verneřice - Úštěk zrušen. Minulý rok došlo k
otevření zastávky Malé Březno, která je využívána na přestup ze/do zastávky
Malé Březno ČD. Obě jsou doplněním muzejního provozu na trati.
Provoz na trati o víkendu zajišťovaly tři páry parních vlaků ve dvouhodinovém taktu v úseku Ústí nad Labem-Střekov - Velké Březno - Zubrnice a zpět s kapacitou soupravy pro jednu jízdu cca 200 cestujících. V minulém roce vlaky s parním provozem přepravily cca 2000 cestujících. Zubrnická muzeální železnice opravuje železniční svršek na úseku Velké Březno – Zubrnice od roku 1997. V roce 1998 byl kolejově dochovaný úsek zapsán na seznam kulturních památek České republiky.
U otevření zastávky Leština se setkala starostka Malého Března Renata Zvoníčková, s Radkem Kubalou, statutárním zástupcem ZMŽ a radním Jaroslavem Komínkem
Příjezd parní mašinky do Leštiny
V Zubrnicích spolu s vedoucím odboru dopravy a silničního hospodářství Jindřichem Fraňkem