Veletržní stánek navštívil hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček, který ocenil nejenom výtvarnou podobu stánku, ale i pestrou nabídku turistických informací, kterou zcela profesionálně prezentovala města a destinace Ústeckého kraje.
Kromě propagačních materiálů byly mezi návštěvníky oblíbené ochutnávky regionálních produktů. Letos kralovalo pivo SUB z minipivovaru Kocour z Varnsdorfu, pivo Mazel z minipivovaru Na rychtě z Ústí nad Labem, pivo z Žateckého pivovaru a pivovaru Velké Březno.
V roce 2013 již naplno pracují všechny čtyři destinační agentury Ústeckého kraje: České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří. Kromě Destinační agentury České Švýcarsko, která je v povědomí veřejnosti více než deset let, se etablovali na poli cestovního ruchu i tři výše zmínění nováčci. Právě jim byl letos na veletrhu věnován prostor, aby představili přednosti turistických destinací a portfolio produktů a služeb, které destinace nabízejí.
„Ústecký kraj během minulých ročníků posbíral v soutěži Velká cena cestovního ruchu ta nejvyšší ocenění za projekt Brána do Čech. Letos představily výstupy své práce destinační agentury. V kategorii Nejlepší turistický produkt vyhrála první místo destinační agentura České Švýcarsko hned s pěti produkty, které spojuje jeden z nejdůležitějších podpůrných prvků rozvoje cestovního ruchu - doprava, aneb Česko – Saské Švýcarsko – to jede… Jde o produkty Autobusem za výhledy ze stolových hor, Výletní jízdní řády národních parků, Tramvají do skal, Parníkem ze skal a Parním vlakem do skalního hradu,“ vyjádřil potěšení z výhry Jan Szántó, radní Ústeckého kraje pro regionální rozvoj, cestovní ruch a zahraniční vztahy.
Zájem návštěvníků je již po několik let zaměřený na cykloturistiku. Vzhledem k blížící se dostavbě Labské stezky na území Ústeckého kraje, která je součástí evropských cyklotras Eurovelo, byla propagace vedena tímto směrem. V nabídce byly letáky se základními informacemi o Labské stezce a Tipy na cyklovýlety do všech čtyř turistických destinací Ústeckého kraje. Vzhledem k blížícímu se 200. výročí památné bitvy u Chlumce a Přestanova, která byla důležitým vítězstvím spojenců v rámci bitev 6. protinapoleonské koalice, proběhla kampaň lákající turisty a milovníky zašlých časů na doprovodné akce, rekonstrukci slavné bitvy a oslavy vítězství do Chlumce u Ústí nad Labem na přelomu letošního srpna a září.
Připravila: Bc. Ellen Herzogová, Krajský úřad Ústeckého kraje, Odbor regionálního rozvoje, Oddělení regionálního rozvoje a cestovního ruchu
Hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček (vpravo) se zajímal o podobu stánku
a turistickou nabídku Ústeckého kraje.
Podoba stánku Ústeckého kraje
Radní pro regionální rozvoj, cestovní ruch a zahraniční vztahy Jan Szántó v rozhovoru s úředníky KÚÚK
Velkou cenu cestovního ruchu v kategorii Nejlepší turistický produkt vyhrála o.p.s. České Švýcarsko za soubor produktů Česko – Saské Švýcarsko – to jede.
Zleva: Veronika Aczová – o.p.s. České Švýcarsko, Jiří Rak – vedoucí DA České Švýcarsko, Lenka Stiborová - o.p.s. České Švýcarsko, Filip Brodský – ředitel o.p.s. České Švýcarsko, Ellen Herzogová – oddělení cestovního ruchu KÚÚK, Radovan Dostálek – ředitel Noesis s.r.o., Jiří Válka - oddělení cestovního ruchu KÚÚK
Zájem o regionální piva světové úrovně
Upoutávka na 200. výročí bitvy u Chlumce