Orientační nabídka


 

Výběrová řízení na zajištění základní dopravní obslužnosti Ústeckého kraje autobusovou dopravou

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Bohumila Vorlíčka, Deníky (Bohumil.Vorlicek@denik.cz)
 

 
 

Odpověď pro Bohumila Vorlíčka, Deníky (Bohumil.Vorlicek@denik.cz) ze dne 7. 6. 2007

 

Dotaz (v původním znění):

Posílám argumenty protistrany – stačí skutečně jen krátké odpovědi. Děkuji, Janni Vorlíček, Ústecký deník

 

1. Kraj prý zcela ignoruje stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z července 2004, které vyjímá veřejnou dopravu z režimu veřejných zakázek. Vyhlášená koncesní výběrová řízení, tedy závazky veřejných služeb, jsou prý přímo vyňaty z působnosti již schváleného koncesního zákona.

 

2. Jiří Šulc prý obvinil DPÚK z pokusů kraji diktovat, jaké linky má objednat a kolik za to zaplatit. DPÚK prý ze zákona nerozhoduje o rozsahu dopravy, nemůže ovlivnit své tržby a netvoří ani cenu jízdného. Výpočet prokazatelné ztráty ve veřejné linkové dopravě se řídí nařízením vlády 493/2004 a požadovanou částku DPÚK v souladu s tímto nařízením přesně vypočetl.

 

3. Veřejná linková autobusová doprava prý není tržní prostředí. Dopravce nerozhoduje o tom, kolik kilometrů najezdí, jaká bude maximální cena jízdného a nemůže svévolně nakládat s dotacemi, které za tuto službu obdrží. Zajištění této dopravy je ze zákona ztrátové a dopravce nemá z této služby žádný zisk. Dotace totiž pouze dorovnávají prokazatelnou ztrátu na nulu.

 

 

Odpověď:

1. Byl to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který se v září loňského roku již napodruhé odmítl zabývat neopodstatněným podnětem společnosti Dopravní podnik Ústeckého kraje a.s.(DPÚK), kterým se společnost pokoušela napadat transparentní a nediskriminační výběrová řízení na zajištění základní dopravní obslužnosti Ústeckého kraje autobusovou dopravou. ÚOHS sdělil, že ani na základě tohoto podnětu (DPÚK) neshledal důvody pro změnu svého původního stanoviska. Postup při vyhlašování koncesního řízení na nové smluvní dopravce není v rozporu s českým a ani evropským právem.   

 

2. DPÚK nabídku na rok 2006, za v podstatě stejný rozsah dopravy, jaký provozoval v roce 2005, navýšil o 130 milionů korun. Tento postup mu rozhodně Ústecký kraj nediktoval.

 

3. Ústecký kraj je objednavatelem veřejné dopravy, provozované v závazku veřejné služby (tedy jako základní dopravní obslužnost, jejíž rozsah stanovuje krajské zastupitelstvo), ať už autobusové, nebo drážní. S dopravci, vybranými v koncesních řízeních, uzavírá smlouvy, na jejichž základě jim dle ujednaných podmínek, v nichž je sjednán i kilometrický rozsah, hradí rozdíly mezi nákladovou cenou za kilometr a uskutečněnými tržbami. 

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

 
Zodpovídá: Bc. Lucie Jarolímková
Vytvořeno / změněno: 20.6.2007 / 20.6.2007 | Zveřejnit od-do: 20.6.2007-20.7.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém