Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 25. 8. 2020.
 

 
 

Dotaz žadatele:

„V souvislosti se záměrem přijetí daru umělecké sbírky „Florsalon“ žádám o informaci:

1. Cestovní příkazy a vyúčtování pracovní cesty jednotlivých účastníků služební cesty na Tenerife (Španělsko), uskutečněné v době 7. – 11. 11. 2016 k revizi a převzetí části daru Ústeckému kraji – umělecké sbírky FLORSALON  manželů ing. Petra Zemana a Evy Kunstové podle přiložené cestovní zprávy ze zahraniční služební cesty z 14. 11. 2016, včetně celkových nákladů na cestu hrazených z 16/RP020001 akce 10160000010120101001

2.Protokol sepsaný a pořízený při služební cestě z revize části sbírky, uložené na Tenerife, který měl být součástí darovací smlouvy.“

 

Stížnost:

Na postup povinného subjektu při vyřizování bodu 1 žádosti podávám stížnost podle ustanovení § 16a InfZ z těchto důvodů:

1. Účastníky cesty byli pracovníci Krajského úřadu ÚK Mgr. Adam Šrejber, Ing. Simona Marešová a ředitel Galerie výtvarných umění v Mostě Petr Svoboda. Povinný subjekt předložil cestovní příkazy včetně vyúčtování pouze pracovníků Krajského úřadu, ačkoli byly požadovány doklady za všechny účastníky cesty, nikoli pouze za pracovníky kraje. Informaci neposkytl, aniž by vydal rozhodnutí o částečném odmítnutí.

2. Požadovaná informace se vztahuje k působnosti Ústeckého kraje a hospodaření s veřejnými prostředky v rozpočtu Ústeckého kraje. Žádost byla směřována na Ústecký kraj, neboť podle usnesení č. 99/31Z/2016 a cestovní zprávy z 14. 11. 2016 se jednalo o dar Ústeckému kraji, který náklady na cestu hradil. Vzhledem k jednotnému účetnímu systému má kraj detailní měsíční přehled i o hospodaření příspěvkových organizací, což umožňuje existující požadované informace vyhledat a poskytnout.

Odpověď – vyřízení stížnosti ze dne 10. 9. 2020:

Vážený pane,

dne 10. 9. 2020 obdržel povinný subjekt stížnost na postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb. – Florsalon ZPC. Na základě § 16a odst. 5 InfZ vyřídí povinný subjekt stížnost tím, že žadateli plně vyhoví a poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.

V tomto případě povinný subjekt posílá odpověď na stížnost, kde se maximálně snaží vyhovět stěžovateli.

K bodu 1 a 2 stížnosti:

V příloze posíláme fakturu, která byla uhrazena firmě 1BigEurope.com ve výši 39 340,- Kč za letenky, ubytování a pronájem osobního vozu pro dva zaměstnance KÚÚK na pracovní cestě na Tenerife. Ve své žádosti jste požadoval - Cestovní příkazy a vyúčtování pracovní cesty jednotlivých účastníků služební cesty na Tenerife (Španělsko), uskutečněné v době 7. – 11. 11. 2016 k revizi a převzetí části daru Ústeckému kraji – umělecké sbírky FLORSALON  manželů ing. Petra Zemana a Evy Kunstové podle přiložené cestovní zprávy ze zahraniční služební cesty z 14. 11. 2016, včetně celkových nákladů na cestu hrazených z 16/RP020001 akce 10160000010120101001. Vámi specifikované číslo akce nákladů zahraniční pracovní cesty se vztahuje pouze na dva zaměstnance KÚÚK. Pan Petr Svoboda, kterého uvádíte ve své stížnosti, nefiguruje na žádném dokladu, který byl KÚÚK předložen k proplacení v souvislosti s pracovní cestou na Tenerife. Požadované informace ohledně pana Petra Svobody obdržíte u nástupnické organizace bývalé Galerie výtvarného umění v Mostě, p. o., kterou je Oblastní muzeum a galerie v Mostě, p. o., kde jste již žádost dle InfZ také podal.

K bodu 3 stížnosti:

V příloze posíláme fakturu jak uvedeno víše na letenky, ubytování a pronájem osobního vozu. Letenky a ubytování bylo řešeno přes fy 1BigEurope. Úhrada za stravování je poskytována formou denního paušálu dle platných právních předpisů.

Pracovní cesta pana PhDr. Adama Šrejbera, PhD., byla ukončena na letišti Tenerife dne 11. 11. 2016. ve 14:00 hodin a jeho návrat do ČR nebyl hrazen z prostředků Ústeckého kraje. Výdaje na zpáteční cestu tak nejsou uvedeny ve vyúčtování.

 
Zodpovídá: Mgr.Sylva Smutná
Vytvořeno / změněno: 1.10.2020 / 1.10.2020
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém