Dotaz žadatele (výtah):
Žadatel požádal o poskytnutí informace, zda paní Hlaváčková, xxx, má oprávnění k poskytování zdravotních služeb v oboru hipoterapie. Další otázky směřovaly k činnosti paní Hlaváčkové (hipoterapie, hiporehabilitace, jezdecký klub, jezdecký sport, koně paní Hlaváčkové, objekt na ustájení koní atd.).
Odpověď:
V žádosti o informace ze dne 12. 1. 2017 žádáte o poskytnutí informace, zda paní Hlaváčková, xxx, má oprávnění k poskytování zdravotních služeb v oboru hipoterapie. Na to Vám bylo odpovězeno, že oprávnění nemá a doplňujeme, že ani nemůže mít, protože se nejedná o obor, ke kterému krajský úřad vydává oprávnění k poskytování zdravotních služeb. Další otázky směřovaly k činnosti paní Hlaváčkové (hipoterapie, hiporehabilitace, jezdecký klub, jezdecký sport, koně paní Hlaváčkové, objekt na ustájení koní atd.). V této části byla žádost odložena podle § 14 InfZ, protože se nevztahuje k působnosti Ústeckého kraje a kraj nemá povinnost tyto informace mít. Protože jste v žádosti zmínil, že „činnost byla deklarovaná v časopise dotačního fondu MASSZK č. 5/2011 a č.02/2014“ a „paní Hlaváčková obdržela od MASSZK 9. 6. 2011 dotační titul…“ bylo ústně jednáno s vedoucí regionálního rozvoje RNDr. Kadlecovou o úloze Ústeckého kraje nebo krajského úřadu vůči Místním akčním skupinám (dále též MAS).
V Ústeckém kraji je činných 9 MAS (Vladař, Sdružení Západní Krušnohoří, Serviso, Naděje, Podřipsko, Cínovecko, České středohoří, Český sever, Labské skály).
MAS vyjednává a vytváří mezi různými zájmovými skupinami ve svém území Strategii komunitně vedeného místního rozvoje (dále také jen „SCLLD“), která definuje hlavní rozvojové potřeby daného regionu.
Základní kapitoly strategické části jsou tvořeny strategickou vizí, strategickými cíli, specifickými cíli, opatřeními, rozvojovými aktivitami a akčním plánem.
Naplňování strategických a dílčích cílů průběžně monitorováno a vyhodnocováno manažery jednotlivých programových rámců, pracovními skupinami, výběrovou komisí, kontrolní komisí a manažerem SCLLD, s výsledky monitoringu je seznamováno představenstvo MAS a valná hromada MAS.
Tato organizační struktura zajišťuje objektivitu a fundovanost od procesu výběru a hodnocení projektů žadatelů v území, až po hodnocení závěrečných zpráv a kontrol v místě.
Realizace opatření SCLLD je finančně podporována z evropských fondů prostřednictvím čtyř programů – Integrovaný regionální operační program, OP Zaměstnanost, Program rozvoje venkova, OP Životní prostředí.
Finanční prostředky jsou alokovány těmito ministerstvy:
Projekty MAS pro IROP – MMR ČR
Projekty MAS pro OPZ – MPSV ČR
Projekty MAS pro PRV – MZe ČR
Projekty MAS pro OPŽP – MŽP ČR
Každá MAS poté vyhlásí, v souladu s prioritizací dle své Strategie, výzvy ve svém území, do kterých se hlásí žadatelé.
Pouze pro projekty MAS pro OP VVV žádá MAS na MŠMT ČR formou své vlastní žádosti na konkrétní projekty, které realizuje přímo MAS ve svém území.
Tok těchto finančních prostředků není v žádném případě kontrolován krajským úřadem.
Při jednání s vedoucí ORR vyplynulo, že Ústecký kraj ani orgány kraje nemají oprávnění ani povinnosti k MAS. Z toho důvodu nebylo vydáno odborem regionálního rozvoje žádné opatření.
V druhé části podání ze dne 5.11.2018 opět žádáte o informace týkající se dotačních titulů pro paní Hlaváčkovou, xxx v programu MAS, kde opakujete problematiku hipoterapie, jezdeckého sportu atd. Z důvodů, které jsme popsali výše, tzn., že tok těchto finančních prostředků není v žádném případě kontrolován krajským úřadem, žádost o informace odkládáme podle § 14 odst. 5 písm. c) InfZ.