Bezdotykový infra dávkovač na desinfekci je pro cestující snadno přístupný v prostřední části vozu, kde jej mohou cestující použít jak při nástupu, tak při výstupu z vozu. Doprava Ústeckého kraje chce tímto krokem ještě více přispět k bezpečnosti uživatelů veřejné dopravy a napomoci tak eliminaci šíření COVID-19. Cestující už v prvních dnech hodnotili tuto novinku velmi kladně.
Speciální skibus na Klínovec, Boží Dar a Fichtelberg, mimořádné vlaky na Moldavu, rozšíření provozu na Telnici nebo odvoz lyží a snowboardů zdarma – to jsou novinky, které chystá DÚK pro lyžaře na zimní sezónu 2015/2016
Doprava Ústeckého kraje finišuje s přípravou DÚKapky – mobilní aplikace pro veřejnost, cestující integrovanou dopravou Ústeckého kraje. Co vše bude aplikace umět? Mezi její hlavní funkce bude patřit nákup jízdních dokladů, vyhledávání spojení, zobrazení aktuální dopravní situace, jako jsou mimořádnosti na trati, výluky či zpoždění nebo také zobrazení polohy spoje.
Milovníci vína a Švestkové dráhy se sešli v Třebívlicích v zámeckém parku. Den návštěvníkům zpříjemnili zpěvačky Barbora Poláková, Ewa Farna a skupiny Jelen, Support Lesbiens a ATMO music. Na akci nechyběl ani stánek Dopravy Ústeckého kraje a maskot DÚKáček. Návštěvníky pozdravil také náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jaroslav Komínek.
Milovníci vína a Švestkové dráhy se sešli v Třebívlicích v zámeckém parku. Den návštěvníkům zpříjemnili zpěváci Barbora Poláková, Ewa Farna a skupiny Jelen, Support Lesbiens a ATMO music. Na akci nechyběl ani stánek Dopravy Ústeckého kraje a maskot DÚKáček. Návštěvníky pozdravil také náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jaroslav Komínek.
Doprava Ústeckého kraje spustila novou aplikaci DÚKapka – mobilní aplikaci pro cestující krajskou veřejnou dopravou. DÚKapku budou uznávat všichni krajští dopravci i integrované městské hromadné dopravy. Aplikace je již ke stažení zdarma na Google Play a App Store.
Hned na čtyři různé celodenní výlety s dobrodružnou hrou pro celou rodinu se můžete vydat se sérií nově vydaných brožur TRIPPER Dopravy Ústeckého kraje. Zavedou Vás do jednotlivých destinací Ústeckého kraje – do Českého středohoří, Krušných hor, Dolního Poohří a Českého Švýcarska.
Když se v dnešní době řekne první linie, většině lidí se vybaví lékaři, sestry, záchranáři, hasiči či policisté. Za jejich činnost jim patří obrovský dík, ale Doprava Ústeckého kraje má také svoji první linii. Jsou to řidiči, průvodčí, strojvedoucí, dispečeři a další, kteří i v době pandemie den co den nastupují do své služby lidem. Pan David Starosta pracuje u Správy železnic v úseku řízení provozu ve funkci dozorčího provozního obvodu Ústí nad Labem, co jeho práce obnáší, se dozvíte v našem rozhovoru.
Když se v dnešní době řekne první linie, většině lidí se vybaví lékaři, sestry, záchranáři, hasiči či policisté. Za jejich činnost jim patří obrovský dík, ale Doprava Ústeckého kraje má také svoji první linii. Jsou to řidiči, průvodčí, dispečeři i strojvedoucí, kteří i v době pandemie den co den nastupují do své služby lidem. A my vám tyto zaměstnance chceme představit. Tentokrát jsme vyzpovídali průvodčího Ondřeje, který byl hráčem divadelního orchestru, jak se na dráhu dostal, se dozvíte v rozhovoru.
Žen za volantem rok od roku přibývá, ale mají na starosti i další povinnosti ve spojitosti s krajskou veřejnou dopravou. Paní Iveta Kastnerová, vedoucí divize na Mostecku, má v popisu práce zajištění každodenního provozu, sestavení směn pro řidiče i komunikaci s cestujícími či dispečinkem. Domů rozhodně s čistou hlavou nechodí.
Turistické železniční linky v Ústeckém kraji jsou u cestujících už šestým rokem velmi oblíbené. Aktuálně tři linky provozuje společnost KŽC Doprava, s.r.o. (KŽC) – Podřipský motoráček (T5), Kamenický motoráček (T1) a nově mezikrajský Lužickohorský rychlík (T10). Zakladatelem a jednatelem společnosti je Bohumil Augusta. Jaká byla jeho profesní cesta a jaký vztah má k železnici, se dozvíte v našem rozhovoru.
Když se v dnešní době řekne první linie, většině lidí se vybaví lékaři, sestry, záchranáři, hasiči či policisté. Za jejich činnost jim patří obrovský dík, ale Doprava Ústeckého kraje má také svoji první linii. Jsou to řidiči, průvodčí i strojvedoucí, kteří i v době pandemie den co den nastupují do své služby lidem. A my vám tyto zaměstnance chceme představit. Jako prvního jsme vyzpovídali řidiče „zeleného“ autobusu Ondřeje Pelnáře, který za volant sedá rád a prý si dokonce splnil svůj dětský sen. No není to výhra, když svoji práci děláte rád? Seznamte se s jeho příběhem.
Letošní 4 ročník semináře o dopravní obslužnosti v rámci Evropského týdne mobility a dne bez aut, připomenul význam veřejné dopravy nejen pro region Ústeckého kraje.
Ohlédnutí za již 5 ročníkem semináře o dopravní obslužnosti v rámci Evropského týdne mobility a dne bez aut, který se uskutečnil 20.9.2012 na Krajském úřadě Ústeckého kraje.
Vážení cestující, ve čtvrtek 16.6.2011 je ohlášena 24hodinová stávka dopravních odborů, která ovlivní dopravní obslužnost v Ústeckém kraji. Monitorujeme pro Vás aktuální vývoj situace a průběžně zde budeme informovat o předpokládaných dopadech.
V souladu se zákonem č. 194/2010 Sb. O veřejných službách v přepravě cestujících a změně dalších zákonů, zveřejňujeme plán dopravní obslužnosti pro období let 2012 - 2016.
Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje je návazným koncepčním dokumentem na Plán předchozí, vydaný v roce 2011. Dopravní plánování je povinné ze zákona č. 194/2010 Sb Konečná verze je schválena Zastupitelstvem Ústeckého kraje ze dne 27.6.2016
Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje je návazným koncepčním dokumentem na Plán předchozí, vydaný v roce 2016. Dopravní plánování je povinné ze zákona č. 194/2010 Sb Konečná verze je schválena Zastupitelstvem Ústeckého kraje ze dne 1. 11. 2021.
Přijďte se podívat na Dětský den otevřených dveří Dopravního podniku města Ústí nad Labem, který se bude konat 17. června 2017 od 9:00 do 15:00, a zasoutěžit si s Dopravou Ústeckého kraje. Stánek v typicky zelené barvě v prostorách trolejbusové vozovny Dopravního podniku města Ústí nad Labem a.s. ve Všebořicích určitě nepřehlédnete.
V souvislosti se změnou jízdního řádu linky 520510 Chomutov - Kadaň dopravce DPÚK a.s., kdy od 1.1.2012 v podstatě došlo k zastavení provozu všech spojů, se cestující ptají na příčinu a řešení situace s údajně nedostatečnou kapacitou současných nabízených spojů.
Doupovská dráha T6 vede z Kadaně - Prunéřova přes Kadaň, Poláky, Vilémov u Kadaně a Krásný Dvůr do Podbořan. Délka dráhy je zhruba třicet kilometrů a nabízí výhledy na panorama Doupovských hor, dále se vine kolem Nechranické přehrady.
Po měsících nejistoty, kterou zažívali obyvatelé Litoměřicka s autobusovým dopravcem TD BUS a.s. na Litoměřicku, kdy autobus jednou přijel a podruhé ne, přešel od 1. ledna provoz autobusové linkové dopravy na Litoměřicku ze společnosti TD BUS a.s. (dříve BusLine a.s.) na Dopravní společnost Ústeckého kraje, p. o. (DSÚK).
