Ačkoliv letošní prezentace České republiky v Poznani nebyla pod taktovkou Agentury cestovního ruchu CzechTourism, a nebyla tak zde společná česká veletržní expozice, zareagoval Ústecký kraj na zvýšený počet polské klientely v Ústeckém kraji po svém. Hledáček svých prezentačních aktivit namířil na polské destinace s příhodnou polohou z pohledu dopravní infrastruktury a za jednu z nich vybral právě Poznaň a její Tour salon.
„Poznaň je dálničně propojena s naším krajem, stejně jako Wroclaw. Je to jedno z kritérií, proč si Poláci zvykají jezdit do Ústeckého kraje. Co veletrh, to konkrétní poptávka touroperátorů po turistických balíčcích. Zajímavá příroda, pískovcové útvary Českého Švýcarska, malebnost kopcovitého Českého středohoří, to je něco, co krajina v Polsku postrádá. Zima v Krušných horách zase láká nižšími cenami a vysokou kvalitou služeb, takže klesají preference Krkonoš a Poláci míří lyžovat k nám. A fenomén piva zve do Dolního Poohří,“ uvedl k průběhu veletrhu radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj, cestovní ruch a zahraniční vztahy Jan Szántó.
Tour salon je nejvýznamnější mezinárodní veletrh cestovního ruchu v Polsku, konal se po dvacáté páté a nese název třídenní cesta kolem světa. Záštitu nad konáním veletrhu mělo polské Ministerstvo sportu a cestovního ruchu, Polská komora cestovního ruchu a Turistická organizace v Polsku.
Zdroj: Ing. Ellen Herzogová, Oddělení cestovního ruchu KÚÚK
Vlevo krajský radní Jan Szantó u prezentačního stánku Ústeckého kraje.