Dotaz žadatele:
„Vzhledem k tomu, že vaše instituce u společnosti České dráhy také objednává část spojů, dovoluji si na základě Zákona požádat o poskytnutí následujících informací:
A. Vyhodnocujete pravidelně odchylky mezi deklarovanými (zasmluvněnými) parametry kvality vypravovaných spojů a skutečností?
B. Jakým způsobem, v jaké míře podrobnosti, jak často a s jakým odstupem probíhá tento monitoring?
C. Získáváte tyto informace ze strany společnosti České dráhy a.s. nebo je shromažďujete vlastními silami? Pokud je reportují ČD, v jaké formě a jak často?
D. Registrujete stížnosti na tyto odchylky ze strany veřejnosti? Přesahují tyto podle vás únosnou mez?
E. Zveřejňujete informace o plnění parametrů kvality? Pokud ne, neuvažujete o tom, aby cestující viděli, že objednatel sleduje kvalitu služeb poskytnutých za veřejné prostředky?“
Odpověď:
Na základě výše uvedeného Vám poskytujeme následující informace:
Odchylky vyhodnocujeme pravidelně – společnost České dráhy, a. s. nám poskytuje tyto informace pravidelně za každé čtvrtletí, a to v podobě výkazů.
Co se týče stížností, ty jsou Ústeckým krajem registrovány pouze sporadicky.
Informace o plnění parametrů kvality zveřejňovány nejsou, jelikož závady nejsou významné a smlouvy přesně popisují, zda závada je či není porušením smlouvy. V případě nepovolených odchylek by dopravce dostal smluvní pokutu.