Od 1. 1. 2015 dochází v Ústeckém kraje ke kompletní reorganizaci autobusových linek. Mění se dopravci, dopravní oblasti, vedení linek a rozsah jízdních řádů. Zároveň se zavádí integrovaný zónově relační tarif, jednotný pro všechny smluvní autobusové a železniční dopravce.
Vážení cestující, pro Vaši orientaci v Dopravě Ústeckého kraje připravujeme informační materiály, které jsou distribuovány u dopravců na informačních místech a ve vozidlech. Máte možnost si je stáhnout také zde v elektronické podobě. Tato služba podporuje nabídku spojení Dopravy Ústeckého kraje.
Zde najdete informační kanceláře našich smluvních partnerů. Kanceláře zajišťují nejen podávání informací cestujícím, ale také prodej čipových karet nebo dalších informačních produktů (např. tisk jízdních řádů).
Vy se ptáte, my odpovídáme. Zde připravujeme odpovědi na nejčastější dotazy, které se týkají Dopravy Ústeckého kraje a využívání veřejné dopravy obecně.
Veřejnou dopravu v Ústeckém kraji obstarává integrovaný dopravní systém zajišťovaný Ústeckým krajem a jeho partnery s názvem Doprava Ústeckého kraje (DÚK). V rámci systému DÚK platí jednotný tarif, který umožňuje jednoduché cestování prostřednictvím autobusové, železniční, lodní, městské i turistické dopravy.
Na území Ústeckého kraje se nachází jedna z nerozsáhlejších sítí železničních tratí. Řada tratí již ztratila původní význam a potenciál k přepravě nákladu a nezřídka i osob. Přesto kromě tratí se stabilním potenciálem, kde Ústecký kraj objednává provoz, existují tratě bez pravidelného provozu, kde by mohl být skrytý potenciál v podobě rozvoje turistického ruchu. Ústecký kraj se proto v novém projektu zaměří na novou nabídku v podobě takzvaných turistických železničních linek.
Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje je zpracován podle zákona č. 194/2010 Sb. O veřejných službách v přepravě cestujících a změně dalších zákonů. Je to koncepční a řídící dokument, který bude předložen a projednán v orgánech kraje. Následně se stává důležitým dokumentem, podle kterého je organizována dopravní obslužnost území Ústeckého kraje veřejnou osobní dopravou, jakož i rozvíjen integrovaný tarifní systém Ústeckého kraje.
V této sekci webu zveřejňujeme neplánované mimořádnosti v provozu, které zachytil Centrální dispečink DÚK. Jedná se především o neplánované uzavírky komunikací vzniklé v důsledku dopravních nehod či nepřízně počasí a dále mimořádnosti vzniklé v důsledku poruch vozidel nebo náhlou indispozicí personálu či cestujících.
Zde Vás informujeme o změnách v provozu jednak z důvodu plánovaných událostí (uzavírky komunikací) a jednak zde najdete neplánované mimořádnosti v provozu (nehody, poruchy, nepřízeň počasí apod.). Zde uvedené změny mají povahu "dočasné" a jejich platnost se může upravovat v závislosti na vývoji situace, například zkrácení nebo prodloužení uzavírky komunikace.
Od 1. 4. 2019 začíná uzavírka mostu ve Štětí. Uzavírka je plánována do 30. 6. 2020. Most je uzavřen pro veškerou dopravu i pěší. Jeho funkci nahrazuje přívoz.
Ani v letošním roce nechybí v nabídce výletů a dopravních možností v Ústeckém kraji oblíbené plavby lodních linek po řece Labi, které jsou integrovány v dopravním systému Doprava Ústeckého kraje a pro to na nich platí trvale cenově příznivý Tarif DÚK. Lodí se tak můžete svézt za stejné peníze jako v běžném linkovém autobuse či vlaku a to včetně slev či časových jízdenek. Navíc byl nově integrován do Tarifu DÚK přívoz F1 Hřensko - Schöna.