Vyjádření k článku „Nesplněné předvolební sliby o krajské integrované dopravě“
Vyšlo v Mosteckém deníku dne 14. ledna 2008 (autor Stanislav Verner)
Vyjádření hejtmana Jiřího Šulce:
Také nemám rád plané polemiky, ale tendenční pohanění práce desítek či spíše stovek lidí, kteří se snaží připravit pro občany i dopravce moderní a pohodlné jízdní řády, mě opět nadzvedlo ze židle.
Takže pro pana Stanislava Vernera znovu. Jízdní řády cca 900 vlaků, cca 3 500 spojů linkové dopravy a cca 2 300 spojů příměstské dopravy nedělá hejtman, ale zhruba dvě stovky dopravních odborníků na krajském úřadě, českých drahách a autobusových dopravců, dle požadavků našich starostů. Pan Verner tvrdí, že se nemůže občan pohodlně dostat z Ústí nad Labem do Litvínova a zpět bez hodinového čekání v Teplicích. Pan Verner žije asi v jiném kraji. Z Litvínova do Mostu jezdí denně v nepravidelných intervalech 7,5 párů vlaků a 102 párů tramvajových spojů - ve špičce v intervalu cca 10 minut. Z Mostu do Ústí nad Labem pak 21,5 párů osobních a spěšných vlaků v intervalu cca 60 minut a 8 párů rychlíků v intervalu cca 120 minut. Takže normální člověk si hladké spojení zajistí. V případě, že budete chtít cestovat z Litvínova do Ústí nad Labem mimo dopravní proudy jako pan Verner, třeba přes Mikulov nebo Lovosice, pak to může trvat i několik hodin.
Pro vyjasnění ještě poznámku. Tolik kýžená integrovaná doprava je právě založena na integraci, nebo - li propojení, všech druhů dopravy - kolejové, vlakové, tramvajové a silniční trolejbusové, autobusové, městské, příměstské a meziměstské. Že se po integraci nebude moci jezdit podle jízdních řádů z roku 1950 pochopí i malé dítě. Proto jako pan Verner nebudu nic psát o „vymaštěnosti“, ani o hlouposti, ale trvám na alespoň minimální míře slušnosti, tedy korektnosti, když někomu chybí kompetentnost a odbornost. Chytrých lidí je stále ještě dost.
Ing. Jiří Šulc, hejtman Ústeckého kraje