VYJÁDŘENÍ K ČLÁNKU „Zrušený vlak bude chybět i školákům“
Vyšlo v Denících Bohemia - Litoměřicko dne 20. května 2005 (autor Ivo Chrástecký)
Reakce představitelů obcí z Lovosicka není překvapivá, je pochopitelné, že omezování četnosti vlakových spojů bude vždy přijímáno občany negativně, nicméně o zrušení vlaku nebo naopak o jeho zavedení nerozhoduje Ústecký kraj.
V článku je pravděpodobně míněn vlak 26531 na trati 113, odjíždějící v 6.33 hodin z Třebívlic a přijíždějící v 7.05 hodin do Lovosic. Podle podkladů Českých drah, a.s. vlakem průměrně cestuje z Třebenic 30 osob. Tento vlak skutečně patří mezi spoje, které Ústecký kraj u Českých drah, a.s. neobjednal, a to ze dvou důvodů. V podstatě ve stejném čase jede mezi Třebívlicemi a Lovosicemi autobusový spoj, který do Lovosic přijíždí ve stejném čase – tento autobusový spoj je zahrnut do rozsahu dotované základní dopravy obslužnosti a je možné k němu přiobjednat jeho posílení. Dále na stejné trati jede další vlak, č. 26503 s odjezdem v 7.05 hodin z Třebívlic, který do Lovosic přijíždí v 7.35 hodin. I tento vlak je zahrnut mezi dotované spoje.
Neobjednání tohoto vlaku jistě mohou obyvatelé přilehlých obcí vnímat jako nepříjemné,
nicméně postup Ústeckého kraje nelze vykládat jako nerozhodnutí o jeho zrušení. Takové rozhodnutí přísluší výhradně provozovateli dopravy a z tohoto pohledu je podle hejtmana Ústeckého kraje Jiřího Šulce velmi nešťastné, že České dráhy, a.s. chápou dotaci na základní dopravní obslužnost jako příspěvek na provoz všech vlaků uváděných v jízdním řádu. Ústecký kraj věnuje v současné době zvýšenou pozornost všem oblastem, kde má podle dohody mezi Ústeckým krajem a ČD, as.s dojít k omezení četnosti vlaků. Stále je v platnosti usnesení Zastupitelstva Ústeckého kraje č. 10/4Z/2005, které ukládá Radě Ústeckého kraje zajistit případné výpadky ve veřejné drážní dopravě Ústeckého kraje v souladu s dřívějším usnesením krajského zastupitelstva náhradní autobusovou dopravou.
Původní text:
Zrušený vlak bude chybět i školákům
Deník Litoměřicka - 20.5.2005
Starosta Třebívlic Josef Seifert vidí nutnost vyvolat jednání se starosty ostatních obcí, které leží na trati, aby se domluvili na společném postupu a vyvolali jednání s Ústeckým krajem. Omezení se totiž dotkne také Čížkovic, Třebenic, Dlažkovic a Sulejovic, jež jsou sdruženy v mikroregionu Integro. Robert Kopecký, starosta Podsedic, jimiž tra rovněž prochází, je podle svých slov proti zrušení vlaku, je-li z ekonomického hlediska dostatečně využívaný. "Pokud se ukáže, že jím jezdí dostatečný počet cestujících, podpořím jeho zachování," řekl Kopecký.
Ústecký kraj se dohodl s Českými drahami na omezení zhruba deseti procent vlakových spojů v regionu. Krajské zastupitelstvo totiž odsouhlasilo na úhradu ztrát z osobní přepravy pro letošní rok 335 milionů korun, dráhy přitom požadovaly 452 milionů. Kraj se po vleklých jednáních rozhodl odepsat na Litoměřicku 11 vlaků a 20 jich omezit tak, že přestanou jezdit o víkendu. Většinou jde o spoje z brzkých ranních nebo večerních hodin. "Hejtman Jiří Šulc již při schůzi krajského zastupitelstva 20. dubna uvedl, že Ústecký kraj je připraven obcím výpadky v dopravním spojení zajistit např. objednávkou u autobusových dopravců," řekla před časem Deníku Litoměřicka tisková mluvčí Ústeckého kraje Romana Žatecká.
RANNÍ SPOJ
Vlak 26531 vyjíždí z Třebívlic v 6.33 a v Lovosicích je v 7.05, v červnu má být spoj zrušen
Obce podél trati protestují, protože ho využívají děti i dospělí