Orientační nabídka


 

Workshopu o zkvalitnění výuky chemie

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
2
Pedagogové vyučující předmět chemie na základních a středních školách se sešli při odborném workshopu v Základní škole Svážná v Mostě. Seminář se uskutečnil v rámci projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Cílem bylo seznámit pedagogy s novými metodami a možnostmi výuky a s jejím zkvalitněním.
 

 
 

Tisková zpráva ze dne 13. května 2015

Seminář zahájila vedoucí oddělení strategie Krajského úřadu Ústeckého kraje Jana Nedrdová. Přítomné pedagogy seznámila s obsahem projektu, jeho klíčovými aktivitami a partnery. Poté si slovo převzal učitel chemie a biologie Jan Rottenborn z Gymnázia a Střední odborné školy dr. Václava Šmejkala v Ústí nad Labem. Ten se nejprve věnoval problematice nízkého počtu zájemců o studium chemie v kraji, plynule pak navázal na zatraktivnění výuky. “Vždy je lepší motivovat děti tím, že si některé věci samy vyzkouší,” nabídl jednu z mnoha variant většího zapojení žáků. S pedagogy také přátelsky hovořil o svých zkušenostech při výuce a všichni společně hledali další možnosti zpestření výuky. Část své přednášky věnoval spolupráci mezi školami a firmami, které chtějí absolventy zaměstnat. “O absolventy je ze strany budoucích zaměstnavatelů velký zájem, po studiu naši žáci nemají problém sehnat práci,” řekl Jan Rottenborn.

 

Novými a zajímavými metodami výuky se zabývala také ředitelka Základní školy Svážná Jana Nachtigalová. Ta pedagogům nabídla čerpání inspirace hned z několika projektů týkajících se přírodních věd. Představila internetové stránky a jejich možnosti projektů Heureka!, Trojlístek, Přírodovědci a dalších. Z těch mohou pedagogové získat pracovní listy či videa s chemickými pokusy nebo využít interaktivní testy.

 

Závěrečná přednáška se týkala bezpečnosti při práci, pokusů a úloh. Provozní ředitel české chemické společnosti Lach-Ner Tomáš Kudrna se zaměřil na novinky v označování chemických látek, bezpečnosti při práci a na první pomoc při případných úrazech. Dlouholetý pracovník ve výzkumném ústavu pedagogickém Václav Pumpr představil učebnice a pracovní sešity, které pedagogům usnadní práci a zároveň jsou velmi přínosné pro výuku chemie. Didaktik chemie a bývalý děkan pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Pavel Beneš pedagogům názorně ukázal několik chemických pokusů, které mohou kantoři svým žákům ukázat. Všechny byly bezpečné a pro žáky velmi zajímavé. “Ze setkání předmětových specialistů vyplynulo, že by se pedagogové rádi dozvěděli více o bezpečnosti práce, nových učebnicích i o motivaci žáků při práci. Proto jsme pozvali právě pány Beneše, Pumpra a Kudrnu. Jsou to kapacity v tomto oboru,” vysvětlila ředitelka školy Jana Nachtigalová.

 

Podobné workshopy pro pedagogy se v rámci projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje konají s cílem získání nových informací a předávání si zkušeností.

 

Ing. Petr Donát, odbor strategie, přípravy a realizace projektu, věcný manažer projektu PTVÚK

1





 
Zodpovídá: Mgr. Zbyněk Šebesta
Vytvořeno / změněno: 13.5.2015 / 13.5.2015 | Zveřejnit od-do: 13.5.2015-12.6.2015
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém