Orientační nabídka


 

Vyjádření Ústeckého kraje k neobjednání osobní železniční dopravy na trati Straškov

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Ivanu Nachtmanovou, Ekolist (nach@volny.cz, http://www.ekolist.cz,
Malířská 6, 170 00 Praha 7) ze dne 5.1.2007
 

 
 

Odpověď pro Ivanu Nachtmanovou, Ekolist (nach@volny.cz, http://www.ekolist.cz,

Malířská 6, 170 00 Praha 7) ze dne 5.1.2007

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den,

chci se zeptat na trať mezi Libochovicemi a Straškovem. V tiskovém prohlášení na internetu uvádíte, že trať byla minimálně využívána a proto jsou spoje zrušeny. Ovšem dozvěděla jsem se, že trať byla nedávno opravována, byly postaveny nové můstky a železniční most přes řeku Ohři, opravy v řádu milionů korun. Zároveň píšete, že bude v oblasti posílena autobusová doprava.

Není rušení trati jen další podporou automobilismu oproti veřejné dopravě v celé oblasti?

Děkuji za vaše stanovisko,

Iva Nachtmannová

redaktorka EkoListu

 

Odpověď:

Ústecký kraj a ani Krajský úřad Ústeckého kraje nejsou vlastníky žádné z železničních tratí v regionu a nemohou tudíž rozhodovat o jejich rušení, nebo naopak o jejich zavádění nebo obnově. Z toho vyplývá, že neobjednáním spojů Ústecký kraj tratě neruší a také nevytváří (jak je někdy uváděno) podmínky pro jejich „zánik“. Vždyť trať mohou využít např. jiní osobní dopravci nebo také nákladní doprava, pokud o ni bude v regionu zájem (v ČR již provozují osobní i nákladní dopravu jiní dopravci než ČD).Pochopitelně se nemůžeme vyjadřovat ke skutečnosti, že, jak píšete, České Dráhy nebo Správa železniční dopravní cesty, státní podnik, investovali do obnovy tratě, kde osobní doprava dlouhodobě vykazuje nízkou obsazenost vlaků.

            Ústecký kraj je ze zákona povinnen řádně a účelně hospodařit se svěřenými finančními prostředky. Tedy i s finančními prostředky, směřujícími do zajištění základní dopravní obslužnosti území veřejnou dopravou. Pokud tedy roční dotace v roce 2006 na jednoho cestujícího na této trati dosahovala cca 40.000,- korun ročně, což je, ve srovnání s cenami autobusové dopravy skutečně neefektivní, kraj musel hledat pro zajištění veřejné dopravy v této oblasti ekonomicky výhodnější řešení. Při rozhodování o objednávání železničních vlakových spojů však bylo také přihlédnuto k faktu, že trasování trati (vybudované před mnoha desetiletími) již neodpovídá současným dopravním zájmům tamních obyvatel.

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 23.1.2007 / 23.1.2007 | Zveřejnit od-do: 23.1.2007-23.2.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém