Orientační nabídka


 

Výroční zpráva Správy sociálních služeb Chomutov 2004

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 

 
 

Správa sociálních služeb Chomutov,

příspěvková organizace

Golovinova 1559, 432 01 Kadaň

IČO : 46789910

 

 

 

 

 

 

 

 

VÝROČNÍ  ZPRÁVA

2004

 

 

 

 

tel.,fax : 474334506

 

 

e-mail : cejthamrova@ssschomutov.cz

www.ssschomutov.cz

 

 

úřední hodiny : Po – Pá  7,00 – 15,30 hod.

 

Správa sociálních služeb Chomutov, příspěvková organizace Ústeckého kraje, zřizovací listina č.j. 230/2002 vydaná Okresním úřadem Chomutov dne 14.12.1993, ve znění jejich pozdějších změn a doplňků.  

 

 

Organizační struktura

 

 

Organizace Správa sociálních služeb Chomutov, příspěvková organizace se řídí Organizačním řádem vydaným dne 13.10.2004 a je schválen usnesením č.136/105/2004 Radou Ústeckého kraje dne 13.10.2004.

 

 

I. Postavení organizace

Právní forma : příspěvková organizace

Organizace je samostatnou účetní jednotkou s vlastním účtem, hospodaří s majetkem a finančními prostředky přidělenými zřizovatelem, dále pak s dary a příspěvky od právnických a fyzických osob a s prostředky svých fondů.

Organizace vystupuje v právnických vztazích svým jménem a nese odpovědnost z nich vyplývající. Při plnění svých úkolů se řídí obecně závaznými právními předpisy a pokyny zřizovatele.

 

 

II. Předmět činnosti organizace

* Organizace poskytuje starým občanům, kteří pro trvalé změny zdravotního stavu potřebují soustavnou péči, komplexní péči včetně zajištění zdravotní péče, rehabilitace, kulturní a rekreační péče.

* Organizace poskytuje mentálně postiženým občanům od 3 let věku komplexní péči včetně zdravotní péče, rehabilitace, výchovy a vzdělání v rozsahu jejich schopností, kulturní a rekreační péče a umožňuje jim s přihlédnutím ke stupni postižení i přiměřené pracovní uplatnění.

* Organizace uplatňuje prostřednictvím samostatných ošetřovatelských oddělení svých zařízení náročnou ošetřovatelskou péči občanům, kteří jsou upoutáni na lůžko nebo vyžadují jinou náročnou ošetřovatelskou péči.

* Ústavní péče se poskytuje formou celoročního a přechodného pobytu.

* Organizace vytváří s přihlédnutím ke schopnostem obyvatel a svěřenců příležitosti k dobrovolné a zájmové činnosti.

* Poskytuje odbornou poradenskou pomoc rodinám s mentálně postiženými dětmi.

* Umožňuje exkurze a odborné praxe studentům.

* Zpracovává podklady pro rozhodnutí o úhradě za pobyt v zařízení a zodpovídá za včasnost a správnost předložených podkladů.

 

 

III. Hlavní účel organizace

Hlavním účelem, pro který byla příspěvková organizace zřízena, je zajištění ústavní péče pro staré občany, kteří dosáhli věku rozhodného pro přiznání starobního důchodu a kteří pro trvalé změny zdravotního stavu potřebují komplexní péči, jež jim nemůže být zajištěna členy jejich rodiny ani pečovatelskou službou nebo jinými službami sociální péče a dále pro staré občany, jejichž zdravotní stav vyžaduje léčení v lůžkovém zdravotnickém zařízení.

Dále zajištění ústavní péče pro mentálně postižené občany od 3 let věku s mentálním postižením těžšího stupně a pro občany postižené vedle mentálního postižení těžšího stupně též tělesnou nebo smyslovou vadou, kteří potřebují ústavní péči, nikoliv však léčebnou péči v lůžkovém zdravotnickém zařízení. Občany s lehkým mentálním postižením je možné přijmout jen v případě, že nezbytně potřebují ústavní péči.

 

 

 

 

 

Vlastní činnost zařízení sociální péče v SSS Chomutov

 

Ústav sociální péče Kadaň

 

 

1.      Charakteristika zařízení

 

„Řekni mi a já zapomenu, ukaž mi a já si to zapamatuji, nech mne to udělat a já pochopím“.                                                                                                čínské přísloví

 

Ustav sociální péče se nachází ve městě Kadaň. Má dvě budovy – ÚSP Brouček, Dvořákova ul. č.1128 a ÚSP Beruška, Březinova ul. č.1093. Kapacita zařízení je 35 klientů na každé budově. Přijímáme klienty (děti a mládež) mentálně a zdravotně postižené s kombinovanými vadami ve věku od tří let. Vzhledem k umístění budov téměř v centru města je dosažitelnost ke všem službám velice dobrá. Nemocnice, odborní lékaři, divadlo, kino, kadeřnictví, pedikúra, obchody, atd. .

 

1.1.  Prostorové rozložení budov

Obě budovy mají téměř stejné prostorové rozložení v budově. Dříve tyto prostory sloužily jako mateřská školka.

V přízemí se nachází ergodílna, tělocvična, rehabilitační místnost, skladové prostory,  dílna, prádelna, sušárna a šatna zaměstnanců se sociálním zařízením.

V prvním patře se nachází terasy, sesterny, denní místnost, oddělení – ložnice, herny, kuchyňky, sociální zařízení, kočárkárna.

Ve druhém patře je kancelář, ordinace, terasy, sesterny a také oddělení – ložnice, herny, kuchyňky, sociální zařízení.

 

1.2.  Pozemek kolem budov

U každé budovy je zahrada. Na každé zahradě je malý pozemek pro výchovnou práci-pracovní činnosti. Dále jsou tam zahradní altány, v létě se staví bazény. Nechybí ani dětské koutky a prolézačky.

 

2.      Přijímání klientů

 

Vřazování klientů do ÚSP probíhá na úrovni Krajského úřadu Ústeckého kraje – odbor sociálních věcí a zdravotnictví. Odpovědný pracovník KÚ komunikuje se sociální pracovnicí ÚSP.

Vlastní příjem klienta probíhá na zařízení mezi předávajícím pracovníkem, vedoucí zařízení ÚSP a denní sestrou ÚSP.

 

3.      Personální obsazení

 

PSP – vedoucí zařízení                   1

(PSP-pracovník sociální péče)

Denní sestra                                    2

Sestra                                              19

Sanitářka                                          5

PSP-ošetřovatelská péče                5

Fyzioterapeut                                   1

PSP – ergo                                      1

Údržba                                             2

Úklid                                                 6

C e l k e m  42 zaměstnanců

 

 

4.      Stravování

 

Na ÚSP není vlastní stravovací provoz. Smlouva na dovoz stravy je uzavřena s MěSSS Kadaň – jídelna vývařovna pro důchodce.

Strava je pro klienty připravována a dělena v kuchyňkách ÚSP podle standardu a metodiky HACCP – MUDr. Kohoutová.

Dále je uzavřena smlouva s Nemocnicí Kadaň na dovoz stravy zaměstnancům.

 

5.      Služby – prádelna, likvidace nebezpečného odpadu

 

Na ÚSP není vlastní prádelenský provoz. Tuto službu smluvně zajišťuje Žatecká prádelna. Na ÚSP je pouze jedna domácnostní pračka pro praní dle momentálních potřeb ústavu.

Likvidaci nebezpečného odpadu smluvně zajišťuje firma ECHO Consult Kadaň. Na ÚSP je platný předpis – Řád na likvidaci nebezpečného odpadu.

 

6.      Harmonogramy prací

 

Pro každý pracovní úsek je vypracován harmonogram prací. Zaměstnanci jsou povinni vzájemně svoji činnost respektovat.

 

6.1.      Ošetřovatelská péče

Pod touto péčí je skryta komplexní péče o klienta. Pro tuto oblast bylo během roku 2004 vytvořeno dvacet ošetřovatelských standardů. Pod vedením denních sester se u klientů zavedly ošetřovatelské procesy, které sjednotily a zkvalitnily ošetřovatelskou péči.

 

6.2. Úklid

Každé patro – „domeček“ má na starost jeden pracovník. Úklid je prováděn tak, aby nenarušoval činnosti u klientů. Vzájemná komunikace mezi pracovníky je velice důležitá.

 

6.3. Údržba a doprava

Údržbu a dopravu koordinuje správce dopravy a údržby. Požadovaná doprava a opravy jsou zapisovány do určených sešitů,

 

6.4.Rekonstrukce ÚSP

Během roku 2004 došlo k celkové rekonstrukci půlky budovy ÚSP Brouček. Během tohoto období byla veškerá činnost prováděna v sestěhované části budovy.

 

7.      Lékařská péče

 

Do ÚSP dochází jednou týdně nebo dle potřeb ústavní lékař – pediatr. Ústavní praktický lékař a psychiatr dochází jednou měsíčně, jinak dle potřeby. Odborní lékaři – zubař dvakrát ročně, neurolog jednou ročně a jednou ročně gynekolog dochází k imobilním klientům.

Další zdravotnická odborná péče je zajišťována ambulantně, kdy se klienti vozí do zdravotnických středisek a nemocnic.

 

 

8.      Poskytované služby

 

„Hlavní a nejúčinnější terapií mentální retardace je učení“.

 

            8.1. Ošetřovatelská péče

           

Jak je uvedeno v bodě 6.1., vytvořením standardů a zavedením ošetřovatelského procesu, došlo také tímto ke zjednodušení činností díky vytvořeným metodikám a tím také k rozvoji dalších aktivit u klientů ze strany pracovníků v ošetřovatelské péči. Například komunikace s fyzioterapeutem a následné pokračování v provádění rehabilitace pod vedením fyzioterapeuta nebo komunikace s PSP-ergo.

 

8.2. Fyzioterapie

 

V oblasti fyzioterapie došlo ke zkvalitnění péče díky vytvořeným rehabilitačním individuálním plánům pro každého klienta. Sestavení harmonogramů podle oddělení přispělo k pravidelně prováděné fyzioterapii.

 

8.3. Ergoterapie

 

Metoda léčby a rehabilitace klientů pomocí vykonávání přiměřené práce, která umožňuje zlepšit jak jejich fyzický, tak psychický stav a umožnit jim i sociální uplatnění, prošla v roce 2004 také úpravami. Procvičování motorických dovedností, trpělivosti a schopnosti vytvářet užitečné věci, jako součást psychoterapie. Individuální výchovné plány pro klienty jsou postupně vytvářeny. Vytvoření výchovných plánů a jejich následné plnění zkvalitnilo a zpestřilo život klientů.

 

8.4. Canisterapie

 

Velmi se osvědčila terapie využívající pozitivní účinky kontaktu mezi člověkem a zvířetem. Poskytuje tělesný kontakt, reaguje na chování člověka a tak ho stimuluje k odezvě.

Kontakt se zvířetem prokazatelně zlepšuje psychický i tělesný stav člověka. Canisterapii na zařízení provádí kvalifikovaný personál – sanitářka, která prošla canisterapeutickými zkouškami se svým psem.

Pes – GOLD – RETRIVER – stáří – 2 roky – jméno – Maxmilián (Max).

 

8.5. Kulturně – společenské akce

 

Klienti navštěvují akce pořádané různými organizacemi a nadacemi – Chceme žít s Vámi, Matějská pouť, Den v ZOO, Noc v ZOO, Turistická výprava, atd. .

Dalšími z akcí jsou setkání pořádané ostatními ÚSP – Disko TIP, Sportovní hry, Jahodový den, Divadelní přehlídka, Karneval, atd. .

Návštěva kina, divadelního představení nebo koncertu je také běžnou součástí života klientů.

Nejdůležitějšími jsou akce, které si zařízení pořádá samo. Pravidelné plavání s klienty v bazénu, v letním období koupaliště, Dny otevřených dveří, Disko Labyrint, Bonboniáda, Karneval, Múzy dětem, pálení čarodějnic, opékání buřtů, Mikulášská a vánoční besídka, Valentýnský den, atd. .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Domov důchodců Mašťov

 

1, Charakteristika zařízení

 

„Ničím nestárne člověk rychleji, než neustálou myšlenkou na to, že stárne“.

                                                                                              Lichtenberg

 

Domov důchodů Mašťov se nachází v severozápadní části Ústeckého kraje. Zařízení je umístěno v budově panelového typu dokončeného v roce 1969 původně jako internát pro učně. Budova byla během let přizpůsobena a upravena pro pobyt seniorů. Budova má tři patra, přízemí a suterén, ve kterém se nachází stravovací provoz s prostornou jídelnou.

Kapacita zařízení je 70 míst. Průměrný věk klientů byl v roce 2004 – 76,1 roku. Naši klienti jsou podle zdravotního stavu umísťováni do jednotlivých bytových buněk nebo na ošetřovatelské oddělení, které se nachází v přízemí budovy. V Domově důchodců je 12 jednolůžkových pokojů, 20 dvoulůžkových pokojů a 2 pokoje třílůžkové. V každé buňce jsou dva dvoulůžkové nebo jednolůžkové pokoje, sociální zařízení – sprchový kout., WC a balkon. Na jednotlivých patrech jsou kulturní místnosti s televizorem, malá jídelna a kuchyňka. Obyvatelé, kteří mají problémy s chůzí , jsou imobilní a pohybují se na invalidním vozíku, používají bezbariérový přístup do budovy pro vozíčkáře. Součástí Domova důchodců je velká zahrada se zahradním altánem a příslušenstvím, kde se konají kulturní a společenské akce  jak pro klienty, tak pro zaměstnance. Zahrada má plochu cca dva hektary, kde jsou mimo jiné ovocné stromy a skleník. Vypěstované produkty se využijí se souhlasem hygieny ve stravovacím provozu a pro seniory.

 

2. Přijímání klientů

 

Klienti jsou přijímáni na základě písemné žádosti a rozhodnutím odboru sociálních věcí Ústeckého kraje. Vždy jsou přednostně umísťováni klienti z Ústeckého kraje, v případě volných míst i klienti mimo kraj, kteří mají své rodiny v okolí našeho zařízení. Často jsou k nám přijímáni klienti z léčeben dlouhodobě nemocných, a to zvláště z Chomutova a Podbořan na ošetřovatelské oddělení.

Klient je ubytován, představen ostatním obyvatelům, uveden do jídelny a usazen k jídelnímu stolu. Postupně se seznamuje s celým zařízením a případným kulturním a společenským vyžitím.

Po přijetí je klient seznámen s Domovním řádem, je mu přiřazen jeden zaměstnanec, který o klienta pečuje. S klientem jsou sepsány všechny náležitosti, které jsou nutné k oznámení organizací a institucím, že byl klient přijat do zařízení.

 

3. Personální obsazení

 

PSP – vedoucí zařízení                     1

(PSP-pracovník sociální péče)

Asistentka                                          1

Denní sestra                                      1

Sestra                                                7

Ošetřovatelka                                    1

Sanitářka                                            9

Ergoterapeutka                                  1

Fyzioterapeutka                                 1

PSP-ošetřovatelská péče                  1

Uklízečka                                           5

Dělník prádelen                                  2

Skladní potravin                                 1

Kuchařka                                           2

Pomocná kuchařka                           3

 

Údržbář – řidič                                   2

Vrátný                                                 3

C e l k e m 41 zaměstnanců + 1MD

 

Zaměstnanci podle harmonogramu práce, pracovní náplně a zpracovaných standardů vykonávají činnosti dle svých možností, potřeb a přání klienta.Vždy je kladen důraz na spokojenost klienta a individuální přístup ke klientovi. Je zpracován systém tzv. primárních sester, kde má každý zaměstnanec přiděleny 3 – 4 klienty. Zajišťuje jim individuálně nákupy oblečení, popř. další dle plánu klienta. Řádný chod celého zařízení zajišťuje vedoucí zařízení ve spolupráci s asistentkou. Vzhledem k tomu, že je velké množství agendy při přijímání klientů a vyřizování jejich náležitostí, by bylo vhodné posílit pracovní kolektiv o sociální pracovnici.

 

4. Stravovací provoz

 

Domov důchodců má samostatný stravovací provoz, ve kterém pracuje 6 zaměstnanců v tomto profesním složení – 1 skladní potravin, 2 vyučené kuchařky a 3 pomocné kuchařky, které pracují v ranních a odpoledních směnách, o sobotách a nedělích.

Kapacita stravovacího provozu je 150 obědů denně. Celkem se ve stravovacím provozu připraví denně cca 515 porcí jídel, z toho 95 snídaní, 95 přesnídávek, 95 svačin a 95 večeří. Obědů se připravuje denně cca 135 porcí.

Stravovací provoz zajišťuje stravu nejen pro klienty Domova důchodců a zaměstnance, ale též pro Ústav sociální péče pro ženy Mašťov a pro seniory z obce Mašťov, kteří si pro stravu docházejí. V roce 2004 bylo pro obyvatele DD a klientky ÚSP uvařeno 34 600 porcí obědů, pro vlastní zaměstnance cca 3 750 obědů a pro obyvatele obce Mašťov 3250 obědů.

Ve stravovacím provozu se připravuje strava dle dietního systému pro nemocnice. Dietu určuje ošetřující ústavní lékař podle zdravotního stavu klienta. Připravuje se dieta racionální (dieta č.3) stravovací jednotka 62 Kč denně, šetřící (dieta č. 4) stravovací jednotka 64 Kč denně, strava diabetická, bezezbytková, bílkovinná (dieta č. 9,5) stravovací jednotka 75 Kč denně. Seniorům DD je strava vydávána a porcována v jídelně přímo na zařízení, klientkám ÚSP je strava donášena v přepravních boxech odpovídající hygienickým předpisům.

Celková částka na nákup surovin a potravin činila za rok 2004 - 1 mil.839 tis. Kč.

Stravovací provoz reaguje na změny zdravotního stavu klientů, a to např. při zhoršeném zdravotním stavu připraví stravu mletou, mixovanou, tekutou.

Jídelní lístek je připravován na měsíc dopředu, je projednáván ve stravovací komisi složené ze zástupců seniorů, z jednotlivých pater DD, denních sester DD a ÚSP, skladní potravin, vedoucí kuchařky a vedoucí zařízení. Přání, stížnosti a připomínky jsou v jídelníčku realizovány. Jídelní lístek se předkládá ošetřujícímu ústavnímu lékaři ke schválení.

 

5. Prádelenský provoz

 

Zařízení má vybudovaný prádelenský provoz, kde jsou umístěny 2 velkokapacitní pračky, 1 malá pračka, 1 sušička. Provoz zabezpečují 2 zaměstnanci. Pere se prádlo osobní pro klienta DD a ÚSP Mašťov. Ložní prádlo je 3x týdně odváženo do Žatecké prádelny. V půdních prostorách je sušárna prádla vybavená tzv. schozem pro suché, čisté prádlo, žehlírnou s mandlem. Prádlo se také zašívá a opravuje podle potřeb klientů. Prádlo je tříděno a předáváno zpět na DD, kde je pověřeným zaměstnancem vydáváno klientům.

 

6. Úklid, údržba

 

Úklid Domova důchodců zajišťuje 5 zaměstnanců, 3 zaměstnanci mají přidělena jednotlivá patra DD, 2 zaměstnanci mají na starosti úklid přízemí DD, suterén a provozní místnosti stravovacího provozu.Úklid je prováděn podle denního, týdenního a čtvrtletního harmonogramu. Pravidelně se zaměstnanci střídají na úklidu o sobotách a nedělích. Zabezpečují též úklid před i v okolí budovy DD.

Údržbu na zařízení zajišťuje 1 zaměstnanec na plný úvazek a 1 zaměstnanec na zkrácený úvazek (25 hodin týdně). Funkce údržbáře je kumulována s funkcí řidiče. Údržba zajišťuje běžné opravy a úpravy v zařízení, pracuje na úpravě okolí a zahrady, v jarních a letních měsících se hlavně podílí na sekání trávy. Údržbáři-řidiči zajišťují dopravu pro seniory na různé společenské akce, nákupy pro zařízení, odvoz biologického materiálu na odborná pracoviště NsP Kadaň, dováží léky pro potřeby klientů.

 

7. Fyzioterapie

 

Fyzioterapii na zařízení zajišťuje 1 zaměstnanec, jehož úkolem je péče o klienty podle potřeb a doporučení ústavního lékaře. Zaměřuje se na základní tělesnou průpravu klientů, masáže, ke kterým používá příslušné přístroje. Hlavním úkolem je procvičování jemné motoriky u klientů, vede klienty k nácviku sebeobsluhy a soběstačnosti při základních činnostech jako je oblékání, konzumace jídla, pití nápoje apod. . Fyzioterapeut se podílí i na přípravě akcí pro klienty, vede s klienty rozhovory, pomáhá s péčí ošetřujícímu personálu.

 

8. Ergoterapie

 

V rámci ergoterapie jsou klienti motivováni k aktivnímu životu v zařízení. Pro klienty je připravován program, kterého se v rámci svých možností a schopností mohou zúčastnit. Program je sestavován podle jednotlivých období, a to na akce v budově v zimních měsících a chladném počasí, a na akce venku na zahradě a před budovou DD Mašťov. Pravidelně jsou pořádány kroužky vaření, ručních prací, výroba výzdoby a dárečků na různé oslavy jako např. na Valentýna, MDŽ, Velikonoce, Den matek a Vánoce.

Jezdí se také se seniory na nákupy do supermarketů ve městě. Jsou pořádány kulturně-společenské akce pro klienty s občerstvením a hudbou jako např. maškarní merenda, Josefovská zábava, pálení čarodějnic, stavění májky, kácení májky, Václavská zahradní slavnost a oslava vánoc. Oblíbené jsou výlety např. do zámku a parku v Krásném Dvoře, Zooparku v Chomutově, účast na Sportovní olympiádě seniorů v Chomutově apod. .

Vítanými návštěvníky mezi seniory jsou děti z místní Základní školy a Dětského domova. Velice úzká spolupráce je mezi ÚSP pro ženy Mašťov a DD Mašťov v rámci kulturně- společenských akcích.

 

9. Lékařská péče

 

Lékařská péče o seniory je zajišťována ústavním lékařem, který dochází pravidelně na zařízení 1x za týden. V případě potřeby je přivolán telefonicky ke klientovi. Do zařízení také dochází 1x měsíčně psychiatr. Na odborná vyšetření jsou klienti na doporučení ústavního lékaře odvezeni do NsP Kadaň za doprovodu zaměstnance DD Mašťov.

 

10. Likvidace nebezpečného odpadu

 

Likvidaci nebezpečného odpadu smluvně zajišťuje firma ECHO Consult Kadaň. Na základě zákona č. 185/2004 Sb. je vypracován Řád nakládání s odpady.

 

 

11. Poskytované služby

 

Klienti DD Mašťov využívají nabízené služby, které jsou jim poskytovány v zařízení jako např. kadeřnické a pedikérské služby. Klienti mohou také využít možnosti nákupu v kantýně, kde  je jim nabízeno zboží různého sortimentu včetně potravin. Pro ležící klienty je zajištěna možnost nákupu zaměstnanci DD Mašťov.

 

 

 

 

 

 

 

Ústav sociální péče pro ženy Mašťov

 

1. Charakteristika zařízení

 

„Člověk s postižením má stejné potřeby jako zdravý člověk. První z nich je být uznán a milován takový, jaký je“.                                                                     sestra M.P.Duriezová

 

Ústav sociální péče pro ženy je umístěn v malé obci Mašťov obklopené přírodou, umožňující klientům maximální využití pobytu na čerstvém vzduchu a krásné přírodě. Budova je starší, poschoďová se sedlovou střechou a podsklepená. V ústavním zařízení je ústřední topení, teplo a teplá voda je zajišťována vlastní kotelnou na LTO, která je umístěna ve sklepních prostorách. Ústavní zařízení je určené pro ženy ve věku od 26 let s mentálním postižením, tělesným postižením, smyslovou vadou. Kapacita zařízení je 25 klientů. Rozsah poskytované péče je celoroční a nepřetržitý. Obložnost je plněna na 100 %. Klientky ÚSP jsou ve věku od 28 let do 59 let. Klientky jsou rozděleny do dvou oddělení podle druhu a stupně postižení. Oddělení I. 12 klientek, oddělení II. 13 klientek.

 

2. Přijímání klientů

 

Probíhá v souladu s platnými předpisy (stejné jako ÚSP Kadaň).

 

3. Personální obsazení

 

PSP – vedoucí zařízení                     1

(PSP-pracovník sociální péče)

Denní sestra                                      1

Sestra                                                6

Ošetřovatelka                                    1

Sanitářka                                            4

PSP-uklízečka                                   1

C e l k e m  14 zaměstnanců

 

4. Stravování

 

Zařízení nemá vlastní stravovací provoz. Stravování je zajištěno stravovacím provozem DD Mašťov. V ÚSP je kuchyň – výdejna jídla, tato je vybavena lednicí, sporákem, troubou a dalšími nutnými vybaveními pro výdej jídel.

 

8

5. Služby - prádelna, likvidace nebezpečného odpadu

 

Praní osobního prádlo je zajišťováno  prádelnou DD Mašťov, ložní a ostatní prádlo smluvně zajišťuje Žatecká prádelna.

Likvidace nebezpečného odpadu smluvně zajišťuje firma ECHO Consult Kadaň. Na základě zákona č. 185/2004 Sb. je vypracován Řád nakládání s odpady.  

 

6. Poskytované služby

 

Na zařízení pravidelně poskytuje své služby kadeřnice a pedikérka. Dále dle potřeby klientek se zajišťují další méně obvyklé služby jako např. fotografování, apod. .

 

 

7. Lékařská péče

 

Zdravotní a léčebně preventivní péči zajišťuje smluvně ústavní lékař, který dochází na zařízení 1x týdně, jinak dle potřeby.

Stomatologická a gynekologická léčebně preventivní péče je zajišťována ve Zdravotním středisku v Radonicích, odborná vyšetření jsou zajišťována v NsP Kadaň.

 

8. Fyzioterapie, ergoterapie

 

Fyzioterapii zajišťuje na zařízení zdravotnický personál dle pokynů denní sestry, pomocí jednoduchých rehabilitačních a masážních pomůcek. Cílem je prohlubování a udržování tělesné a pohybové zdatnosti klientek, koordinace pohybů. Při rehabilitace je přihlíženo nejen k defektu jedince, ale i k pohybové vyspělosti a věku klientek. Dále je možnost odborné rehabilitace klientek po dohodě s fyzioterapeutem na DD Mašťov.

Odborný pracovník v oblasti ergoterapie na zařízení není, zdravotnický personál vychází z měsíčního plánu činnosti, náměty jsou čerpány z odborné literatury,  časopisů, televize apod. .Ke klientkám se přistupuje diferencovaně, respektuje se jejich individuální zájem.

 

9. Kulturní a zájmová činnost 

 

Nedílnou součástí sociální a ústavní péče je kulturní, společenská a zájmová činnost. Tyto jsou závislé na věku klienta, druhu postižení a zvláště pak na schopnostech. V zařízení jsou pořádána setkání s kamarády z jiných ústavů ( zvláště ÚSP Tuchořice), diskotéky, sportovní hry, soutěže. Velmi významným aspektem jsou vzájemná setkání s dětmi  z místní Základní školy, návštěva divadel, návštěvy kostela apod. .

Cílem kulturní a zájmové činnosti je zapojení se do veřejného dění v obci a zvláště stát se rovnocennými občany společnosti, žít v kontaktu se všemi lidmi v přirozeném prostředí, v přirozených podmínkách.

V roce 2004 bylo uskutečněno více jak šedesát akcí pro klienty ÚSP např. svátek Valentýna, pečení cukroví a beránků – Velikonoce, diskotéky, táboráky s opékáním, koncerty v Praze (Lucerna a Sazka Aréna), Mikulášská a vánoční besídka.

 

Ředitelství Správy sociálních služeb Chomutov

 

1. Charakteristika

 

Ředitelství SSS Chomutov zajišťuje komplexní servis a služby pro zařízení. Součástí poskytovaného servisu a služeb je oblast ekonomická, personální, mzdová, finanční a legislativní.

Ředitelství stanoví rozpis finančního plánu (dílčí rozpočty pro zařízení), důsledně kontroluje ekonomické chování jednotlivých zařízení a rozhoduje o větších nákupech, opravách, údržbě a investicích. Dále je poskytována poradenská činnost v oblasti personalistiky, zajišťována veškerá personální agenda, nástupy a výstupy zaměstnanců.

Ředitelství určuje a schvaluje personální obsazení v jednotlivých zařízeních. Dále zpracovává mzdy zaměstnancům a provádí zdravotní a sociální odvody. Zabezpečuje kompletní zpracování účetnictví a dalších finančních činností, které s tímto souvisí.

Ředitelství zpracovává a vydává směrnice, vnitřní předpisy, příkazy apod.

Další činností ředitelství je komplexní zpracování sociální agendy, kterou zajišťuje sociální pracovnice.

Ředitelství prakticky řídí a kontroluje veškerou činnost související s činností Správy.

 

2. Personální obsazení

 

Ředitel                                    1

Rozpočtářka-ekonomka        1

Účetní                                     1

Mzdová účetní                        1

Personalistka, asistentka       1

Sociální pracovnice                1

C e l k e m  6  zaměstnanců + 1MD

 

Rehabilitační a rekreační středisko Hostačov

 

 

1. Charakteristika zařízení

 

RRS Hostačov se nachází v oblasti Vysočiny, konkrétně mezi Čáslaví a Havlíčkovým Brodem. Nejbližší město je Golčův Jeníkov. Budova byla původně zámkem, který byl rekonstruován a přestavěn pro účely využívání ústavními zařízeními a handicapovanými občany.  Toto středisko je plně bezbariérové. K RRS Hostačov patří 12 hektarů lesa a malý chovný rybník. Středisko je využíváno ze 75% zařízeními ústavní a sociální péče (ÚSP a DD), zdravotně a tělesně postiženými, ze 30% rekreanty.

Středisko má kapacitu 55 lůžek, stravovací provoz s jídelnou, krytý bazén, sportoviště a cyklostezky. Návštěvníci střediska mohou využívat mnoho atrakcí včetně koňského povozu k projížďkám po nejbližším okolí. V prostorách střediska je možno využít společenských místností, kantýny, tělocvičny, herny, grilování apod. .

 

2. Personální obsazení

 

PSP – vedoucí zařízení                     1

(pracovník sociální péče)

Provozář-řidič                                    1

Uklízečka                                           2

Kuchařka                                           1

Zaučená kuchařka                             1

Pomocná kuchařka                           3

C e l k e m  9 zaměstnanců + 1MD

 

3. Stravovací provoz

 

Stravovací provoz zajišťuje stravování pro rekreanty, personál a Zemědělské družstvo Skryje. Kapacita stravovacího provozu 160. Pravidelně je zajišťováno stravování 3x denně včetně sobot a nedělí. Zemědělské družstvo si zajišťuje odvoz obědů a při žních i večeře.

Stravovací provoz zajišťuje většinou klasická jídla a v případě potřeby diety, výjimečně mixovanou stravu. Jídelní lístek je pravidelně obohacen o ovoce, které získáváme formou sponzorského daru od Zemědělského družstva. Stravování bylo rekreanty hodnoceno jako velmi chutné, což dokazuje mnoho veřejných písemných pochval.

 

4. Služby

 

Veškeré služby jsou zajišťovány dodavatelsky.. Převážná část služeb (odpad, udržování komunikací, udržování zeleně je zajišťována ve spolupráci s Obecním úřadem Skryje a dalšími místními subjekty.

 

5. Ošetřovatelská, lékařská a rehabilitační péče

 

Veškerá ošetřovatelská, lékařská a rehabilitační činnost rekreantů je zajišťována vlastním doprovodem. K tomu účelu jsou využívány místní herny, tělocvična, ordinace, bazén a venkovní rehabilitační zařízení (např.prolézačky,houpačky apod.).

V rámci rehabilitačního pobytu je využívána ergoterapie a výchova formou poznávání blízkého okolí.

 

 

 

 

 

                                                                                                          Milan  D o l e ž a l

                                                                                                          ředitel SSS Chomutov

Správa sociálních služeb Chomutov, příspěvková organizace, Golovinova 1559,  432 01  Kadaň

 

Základní personální údaje

 

1.Členění zaměstnanců podle věku a pohlaví – stav k 31.12.2004

věk

muži

ženy

celkem

%

do 20 let

-

-

-

-

21 - 30 let

1

16

17

14,78

31 - 40 let

1

24

25

21,75

41 - 50 let

2

36

38

33,04

51 - 60 let

3

32

35

30,43

61 let a více

-

-

-

-

celkem

7

108

115

100

%

6

94

100

x

 

2. Členění zaměstnanců podle vzdělání a pohlaví – stav k 31.12.2004

Vzdělání

dosažené

muži

ženy

celkem

%

 

základní

-

24

24

20,87

vyučen

-

-

-

-

střední odborné

6

27

33

28,70

úplné střední

-

56

56

48,69

úplné střední odborné

-

-

-

-

vyšší odborné

-

-

-

-

vysokoškolské

1

1

2

1,74

celkem

7

108

115

100

 

3. Celkový údaj o průměrných platech k 31.12.2004

 

celkem

Průměrný hrubý měsíční plat

13.203,- Kč

 

4.Celkový údaj o vzniku a skončení pracovních a služebních poměrů zaměstnanců v roce 2004

 

Počet

nástupy

10

odchody

10

 

5. Trvání pracovního a služebního poměru zaměstnanců – stav k 31.12.2004

Doba trvání

Počet

%

do 5 let

40

34,78

do 10 let

11

9,56

do 15 let

34

29,57

do 20 let

19

16,52

nad 20 let

11

9,57

celkem

115

100

 

6. Jazykové znalosti zaměstnanců

 

Počty vybraných míst, pro které byl stanoven

kvalifikační požadavek standardizované jazykové zkoušky, seřazených podle úrovně znalostí

      1. stupeň            2.stupeň          3.stupeň           4. stupeň

celkový počet

stanovených

požadavků na pracovní místa

anglický jazyk

              -                      -                        -                         -

-

německý jazyk

              -                      -                        -                         -

-

francouzský jazyk

              -                      -                        -                         -  

-

další jazyky

              -                      -                        -                         -

-

celkem

              -                      -                        -                         -

-

 

 

 

 

 
Zodpovídá: Ing. Karel Giampaoli
Vytvořeno / změněno: 15.11.2005 / 15.11.2005 | Zveřejnit od-do: 15.11.2005-31.3.2006
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém