Dotaz žadatele:
„1. Z jakého důvodu reaguje na podnět k zahájení kontroly vůči obci a jejímu tajemníkovi předaného z MVČR pod č. j. MV-9694-2/ODK-2018 silniční správní orgán? Na základě čeho KÚÚK dospěl k závěru, že odbor dopravy a silničního hospodářství je orgánem věcně příslušným k provedení této kontroly?
2. Který věcně příslušný úřad (odbor KÚÚK) se zabývá částí podnětu upozorňující na to, že obec neplní svou zákonnou povinnost vést seznam stezek a pěšin v souladu s § 63 zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny? Jaké kroky byly ze strany KÚÚK provedeny, aby byla zjednána náprava?
3. Na základě jakého právního předpisu a z jakého důvodu vydal KÚÚK dvě rozhodnutí v jedné věci (Č. j. 4939/DS/2017-3 a č. j. P-148/ZPZ//2017/SZ-228)?
4. Jaký je popis činnosti odboru kontroly KÚÚK a z jakého důvodu se podnětem ke kontrole obce nezabývá tento odbor?
…“.
Odpověď:
K Vaší žádosti Vám v příloze poskytujeme k jednotlivým bodům žádosti tyto informace:
Podnět Ministerstva vnitra ČR, odboru veřejné správy, dozoru a kontroly č. j. MV-9694-2/ODK-2018, doručený dne 25. 1. 2018 (JID: 18811/2018/KUUK), byl s ohledem na jeho obsah podatelnou předán na odbor dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Ústeckého kraje. Větší část se týkala nedostatků při projednávání přestupků dle zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, na úseku dopravy na Magistrátu města Teplice. Zbylá část se týkala na podnět upozorňující na možné porušení zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, když Statutární město Teplice nevede seznam veřejně přístupných účelových komunikací, stezek a pěšin.
Částí podnětu upozorňující na to, že obec neplní svou zákonnou povinnost vést seznam stezek a pěšin v souladu s § 63 zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny se zabývá odbor životního prostředí a zemědělství Krajského úřadu Ústeckého kraje, který je vyřizován a bude v dohledné době vyřízen.
Krajský úřad Ústeckého kraje vydal rozhodnutí č. j. 4939/DS/2017-3 (odbor dopravy a silničního hospodářství) a č. j. P-148/ZPZ/2017/SZ-228 (odbor životního prostředí a zemědělství) ve věci stížnosti ze dne 16. 10. 2017. Stížnost o stejném obsahu byla Krajskému úřadu Ústeckého kraje podána dvakrát. Důvod vydání dvou rozhodnutí k jedné stížnosti na postup při vyřizování žádosti o informace ze dne 21. 9. 2017 dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, která byla podána dne 16. 10. 2017 u Magistrátu města Teplice, byl ten, že stížnost spolu se spisovým materiálem byla Krajskému úřadu Ústeckého kraje doručena dvakrát v jiný den. Nejprve byla Krajskému úřadu Ústeckého kraje dne 24. 10. 2017 doručena stížnost v elektronické podobě spolu s průvodním vyjádřením odboru dopravy Magistrátu města Teplice. Toto podání bylo podatelnou předáno odboru legislativně-právním a odborem legislativně-právním bylo posouzeno, že vyřízení spadá do kompetence odboru životního prostředí a zemědělství. Tento odbor vydal rozhodnutí, kterým bylo přikázáno, aby žádost Magistrát města Teplice znovu vyřídil. Po druhé stížnost stejného obsahu s identickým vyjádřením Magistrátu města Teplice byla na podatelnu Krajského úřadu Ústeckého kraje doručena dne 26. 10. 2017 a podatelnou byla tato stížnost předána přímo odboru dopravy a silničního hospodářství, což bylo v souladu s tehdy platnou směrnicí (stížnost byla adresována odboru dopravy, proto o stížnosti rozhodoval odbor, kterému byla stížnost adresována). Odbor dopravy a silničního hospodářství část stížnosti, která patřila odboru životního prostředí a zemědělství, tomuto odboru nepředal a rozhodl, že stížnosti nevyhověl a postup Magistrátu města Teplice potvrdil.
4.
