Orientační nabídka


 

Veřejné zakázky

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 7. 6. 2012.
 

 
 

Dotaz žadatele: (doslovný výňatek)

1.     Má kraj implementována interní pravidla pro zadávání všech veřejných zakázek (nejen malého rozsahu, ale také podlimitních a nadlimitních)? Pokud ano, žádáme kopii tohoto dokumentu respektive dokumentů, pakliže jsou zakázky malého rozsahu upraveny samostatně.

2.     Jsou výše zmíněná pravidla pro zadávání veřejných zakázek obdobně závazná také pro všechny příspěvkové organizace kraje a obchodní společnosti ovládané krajem a naplňující definici veřejného zadavatele dle zákona č. 137/2006 Sb.,
o veřejných zakázkách?

3.     V kolika případech bylo krajem od listopadu 2008 použito pro zadávání veřejných zakázek elektronické aukce?

4.     V kolika případech bylo krajem od listopadu 2008 použito pro zadávání veřejných zakázek nástroje elektronické tržiště?

5.     Kolikrát od listopadu 2008 do 31. března 2012 omezil kraj počet zájemců pro účast v užším řízení, v jednacím řízení
s uveřejněním nebo v soutěžním dialogu na základě losu dle ust. § 61 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění před účinností novely č. 55/2012 Sb.?

6.     Zveřejňuje kraj informace o plánovaných veřejných zakázkách (investičních záměrech)? Pokud ano, jakým způsobem?

7.     Od jaké minimální předpokládané hodnoty zakázek zveřejňuje kraj veřejné zakázky na svých internetových stránkách eventuálně na profilu zadavatele?

8.     Jaká odborná kritéria musí splňovat členové hodnotících komisí? Jakým systémovým opatřením je řešen možný střet zájmů či eventuální podjatost u těchto osob a jaký je způsob výběru konkrétního hodnotitele ze seznamu hodnotitelů
pro hodnocení konkrétní zakázky?

9.     Jaká odborná kritéria musí splňovat zaměstnanci úřadu odpovědní za přípravu veřejných zakázek a zaměstnanci úřadu odpovědní za kontrolu realizace veřejných zakázek? Jakým systémovým opatřením je řešen možný střet zájmů či eventuální podjatost u těchto osob?

10.  Kolika správních deliktů dle ust. § 120 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách se kraj dopustil v souvislosti
s veřejnými zakázkami zadanými po listopadu 2008?

11.  Který útvar popř. útvary v organizační struktuře krajského úřadu jsou odpovědné za přípravu veřejných zakázek?

12.  Který útvar popř. útvary v organizační struktuře krajského úřadu jsou odpovědné za kontrolu realizace veřejných zakázek?

 

Odpověď:

Ad 1:

Ano, Ústecký kraj má pro zadávání veřejných zakázek interní pravidla, která se průběžně aktualizují tak, jak se mění zákon o zadávání veřejných zakázek. V současné době je to směrnice ředitele Krajského úřadu Ústeckého kraje č. S-3/2012, přikládáme ji v příloze.

Ad 2:

Tato směrnice je závazná jak pro krajský úřad, tak pro krajem zřizované příspěvkové organizace. Není závazná pro další krajem zřizované organizace (Krajská zdravotní, a.s. a Ústav archeologické památkové péče severozápadních Čech, v.v.i.).

Ad 3:

Od listopadu 2008 použil Ústecký kraj při zadávání veřejných zakázek elektronickou aukci 1x, a to v roce 2009 při centralizovaném zadávání dodávek elektrické energie na rok 2010.

Ad 4:

Ústecký kraj dosud nikdy nepoužil pro zadávání veřejných zakázek e-tržiště. Připravujeme se na ostré rozjetí nového systému
e-tržišť, pracovníci oddělení veřejných zakázek k tomu absolvovali školení a semináře pořádané k tomu pro MMR firmou Otidea a.s., protože počítáme s tím, že do  1 – 2 let bude jejich používání povinné i pro ÚSC a jimi zřizované příspěvkové organizace.

Ad 5:

V období od listopadu 2008 do 31.3.2012 provedl kraj omezení počtu zájemců o účast v užším řízení náhodným výběrem losem podle § 61 odst. 4 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen ZVZ), ve znění před účinností novely č. 55/2012 Sb.: v 64 užších řízeních

Ad 6:

Ústecký kraj nikde systematicky informace o plánovaných veřejných zakázkách (investičních záměrech) nezveřejňuje.

Investiční záměry schvaluje na základě návrhu investiční komise Rada ÚK. Usnesení Rady ÚK jsou zveřejňována na internetových stránkách kraje (www.kr-ustecky.cz ). Na základě schváleného investičního záměru jsou tyto investiční akce zařazovány
do rozpočtu kraje a začíná  příprava jejich realizace – zpracování studie a na jejím základě příslušných stupňů projektové dokumentace včetně územního a stavebního řízení, a vlastní realizace investiční akce.

O zahájení zadávacího řízení podlimitní nebo nadlimitní veřejné zakázky rozhoduje Rada ÚK a její usnesení jsou, jak již bylo uvedeno, přístupná na webu kraje. Po novele ZVZ se u veřejných zakázek, kromě zjednodušeného podlimitního řízení a jednacích řízení, ve Věstníku veřejných zakázek nejméně 1 měsíc před zahájením zadávacího řízení zveřejňuje předběžné oznámení o záměru zahájit zadávací řízení.

Ad 7:

Ústecký kraj nemá ve svých interních pravidlech zakotvenou povinnost na internetových stránkách zveřejňovat informace o veřejných zakázkách. Rozhodující orgán, který o zadávání veřejných zakázek může v rámci kraje rozhodovat, může rozhodnout o tom, že informace o některé zakázce, zpravidla výzvu k podání nabídek, zveřejní, případně to může zveřejnit na základě požadavku některého dotačního titulu.

Na profilu zadavatele zveřejňujeme informace, které nám ukládá zveřejnit ZVZ. O zveřejňování informací nad rámec požadavků ZVZ platí stejné oprávnění rozhodujícího orgánu, jako pro zveřejňování na internetových stránkách kraje.

Ad 8:

Složení hodnotících komisí upřesňuje směrnice ředitele, členy jsou zastupitelé kraje, zástupci gestora (odboru, který má zakázku jako příkazce operace ve svém rozpočtu, gesci) případně dalších odborů, které na zakázce participují, u veřejných zakázek hrazených z investičního rozpočtu i z odboru investičního. U nadlimitních veřejných zakázek na dodávky a služby a u stavebních zakázek nad 10 mil. Kč je členem komise i zástupce Krajské hospodářské komory. Pokud je to z povahy veřejné zakázky nutné, musí být komise složena tak, aby ji alespoň z jedné třetiny tvořili odborníci ve vztahu k předmětu zakázky. Členy hodnotící i dalších komisí u podlimitních a nadlimitních veřejných zakázek jmenuje Rada ÚK.   Členové hodnotících komisí, obdobně i členové komisí pro otevírání obálek s nabídkami a zvláštních komisí ustavených pro posouzení kvalifikace, nesmí být ve vztahu k veřejné zakázce a k uchazečům či zájemcům podjatí, o čemž musí v souladu se ZVZ před zahájením jednání příslušné komise podepsat čestné prohlášení. Jiné systémové opatření nepovažujeme za nutné. Ústecký kraj si nevede žádný seznam hodnotitelů, ustanovení § 74a se ÚSC a jimi zřizovaných příspěvkových organizací netýká.

Ad 9:

V rámci krajského úřadu zadávání veřejných zakázek metodicky řídí odbor investiční, který má k tomu zřízeno oddělení veřejných zakázek (5 pracovníků). Každý odbor krajského úřadu, který ve své gesci zadává veřejnou zakázku, si její zadávání administruje vlastními pracovníky, kteří tuto práci vykonávají vedle své hlavní pracovní náplně. Oddělení veřejných zakázek administruje zadávání veřejných zakázek odboru investičního a na žádost ostatních gestorů pomáhá s přípravou nebo také administruje zadávací řízení jejich veřejných zakázek (platí to i pro příspěvkové organizace). Gestoři mají právo administrováním svých veřejných zakázek  pověřit (na základě příslušného předchozího zadávacího řízení) externího administrátora.

Podmínkou přijetí úředníka na krajský úřad je bezúhonnost. Odborné znalosti získávají zaškolením ve zkušební lhůtě od zkušenějších pracovníků a účastí na školeních a seminářích včetně e-learningu s příslušnou tématikou.

Každý účastník jednání komisí, který není členem komise (kromě zástupců uchazečů nebo zájemců  při otevírání obálek nebo v jednacím řízení), tedy i administrátor veřejné zakázky musí podepsat analogické čestné prohlášení o tom že není podjatý a
o povinnosti zachovávat mlčenlivost, jako členové komisí. Žádné jiné systémové opatření nepovažujeme za nutné. Pokud je nám známo, dosud žádný případ podjatosti u administrátora zadávacího řízení u nás nenastal.

Ad 10:

Od listopadu 2008 se Ústecký kraj nedopustil v souvislosti s veřejnými zakázkami žádného správního deliktu podle § 120 ZVZ,
za který by mu ÚOHS uložil pokutu.

Ad 11:

Viz odpověď k bodu 9. Ze 17 odborů krajského úřadu veřejné zakázky ve své gesci zajišťuje 14 odbodů.

Ad 12:

Prvotní kontrolu provádí odbor v jehož gesci je veřejná zakázka, další kontroly v rámci svých plánů kontrol provádí útvar interního auditu a odbor kontroly a dále nás kontrolují též externí auditoři a kontrolní orgány (MF, NkÚ apod.).

 

Žadateli byla odeslána příloha dle textu.

 
Zodpovídá: Bc. Pavla Pilařová
Vytvořeno / změněno: 28.6.2012 / 28.6.2012
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém