„Smyslem programu je propagace a popularizace odborného vzdělávání. Cílem je zlepšení kompetencí žáků středních škol v oblasti digitalizace, robotizace, internetu věcí, umělé inteligence a strojového učení, stejně jako rozvoj kreativity a využívání chytrých technologií,“ vysvětlila 1. náměstkyně hejtmana Ústeckého kraje Jindra Zalabáková.
„Všechny
práce, které jsme tu dnes viděli, byly fenomenální. Moc děkuji žákům, kteří se
do soutěže zapojili. Děkuji i ředitelům a pedagogům, protože namotivovat mladé
lidi je obtížné – ale ještě obtížnější je udržet je u toho,“ dodala Jindra Zalabáková, která zároveň zasedla v porotě
soutěže.
Na druhém místě se umístil tým z Vyšší odborné školy obalové
techniky a Střední školy ve Štětí, který se do soutěže přihlásil s
kybernetickým polygonem pro výukové účely. Model betonárny v soutěži
prezentovali žáci chomutovské Střední odborné školy energetické a stavební,
Obchodní akademie a Střední zdravotnické školy, kteří obsadili třetí příčku.
Vítězná škola získala kromě ocenění také 500 tisíc korun,
odměna za druhé místo činila 400 tisíc a za třetí místo 300 tisíc korun.
Ostatní zúčastnění si odnesli odměnu ve výši 150 tisíc korun.
Vítězem se stali žáci Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy a Střední odborné školy ve Varnsdorfu
Na druhém místě se umístil tým z Vyšší odborné školy obalové techniky a Střední školy ve Štětí
Žáci ze Štětí vyrobili kybernetický polygon pro výukové účely
Třetí se umístili žáci chomutovské Střední odborné školy energetické a stavební, Obchodní akademie a Střední zdravotnické školy
Tým z Chomutova prezentoval model betonárny
Žáci Střední průmyslové školy a Vyšší odborné školy v Chomutově vytvořili filament maker
Tým z Gymnázia a Střední odborné školy v Podbořanech přihlásil RoboAMR