Členění odboru kontroly
oddělení všeobecné kontroly a stížností
oddělení veřejnosprávní finanční kontroly
oddělení přezkumu hospodaření obcí
oddělení kontroly realizace projektů
Úkoly v samostatné působnosti, které jsou odboru trvale svěřeny
Oddělení všeobecné kontroly a stížností
a) zajišťuje metodiku, koordinaci a vyhodnocení kontrolní činnosti úřadu na úseku kontrol přenesené působnosti obcí
b) zpracovává plán kontrolní činnosti, která vyplývá úřadu ze zákona
o krajích,
o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů a ze zákona o finanční kontrole
c) zajišťuje vydávání pověření ke kontrolám dle plánu kontrolní činnosti schváleného ředitelem krajského úřadu
d) vede centrální evidenci protokolů z kontrol a zpráv z auditů provedených vnějšími kontrolními orgány a z kontrol výkonu přenesené působnosti obcemi
e) dle pokynů ředitele krajského úřadu vykonává vnitřní kontrolní činnost a prošetřuje stížnosti ve vztahu k jednotlivým útvarům krajského úřadu
f) vede centrální evidenci došlých petic a stížností a průběžně kontroluje postup jejich vyřizování
Oddělení veřejnosprávní finanční kontroly
zajišťuje koncepci finanční kontroly ve smyslu zákona č. 320/2001 Sb. a je metodickým útvarem KÚ ÚK v této oblasti ve vztahu k odborům KÚ ÚK a příspěvkovým organizacím kraje
na základě pověření vedoucího kontrolního orgánu (ředitel KÚ) vykonává podle zákona č. 320/2001Sb. a vyhl. č. 416/2004 Sb. specializovanou kontrolní činnost (veřejnosprávní kontroly vůči příspěvkovým organizacím kraje, žadatelům a příjemcům veřejné finanční podpory z rozpočtu kraje, obcím a jimi zřizovaným organizacím)
na vyžádání zajišťuje výkon nebo poskytuje součinnost při výkonu finančních kontrol podle mezinárodních smluv
zpracovává roční zprávu o výsledcích finančních kontrol, kterou kraj předkládá na základě § 22 odst. 2 zákona č. 320/2001 Sb. Ministerstvu financí
na základě vykonaných veřejnosprávních kontrol zodpovídá plnění oznamovací povinnosti kraje jako kontrolního orgánu ve vztahu k policejním orgánům a Ministerstvu financí
zodpovídá za plnění zpravodajské povinnosti Ústeckého kraje dle ustanovení § 26 zákona č. 255/2012 Sb.
Oddělení přezkumu hospodaření obcí
Nevykonává
Oddělení kontroly realizace projektů
na úrovni Ústeckého kraje vykonává kontrolu realizace projektů s cizí finanční účastí
prověřuje, zda činnosti prováděné při realizaci těchto projektů jsou v souladu s řídící dokumentací příslušného programu a rozhodnutími o poskytnutí dotace na realizaci projektu
kontroluje, zda jednotlivé činnosti na všech úrovních realizace projektů jsou v souladu s příslušnými obecně závaznými právními předpisy i vnitřními předpisy krajského úřadu
na vyžádání odborů krajského úřadu poskytuje
součinnost při výkonu kontrol projektů supervizi
k finanční části realizace projektů
provádí veřejnosprávní kontrolu zejména u žadatelů a příjemců veřejné finanční podpory poskytované Ústeckým krajem
na vyžádání odborů KÚ ÚK poskytuje konzultace k jejich kontrolním zjištěním týkajícím se realizace projektů
na základě vykonaných veřejnosprávních kontrol zodpovídá za plnění oznamovací povinnosti kraje jako kontrolního orgánu ve vztahu k policejním orgánům a Ministerstvu financí
Úkoly v přenesené působnosti, které jsou odboru trvale svěřeny
Oddělení všeobecné kontroly a stížností
Nevykonává
Oddělení veřejnosprávní finanční kontroly
na základě § 9a zákona č. 320/2001 Sb. zpracovává v souladu s vyhl. č. 416/2004 Sb. roční zprávy o výsledcích finančních kontrol obcí v územním obvodu kraje
Oddělení přezkumu hospodaření obcí
provádí přezkoumávání hospodaření obcí a dobrovolných svazků obcí podle zákona č. 420/2004 Sb.
Oddělení kontroly realizace projektů
Nevykonává
Úkoly trvale svěřeny odboru ve vztahu k příspěvkovým organizacím kraje
Plní úkoly uložené zastupitelstvem, radou, ředitelem a organizačním řádem krajského úřadu ve vztahu k příspěvkovým organizacím kraje v oblasti kontroly jejich hospodaření.
Úkoly ve vztahu k výborům, komisím a zvláštním orgánům kraje
Zabezpečuje organizačně technické a administrativní práce související s činností tajemníka Kontrolního výboru Zastupitelstva Ústeckého kraje v rozsahu stanoveném čl. 4, bodem 1.23 Organizačního řádu KÚÚK.
Vztah k rozpočtu kraje
Vedoucí odboru, popřípadě jeho zástupce, plní funkci příkazce operace v rozsahu daném pověřením ředitele krajského úřadu.
Přestupky, které odbor projednává v 1. stupni
na základě ustanovení § 17 zákona č. 255/2012 Sb. projednává přestupky dle § 15 téhož zákona
na základě ustanovení § 22b odst. 1zákona č. 250/2000 Sb. projednává přestupky dle § 22a téhož zákona
na
základě ustanovení § 15 odst. 1zákona č. 420/2004 Sb. projednává přestupky dle
§ 14 téhož zákona
Nevykonává
Podnětem Ministerstva vnitra ČR, odboru veřejné správy, dozoru a kontroly č. j. MV-9694-2/ODK-2018, doručený dne 25. 1. 2018 (JID: 18811/2018/KUUK) se odbor kontroly zabýval.