Na tomto místě naleznete informace týkající se přípravy nového železničního spojení Praha - Drážďany z pohledu Ústeckého kraje.
Dosud platné Zásady územního rozvoje Ústeckého kraje (ZÚR ÚK) v roce 2011 vymezily koridor pro umístění VRT Praha – hranice
ČR/SRN na základě návrhů první studie z r. 2005 jako územní rezervu. V této původní koncepci z r. 2005 nebylo uvažováno
s žádným terminálem pro osobní dopravu, který by řešil regulérní přestup
na konvenční trať a navazující napojení krajského města Ústí nad Labem pro
osobní dopravu.Oproti původní koncepci nejrychlejšího spojení velkých sídelních
aglomerací Praha – Drážďany – Berlín pro osobní dopravu, které zcela míjelo
Ústí nad Labem, se v navazujících studiích a hodnoceních postupně vyvíjel
odborný názor na celkovou koncepci rozvoje dopravního kolejového systému a obsluhy
sídelních center ve spojení Praha - Drážďany.
To vyústilo ve schválení Programu rozvoje rychlých železničních spojení spojení v ČR Vládou ČR, kterým se zahájilo vyhledávání nové trasy rychlého železničního spojení v úseku Praha - Drážďany.
Kontext
Umístění:
Složky dokumentů >
Územní plánování a stavební řád > Vysokorychlostní trať (VRT)