Orientační nabídka


 

Výsledky průzkumu znalostí žáků 9. tříd

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro O. Šedivou, Týdeník školství, (sediva@tydenik-skolstvi.cz)
 

 
 

 

Odpověď pro  O. Šedivou,  Týdeník školství, (sediva@tydenik-skolstvi.cz) ze dne 4.9.2006

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den, paní Roudnická a paní Kocábková,

obracím se na Vás s prosbou o odpověď na otázky (viz příloha), které se týkají hodnocení žáků devátých ročníků. Moc děkuji a prosím, odpovězte mi, pokud možno, do středy dopoledne.

Hezký den přeje O. Šedivá

redaktorka Týdeníku Školství

1. Jaké jsou, podle Vašeho názoru a Vašich poznatků,   příčiny úspěchu, či neúspěchu  žáků             v Hodnocení výsledků vzdělávání 9. tříd v letošním roce:

a) v jednotlivých předmětech,

b) ve srovnání s minulým rokem (pokud jste se hodnocení účastnili)?

2. Hledáte nějaké  cesty nápravy (pokud žáci dosáhli horšího průměru než ostatní), či cesty rozšíření metod, které naopak vedly k úspěchu?

 

Odpověď:  

Pracovníci odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Ústeckého kraje,  bohužel, nemají k dispozici  takové informace, které by vás uspokojily.

Odbor samozřejmě má k dispozici  „ Hodnocení výsledků vzdělávání žáků 9. tříd ZŠ a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií 2006 „ - výstupy pro OŠ krajského úřadu od Cermatu i výsledky zvlášť za Ústecký kraj.

Úředníci  uvedeného  odboru ale nemají k dispozici žádné podrobné sociologické výzkumy, které by určily, co je skutečnými příčinami situace, popsané v Hodnocení žáků, proč se liší výsledky jednotlivých škol, či spádových oblastí. Neradi by  proto vynášeli jakékoliv úvahy o příčinách stavu, když je nemají vědecky podložené a museli by se držet tzv. obecných pravd.

Odbor školství, mládeže a tělovýchovy  Krajského úřadu Ústeckého kraje  nedisponuje ani informacemi, porovnávajícími roky předešlé, protože školy z Ústeckého kraje nebyly zapojeny do ověřovací experimentální fáze přípravy letošního již plošného šetření. Doporučujeme proto  obrátit se  na  odborníky, kteří se zjištěním, příčinami a dalšími případnými aspekty zabývají, nejlépe na Centrum pro zjišťování výsledků ve vzdělávání.  Požadované informace o analýze příčin jistě naleznete  například u České školní inspekce, anebo na příslušných obcích, které jsou zřizovateli základních škol  a na jejich školských odborech.  Úředníci KU UK  uvedeného odboru nejsou kompetentní k tomu, aby zasahovali do výchovně vzdělávacího procesu kterékoliv školy, nemohou tedy účinně přispět  k nápravě stavu. Jde o systémové řešení, které by mělo vzejít zejména z MŠMT, České školní inspekce a  dalších odborných institucí.

 

připravila: Naďa Kocábková, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení informací a vnějších vztahů

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 741

kocabkova.n@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: Bc. Lucie Jarolímková
Vytvořeno / změněno: 6.9.2006 / 6.9.2006 | Zveřejnit od-do: 6.9.2006-6.10.2006
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém