Klíčový byl názor ministra dopravy Antonína Prachaře, podle kterého několikasetkorunové poplatky nesníží počet nutných výjimek:
„Jak to Ústecký kraj zdůvodnil, že je to určitá regulatorní funkce, tak poplatek 1000 korun na jeden rok tu funkci naprosto ztrácí. Mám za to, že to je spíš záležitost, jak kraje mohou dostat finanční prostředky od dopravců do svých rozpočtů.“
Ústecký kraj kvůli neschválení poplatku bude po státu požadovat přísnější kontroly jízd kamionů v době zákazu.
„Budeme chtít slyšet od státu, jak nám bude chtít pomoct s regulací už tak přetížené infrastruktury v Ústeckém kraji a jakým způsobem bude tyto výjimky kontrolovat,“ říká krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek.
V době víkendových zákazů jízd mohou na cesty pouze kamiony převážející například rychle zkazitelné potraviny či živá zvířata.
Pokud chce někdo vézt například díly do nepřetržitých automobilových výroben, musí zažádat o výjimku. Ročně jich úřady bezplatně udělí kolem pěti tisíc.
Zdroj: ČRo