Cyklostezka Ohře má celkovou délku od Litoměřic až po hranici s Karlovarským krajem přes 100 km. V současnosti je vyznačena v terénu Klubem českých turistů jako trasa číslo 6 a je trasována jednak po stávajících sjízdných cestách a jednak po silnicích s automobilovým provozem. Úseky vedené po silnicích jsou provizorní do té doby, než bude s konečnou platností vyřešeno vedení cyklostezky v terénu mimo silniční síť.
Proto
v současnosti dochází ke zhotovení projektových dokumentací pro územní
rozhodnutí na 22 úseků, kde investorem bude Ústecký kraj. Jedná se o úseky,
které vyžadují složité stavební úpravy a jsou nákladné na financování.
Zhotovitelem dokumentací je projekční kancelář CityTraffic s.r.o. Praha.
Části
cyklostezky Ohře, jejímž investorem je kraj jsou:
·
1. část –
Terezín + Parkány památníku Terezín
·
2. část –
Brňany – Brozany
·
3. část –
Doksany – Písty
·
4. část – Pístecký
les - Budyně nad Ohří
·
5. část –
Kostelec nad Ohří - Poplze zahradnictví
·
6. část –
zahrádky - Horka – Levousy
·
7. část –
Křesín - Želevice, lávka Koštice, Koštice–Volenice
·
8. část –
Kystra - most Počedělice
·
9. část – most
Počedělice – Obora
·
10. část –
Louny u Měleckého potoka
·
11. část –
Březno – Celnice
·
12. část –
Skupice – Mradice
·
13. část –
Strkovice – Hradiště
·
14. část –
Trnovany - km
·
15. část –
Trnovany - Žatec + odbočka do obce Bezděkov
·
16. část –
Stroupeč - tzv. bypass cyklostezky v katastru obce Stroupeč
·
17. část –
Vičice – přepad -
·
18. část –
Vikletice – Vadkovice
·
19. část –
Vadkovice - Malé Krhovice, Malé Krhovice – Poláky
·
20. část –
Poláky - Hořenice, Žatec – Kadaň
·
21. část –
Žatec – Kadaň
·
22. část –
Kadaň – Boč - km
Ministerstvo pro
místní rozvoj rozhodlo o spolufinancování krajských projektů Cyklostezka Ohře v
úseku Litoměřice - Bohušovice nad Ohří a Cyklostezka Ohře v úseku Libočany –
Přívlaky z Integrovaného regionálního operačního programu.
Žádost do
výzvy č. 35 - Infrastruktura pro cyklistickou dopravu předložil Ústecký kraj
v dubnu 2023. Po úspěšném vyhodnocení a schválení všech podmínek bylo
vydáno Ministerstvem pro místní rozvoj v březnu letošního roku Rozhodnutí o
poskytnutí dotace.
Od října 2023
dochází ke stavebně technickému průzkumu jednotlivých úseků, případně
geologickému a hydrogeologickému průzkumu území, zhotovení sond, zaměření
území, ověření inženýrských sítí atd.
Návrhy
variantních řešení vedení cyklostezky na jednotlivé úseky budou zpracovány po
provedení průzkumu jednotlivých úseků a to v různých lhůtách dle stupně
složitosti vedení v lokalitě, první návrhy budou na konci listopadu 2023.
V rámci
návrhu variantních řešení probíhají jednání se zástupci obcí přes jejichž
katastry cyklostezka prochází a to za účasti projektantů a zástupců ústeckého
kraje. Na těchto jednáních se upřesňuje konkrétní poloha trasy tak, aby nebyla
v konfliktu s vlastníky pozemků a se zájmy obcí a aby naopak byla
v souladu s územně plánovací dokumentací. Soulad s územními
plány jednotlivých obcí je pro konečné vedení Cyklostezky Ohře základní
podmínkou s tím, že zcela nové úseky u připravované nebo rozpracované
územně plánovací dokumentace bude vhodné zařadit do kategorie veřejně
prospěšných staveb. Některé řešení vedení cyklostezky vyvolá změny územních
plánů obcí.
Aktuálně bylo
vydáno stavební povolení pro úsek:
Cyklostezka
Ohře, část Litoměřice – Bohušovice nad Ohří.
Trasa je
navržena převážně v místech stávajících nezpevněných komunikací (na většině
míst pouze vyjeté koleje), sloužící jako přístup k řece Ohře pro pěší, cyklisty
a ojedinělá vozidla (např. dopravní obsluha, přístup k zahrádkám). Tento účel
bude po dokončení stavby zachován. Trasa je vedena převážně v nezastavěném
území, v extravilánu.
V rámci projektu
bude vybudováno 3 761 m vyhrazené komunikace pro cyklisty,
která kvůli zvýšení bezpečnosti odvede cyklisty ze stávající trasy.
Ta vede po komunikacích s vysokým provozem. Nová cyklostezka povede turisticky
atraktivním územím údolí řeky Ohře. Předpokládaná výše celkových výdajů je 19,5
mil. Kč, příspěvek z prostředků EU je 16,6 mil. Kč, podíl Ústeckého kraje pak
činí 2,9 mil Kč.
Na úsek
Libočany – Přívlaky v ORP Žatec se očekává vydání stavebního povolení
v průběhu listopadu 2023, v právní moci do konce roku 2023.
Vznikne
cyklistická stezka začínající na rozhraní k.ú. Žatec a k.ú. Libočany (tj. místo
napojení na další úsek Cyklotrasy Ohře vedoucí v k.ú. Žatec, kde
investorem je Město Žatec) a končící na rozhraní k.ú. Přívlaky a k.ú. Stranná u
Nechranic. Celková délka cyklostezky (včetně části bez stavebního zásahu) je
5,034 km, celková délka cyklostezky, na níž bude provedena stavební činnost je
3,764 km.
Předpokládaná výše
celkových výdajů činí 19,4 mil, z toho způsobilých 8,6 mil, příspěvek EU je 7,3
mil Kč a podíl Ústeckého kraje činí 1,3 mil Kč.
Předpokládá
se, že realizace veřejné zakázky na dodavatele stavby a zahájení stavebních
prací proběhne do 30.6.2024.
Předpokládaný termín realizace
obou úseků je září 2024 – červen 2025.
Seznam
dobíjecích stanice pro elektrokola naleznete
zde
.
Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu