Orientační nabídka


 

Využití hraničního přechodu Vejprty - Bärenstein po přistoupení ČR k Schengenské smlouvě

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Josefa Duška, Chomutovský deník (josef.dusek@denik.cz)
 

 
 

Odpověď pro Josefa Duška, Chomutovský deník (josef.dusek@denik.cz) ze dne 5. 11. 2007

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den,

Po telefonické domluvě posílám dotazy ohledně požadavku města Vejprty na omezení provozu na hraničním přechodu po 31.12. 2007.

(Usnesení: Zastupitelstvo města projednalo otázku průjezdnosti státní hranice ve Vejprtech pro nákladní automobily po zapojení České republiky do Schengenské spolupráce, tj. po 1.1.2008,   n e s o u h l a s í   s otevřením hraničního přechodu bez omezení nosnosti, umožňující průjezd těžkých nákladních souprav, a to s ohledem na průjezd vozidel středem města i s přihlédnutím na složité křížení komunikací na české straně a   u k l á d á   starostce města odeslat na krajský úřad v Ústí na Labem požadavek města na zachování omezení nosnosti projíždějících aut na hraničním přechodu na 3,5 tuny s požadavkem na zprovoznění hraničního přechodu v Českých Hamrech s omezení nosnosti do 20 tun, průjezd středně těžké nákladní dopravy a průjezd těžších nákladních vozidel řešit přes Boží Dar nebo vybudováním nového silničního přechodu v prostoru před výjezdem z Vejprt směrem na Karlovy Vary (u stávajícího areálu garáží SmV).

1.)    Jakou roli hraje krajský úřad v určování, který hraniční přechod bude od 1.1.2008 určený pro jaké typy dopravy?

2.)    Z čeho kraj při rozhodování vychází? Je nejpodstatnější názor příhraničních měst, nebo v tom hrají roli i jiné faktory a jaké?

3.)    Jaké stanovisko zaujímá kraj k požadavku města Vejprty, které je zmíněno v usnesení? V případě, že stanovisko ještě není, kdo se požadavkem bude zabývat a kdy?

 

S díky a přáním hezkého dne,

Josef Dušek,

šéfredaktor chomutovského deníku

josef.dusek@denik.cz

 

Odpověď:

1. + 2. Ústecký kraj a ani jeho krajský úřad o využití hraničního přechodu silniční dopravou nerozhodují. Ústecký kraj je v tomto případě pouze vlastníkem komunikace a prostřednictvím své správcovské organizace (Správa a údržba silnic ÚK) rozhoduje, podle konstrukčního a technického stavu silnice, o tonáži vozidel, která mohou komunikaci využívat. Při rekonstrukci hraničního mostu ve Vejprtech, po dohodě s dalšími orgány včetně Ministerstva vnitra ČR, byla zvýšena jeho nosnost na 60 t. Nikoli ale kvůli budoucí nákladní dopravě, ale aby v regionu bylo místo pro případný přejezd mobilní záchranářské techniky.

 

3. V návrhu Ústeckého kraje pro budoucí užívání hraničního přechodu Vejprty - Bärenstein po přistoupení ČR k Schengenské smlouvě ke dni 1. 1. 2008 je navrženo využívání tohoto silničního spojení pro vozidla s maximální nosností do 3,5 t.

3,5 t.

 

 

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 27.3.2008 / 27.3.2008 | Zveřejnit od-do: 27.3.2008-27.4.2008
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém