Dotaz žadatele:
„Vážení,
obracím se na vás v zastoupení klienta, kterým je Středočeský kraj, se sídlem: Zborovská 11, 150 21 Praha 5, IČO: 70891095 (dále „klient“).
Z důvodu doplnění dokazování v rámci řízení vedeným před Městským soudem v Praze pod sp.zn. 15 A 98/2020 si vás, v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, dovoluji požádat o poskytnutí následujících informací:
1 Byly vám v letech 2019 a 2020 doručeny jakékoliv žádosti o poskytnutí informací o platech či odměnách zaměstnanců krajského úřadu?
Pokud ano, prosím o poskytnutí obsahu výše uvedených žádostí, s uvedením dat, kdy byly podány a poskytnutím výstupů, jakými byly žádosti vyřízeny a současně o poskytnutí informace, zda byl proti způsobu vyřízení žádostí uplatněn nějaký opravný prostředek.
2 Byly vám v letech 2019 a 2020 doručeny jakékoliv žádosti o poskytnutí informací o platech či odměnách zaměstnanců krajského úřadu podané osobou V.B., datum narození: xxx, trvale bytem: xxx?
Pokud ano, prosím o poskytnutí obsahu výše uvedených žádostí, s uvedením dat, kdy byly podány a poskytnutím výstupů, jakými byly žádosti vyřízeny a současně o poskytnutí informace, zda byl proti způsobu vyřízení žádostí uplatněn nějaký opravný prostředek.“
Odpověď:
Povinný subjekt poskytuje dle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ v souladu se žádostí následující informace.
K otázce č. 1:
Povinnému subjektu byly v letech 2019 a 2020 doručeny žádosti o poskytnutí informací o platech či odměnách zaměstnanců krajského úřadu.
V roce 2019 se jednalo o tři žádosti – žádost č. 1 - 3 (viz níže).
V roce 2020 se jednalo o tři žádosti – žádost č. 4 – 6 (viz níže).
Obsah žádosti č. 1:
„Celkový počet zaměstnanců povinného subjektu ke dni 1. 5. 2019, platové podmínky managementu povinného subjektu (hejtmana, náměstci, ředitel kanceláře hejtmana), průměrná měsíční mzda brutto zaměstnanců povinného subjektu k 1. 5. 2019.“
Žádost č. 1 podána dne:
16. 5. 2019
Vyřízení žádosti č. 1:
Platové podmínky se řídí u všech zaměstnanců zákonem č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů a nařízením vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů.
Odměňování hejtmana, náměstků hejtmana se řídí nařízením vlády č. 318/2017 Sb., o výši odměn členů zastupitelstev územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů.
Průměrná hrubá měsíční mzda, resp. plat zaměstnanců k 1. 5. 2019 činila 37 252 Kč.
Povinný subjekt částečně odmítá poskytnout informaci v rozsahu „platové podmínky ředitele kanceláře hejtmana“ rozhodnutím o částečném odmítnutí žádosti dle § 15 odst. 1 InfZ.
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 1:
Žadatelem nebyl uplatněn.
Obsah žádosti č. 2:
„
1) výše hrubých měsíčních platů (či mzdy) náměstků hejtmana a ředitelů odborů v roce 2018 na krajském úřadu Ústeckého kraje v anonymizované podobě, s uvedením doby, po kterou tito pracovníci funkce v roce 2018 zastávali.
2) výše hrubé odměny pro jednotlivé měsíce (bonusu nebo jakkoli jinak formálně nazvaného dalšího peněžitého plnění odlišného od platu či mzdy) náměstků a ředitelů odborů v roce 2018 na krajském úřadu Ústeckého kraje v anonymizované podobě, s uvedením doby, po kterou tito pracovníci funkce v roce 2018 zastávali.“
Žádost č. 2 podána dne:
4. 3. 2019
Vyřízení žádosti č. 2:
Na Vaší žádost Vám poskytuje povinný subjekt ve zpracované tabulce výši hrubých měsíčních platů (či mzdy) náměstků hejtmana a vedoucích odborů povinného subjektu za rok 2018 a dále výši hrubé odměny (bonusu nebo jakkoli jinak formálně nazvaného dalšího peněžitého plnění odlišného od platu či mzdy) náměstků a vedoucích odborů povinného subjektu v roce 2018.
Příloha: „tabulka – přehled“
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 2:
Žadatelem nebyl uplatněn.
Obsah žádosti č. 3:
„…prosím poskytněte mi podle zák. č. 106/1999 Sb. následující informaci: celkovou výši (sumu) veřejných prostředků (plat, odměny, náhrady atp.) vyplacených řediteli krajského úřadu v roce 2018.“
Žádost č. 3 podána dne:
22. 3. 2019
Vyřízení žádosti č. 3:
Viz příloha – Rozhodnutí o odmítnutí_výňatek_žádost č. 3
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 3:
Žadatelem nebyl uplatněn.
Obsah žádosti č. 4:
„Žádám o sdělení vyše platů a odměn všech vedoucích oddělení a vedoucích odborů působících v roce 2018 a v roce 2019 na krajském úřadu. Upřesňuji, že žádám o anonymizované údaje, kdy nebude možné přiřadit vyši platu a odměny konkrétnímu pracovníkovi (stačí tedy, když povinny subjekt zaměstnance očísluje řadou od jedničky a ke každému číslu uvede zvlášť roční součet platu a zvlášť po měsících rozepsané mimořádné odměn). U mimořádnych odměn žádám o zdůvodnění jejich přidělení. Protože se v tomto případě nemůže jednat o zásah do soukromí konkrétních osob, neuvádím v rámci žádosti (v souladu s Metodickym doporučením ministerstva vnitra k poskytování informacío platech a odměnách podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
přístupu k informacím /K dopadům tzv. platového nálezu Ústavního soudu na postupy povinných subjektů při vyřizování žádostí o informace o vyši platů či odměn zaměstnanců a dalších osob/) podmínky takzvaného „platového testu“ vzešlého z nálezu Ústavního soudu ÚS 1378/16.“
Žádost č. 4 podána dne:
15. 6. 2020
Vyřízení žádosti č. 4:
Vážený pane,
dne 15. 6. 2020 nám byla doručena Vaše žádost o sdělení výše platů a odměn všech vedoucích oddělení a vedoucích odborů působících v roce 2018 a v roce 2019 na krajském úřadu, a to v anonymizované podobě. V příloze tohoto dopisu Vám údaje o výši platů a odměn všech vedoucích odborů a všech vedoucích oddělení působících na krajském úřadu v anonymizované podobě poskytujeme.
Přílohy: příloha_1 – 4
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 4:
Žadatelem nebyl uplatněn.
Obsah žádosti č. 5:
„Výše odměn jednotlivých vedoucích odborů Krajského úřadu Ústeckého kraje od začátku roku 2018 společně se jmény těchto zaměstnanců tak, aby byla ke každému jménu jednoznačně přiřazena výše odměny, která byla danému zaměstnanci vyplacena. Informace uvádějte prosím po měsících.“
Žádost č. 5 podána dne:
17. 7. 2020
Vyřízení žádosti č. 5:
Viz příloha – Rozhodnutí o odmítnutí_výňatek_žádost č. 5
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 5:
Žadatelem byl uplatněn opravný prostředek.
Obsah žádosti č. 6:
„Průměrná měsíční mzda (plat) brutto zaměstnanců povinného subjektu za rok 2017, 2018, 2019 a k 1. 7. 2020.“
Žádost č. 6 podána dne:
30. 7. 2020
Vyřízení žádosti č. 6:
Rok: průměrná hrubá měsíční mzda:
2017 35 560 Kč
2018 37 515 Kč
2019 39 381 Kč
31. 7. 2020 41 332 Kč
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 6:
Žadatelem nebyl uplatněn.
K otázce č. 2:
V letech 2019 a 2020 byla doručena 1 žádost o poskytnutí informací o platech či odměnách zaměstnanců krajského úřadu podané osobou V.B., datum narození: xxx, trvale bytem: xxx,?
Tato žádost je blíže specifikována u vyřízení otázky č. 1 – žádost č. 4, kterou níže znovu povinný subjekt uvádí.
Obsah žádosti č. 4:
„Žádám o sdělení vyše platů a odměn všech vedoucích oddělení a vedoucích odborů působících v roce 2018 a v roce 2019 na krajském úřadu. Upřesňuji, že žádám o anonymizované údaje, kdy nebude možné přiřadit vyši platu a odměny konkrétnímu pracovníkovi (stačí tedy, když povinny subjekt zaměstnance očísluje řadou od jedničky a ke každému číslu uvede zvlášť roční součet platu a zvlášť po měsících rozepsané mimořádné odměn). U mimořádnych odměn žádám o zdůvodnění jejich přidělení. Protože se v tomto případě nemůže jednat o zásah do soukromí konkrétních osob, neuvádím v rámci žádosti (v souladu s Metodickym doporučením ministerstva vnitra k poskytování informacío platech a odměnách podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném
přístupu k informacím /K dopadům tzv. platového nálezu Ústavního soudu na postupy povinných subjektů při vyřizování žádostí o informace o vyši platů či odměn zaměstnanců a dalších osob/) podmínky takzvaného „platového testu“ vzešlého z nálezu Ústavního soudu ÚS 1378/16.“
Žádost č. 4 podána dne:
15. 6. 2020
Vyřízení žádosti č. 4:
Vážený pane,
dne 15. 6. 2020 nám byla doručena Vaše žádost o sdělení výše platů a odměn všech vedoucích oddělení a vedoucích odborů působících v roce 2018 a v roce 2019 na krajském úřadu, a to v anonymizované podobě. V příloze tohoto dopisu Vám údaje o výši platů a odměn všech vedoucích odborů a všech vedoucích oddělení působících na krajském úřadu v anonymizované podobě poskytujeme.
Přílohy: příloha_1 – 4
Uplatnění opravného prostředku u žádosti č. 4:
Žadatelem nebyl uplatněn.
Přílohy:
dle textu