Orientační nabídka


 

V Ústeckém kraji jezdí první autobusy nahrazující zrušené vlaky

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
V Ústeckém kraji jezdí první autobusy nahrazující zrušené vlaky
První náhradní autobusová doprava za neprovozované osobní vlaky na tratích 164 a 165 spojuje obce a města na trase Prunéřov - Podbořany. V souvislosti s omezením osobní vlakové dopravy ode dne 12. června 2005, požádaly o zavedení náhradních autobusových spojů také Krásná Lípa, Děčín, Roudnice nad Labem, Velké Žernoseky, Libochovany, Benešov nad Ploučnicí, Bečov, Staré Křečany a Libochovice.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA SE ZVUKOVOU PŘÍLOHOU ze dne 17. 6. 2005

 

V Ústeckém kraji jezdí první autobusy nahrazující zrušené vlaky

 

První náhradní autobusová doprava za neobjednané a Českými drahami, a.s. od 12. června 2005 neprovozované osobní vlaky na tratích 164 a 165 spojuje obce a města na trase Prunéřov - Kadaň - Vilémov - Mašt’ov - Krásný Dvůr – Podbořany. Autobusové spojení na této lince bylo zavedeno na základě jednání uskutečněného na Obecním úřadu ve Vilémově u Kadaně, po němž starostové krajskému úřadu předložili žádosti zúčastněných obcí na zajištění dopravy, nahrazující zrušené vlaky. Souhlas s provozováním tohoto spoje dala krajská rada, která na svém posledním jednání 15. června 2005 vyslovila souhlas s uzavřením dodatku ke smlouvám o závazku veřejné služby s dopravcem Dopravní podnik Ústeckého kraje, a.s..

            Pracovníci krajského odboru dopravy a silničního hospodářství fyzicky prověřovali u vlaků údaje poskytnuté dopravcem ze sčítání frekvence, hlavně počty a skladbu cestujících. V současné době, kdy je projednáván návrh jízdního řádu pro příští rok v této činnosti pokračují. „Snahou je ověření podkladů, které jsme dostali pro jednání – praxe z Vilémova ukázala, že údaje poskytnuté Českými drahami nemusí odpovídat skutečnosti,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc. Kontroly ve vlacích probíhají průběžně a mají předejít nehospodárnému vynakládání finančních prostředků na zajištění náhradní autobusové dopravy. „Nahrazeny budou skutečně jen vlaky, u nichž frekvenční využití a názor místní samosprávy prokáže opodstatněnost jejich zařazení do systému základní dopravní obslužnosti. Výlety na lyže nebo na houby, to skutečně není tento případ,“ vysvětlil hejtman.

V Ústeckém kraji bylo podle návrhu dopravce vybráno 77 vlaků s velmi nízkou frekvencí cestujících, které nebyly zahrnuty do smlouvy o závazku veřejné služby a České dráhy, a.s.  je od 12. června neprovozují. U dalších 96 vlaků došlo k úpravě četnosti jízd, zejména v nočních hodinách a o víkendech. V této souvislosti požádaly o zavedení náhradních autobusových spojů Krásná Lípa, Děčín, Vilémov, Roudnice nad Labem, Velké Žernoseky, Libochovany, Benešov nad Ploučnicí, Bečov, Staré Křečany a Libochovice.

„Celkové výdaje na zajištění základní dopravní obslužnosti v Ústeckém kraji rostou. Když sledujeme vývoj nákladů zajištění základní dopravní obslužnosti od roku 1997, zjistíme, že jsme se z tehdejších 57,5 milionů korun, vyplácených v okresech tvořících v té době Ústecký kraj letos dostali přes desetinásobek, na 586,8 milionů, což jsou náklady odhadované a mohou být po účetní uzávěrce vyšší. To nemůže donekonečna platit Ústecký kraj. Nikde také není psáno, že spoje nenaplňující podmínky základní dopravní obslužnosti nemohou dopravci provozovat jako například zatraktivnění svých komerčních služeb v rámci boje o zákazníka. Ekonomika veřejné dopravy v našem regionu je neúprosná. Proti více než 450 milionům korun, za které bylo v loňském roce v našem kraji přepraveno 9 milionů cestujících a vlaky s nimi ujely 8,5 milionů kilometrů, stojí 254 milionů korun, za které bylo přepraveno 16 milionů cestujících a autobusy s nimi najely 14,9 milionů kilometrů. Tuto situaci Ústecký kraj nezavinil, pouze řeší důsledky dřívějších špatných rozhodnutí, s nimiž se musí vypořádat pokud možno tak, aby je občané pocítili co nejméně. Je zřejmé, že pokud k 12. červnu 2005 zrušený vlak neobjedná Ústecký kraj, neznamená to, že jej nemůže objednat kdokoliv jiný, obec, firma nebo že jej České dráhy nebudou provozovat na své obchodní riziko,“ uzavřel hejtman Jiří Šulc.

 

Zvukové přílohy ke stažení - vyjádření hejtmana Jiřího Šulce

  • Houbařský výlet nesplňuje podmínky základní dopravní obslužnosti (0,3 MB)

„Základní dopravní obslužnost není výlet na houby, na lyže nebo do divadla. Ostatní dopravní obslužnost je záležitostí obcí. Jestliže pan starosta chce, může si tyto vlaky objednat.  A ještě za druhé, nikdo Českým drahám nezakazuje provozovat rekreační dopravu.“

 

  • Porovnání vlaků a autobusů vyznívá lépe pro silniční dopravu (0,6 MB)

„Vlak stojí padesát korun na kilometr, zatímco autobus stojí průměrně pětadvacet korun. Dále, když se rozhodneme, že někde bude jezdit autobus, tak tam bude už zítra, kdežto české dráhy by autobusy nasadily až po šesti měsících. A ještě třetí rozdíl mezi autobusy a dráhami. U autobusů máme přesnou statistiku na celém spoji, kdežto České dráhy nám dodneška neřekly kolik v jakém vlaku jezdí lidí, kolik jich na které zastávce nastoupí a vystoupí. Navíc se jejich údaje se skutečností rozcházejí. Vilémov u Kadaně, to je zářný příklad a proto tam také už jezdí autobus. České dráhy nám tvrdili že spoj využívají jeden až dva lidi a přitom tam ve skutečnosti jezdily děti do školy.“

 

Vydala: Mgr. Romana Žatecká, tisková mluvčí Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 754, mobil 603 192 631

e-mail: zatecka.r@kr-ustecky.cz

 

 

 

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 17.6.2005 / 17.6.2005 | Zveřejnit od-do: 17.6.2005-17.7.2005
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém