Odpověď pro Luďka Stínila, Deník (Ludek.Stinil@denik.cz) ze dne 1. 3. 2007
Dotaz (v původním znění):
Zdravím,
po delší době bych potřeboval s něčím pomoci, jde mi o dotace pro České dráhy. Ptám se proto, protože ČD oznámily změny v jízdních řádech.
1, Na jaké částce jste se dohodli na letošní rok?
2, Jakou částku jste vyplatili loni?
3, Došlo letos – nebo dojde – k rušení nějaký spojů? Pokud ano – můžete uvést dva, tři příklady?
Pokud to bude možné, odpovědi bych prosil do 14 hodin,
Díky a hezký den na kraj,
Odpověď:
1. Ze zveřejněného rozpočtu Ústeckého kraje, přístupného na krajských internetových stránkách:
Výdaje na dopravní územní obslužnost – drážní – 393 000 tis. Kč
Položka 5193, § 2242
Finanční objem je stanoven:
a) pro majoritního dopravce České dráhy, a.s. ve výši 375 000 tis. Kč,
b) pro trolejbusové a tramvajové dopravce ve výši 18 000 tis. Kč na základě očekávané
skutečnosti roku 2006.
2. V roce 2006 České dráhy a.s. (ČD) z krajského rozpočtu obdržely 375 milionů korun.
3. Ze smlouvy o závazku veřejné služby, podepsané s dopravcem České dráhy a.s. (ČD) na dobu tří let vyplývá, že ČD obdrží od Ústeckého kraje na každý rok, po dobu trvání smluvního vztahu, na železniční osobní dopravu 375 milionů korun. Smlouva schválená krajským zastupitelstvem obsahuje i ujednání, že po dobu trvání smluvního vztahu, tedy v letech 2006 – 2008, bude objem krajem objednávané osobní železniční dopravy snížen celkem až o 15%. Podklady pro projednávání objednávky u ČD dodává Ústeckému kraji dopravce a pracovníci krajského úřadu si údaje ověřují při vlastních kontrolních akcích. V současné době již probíhají pracovní jednání o několika variantách podoby jízdního řádu pro období 2007/2008. Žádná z nich ale dosud nebyla projednávána orgány Ústeckého kraje, a to ani na úrovni dopravní komise, proto až do doby jejich projednání přinejmenším Radou Ústeckého kraje by nebylo vhodné je zveřejňovat. Ústecký kraj ale bude v případě redukce vlakových spojů postupovat obdobně, jako při změnách v četnosti vlaků na trati Most-Moldava, na Vilémovsku nebo na Staňkovicku v závěru loňského roku. Jinými slovy, úbytek železničních spojů bude, po dohodě se starosty a na základě jejich oprávněných připomínek, kompenzovat přidáním spojů méně ztrátové autobusové linkové dopravy v závazku veřejné služby.
Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz