Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 04.06.2025.
 

 
 

Dotaz žadatele:

na základě zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, bych rád požádal o následující informace týkající se vlakové linky U7:

1. Plánují se jakékoliv změny v provozu vlakové linky U7? Pokud ano, jakého charakteru budou tyto změny a kdy se očekává jejich realizace?

2. Do kdy je v plánu provozovat tuto linku na trase Děčín hlavní nádraží – Ústí nad Labem západ? Existuje konkrétní harmonogram jejího provozu či možné změny?“

 

Odpověď:

Povinný subjekt poskytuje dle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ v souladu se žádostí následující informace.

Plánují se jakékoliv změny v provozu vlakové linky U7? Pokud ano, jakého charakteru budou tyto změny a kdy se očekává jejich realizace?

Platný Plán dopravní obslužnosti Ústeckého kraje 2022 – 2026, který Povinný subjekt povinně pořizuje dle § 5 zákona 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů v případě koncepčních změn provozování linky U7 hovoří následovně:

„(…) Spoje linky jsou vedené v základním 120 minutovém taktu. Na linku jsou vytvořeny přípoje v žst. Děčín východ z linky dálkové dopravy R14B a v žst. Ústí nad Labem-Střekov z linky R23. (…)Nemožnost vedení vlaků do centrální oblasti Ústí n.L. představuje výrazný handicap této potenciálně atraktivní linky, který nebude v rámci následujícího plánovacího období odstraněn. Bude-li linka v současném provozním režimu zachována, pak bude snahou prodloužit co nejvíce spojů do stanice Ústí nad Labem západ. I přes skutečnost, že z dlouhodobé perspektivy je zájmem Ústeckého kraje tuto linku objednávat (jako linku radiální, vedenou bezúvraťově na budoucí centrální nádraží), lze připustit, že do doby realizace investiční akce, která toto vedení umožní, nebude linka – s ohledem na své současné přepravní výsledky – dočasně objednávána. Dlouhodobým cílem je vytvoření stabilního provozu radiální linky v ústecké aglomerační oblasti vedené do centrální oblasti Ústí n.L.“

Do kdy je v plánu provozovat tuto linku na trase Děčín hlavní nádraží – Ústí nad Labem západ? Existuje konkrétní harmonogram jejího provozu či možné změny?

V Plánu dopravní obslužnosti časově neurčitě zakotvený úmysl dočasně tuto vlakovou linku neobjednat je blíže specifikován v podkladových materiálech určených pro schůzi Rady Ústeckého kraje dne 15. března 2023 v rámci projednání bodu programu „Zahájení nabídkového řízení s názvem „Železniční doprava v systému DÚK – elektrická páteř““ následovně: „(…) Předpokladem pro plné zajištění takových požadavků je vedení posilových špičkových spojů relace Ústí nad Labem – Litoměřice. Tyto spoje však nejsou součástí tohoto provozního souboru. Dle dat o frekvenci cestujících, která jsou získávána na základě ustanovení platných závazkových smluv v pravidelných intervalech (zpravidla 6 sčítacích kampaní v kalendářním roce) vyplývá velmi nízká (řádově 1 – 5 osob na vlak) obsazenost vlakových spojů linky U7 Ústí nad Labem – Velké Březno – Děčín. Důvody vedoucí k nízké obsazenosti těchto vlakových spojů se zabývá i Plán dopravní obslužnosti, ve zkratce je možné konstatovat, že mezi takové důvody patří souběžné vedení linky veřejné linkové dopravy, která sídla obsluhuje plošně a v Ústí nad Labem a Děčíně obsluhuje centrum města. Proti tomu železniční linka U7 je nyní vedena všemi spoji do žst. Ústí nad Labem západ. Toto vedení je však zatíženo časovou přirážkou v podobě nutné úvrati v žst. Ústí nad Labem-Střekov. Pro vedení spojů na hlavní nádraží by pak bylo nutné vykonat další úvrať. Časově se tak tato železniční linka stává nekonkurenceschopnou v porovnání se souběžnou autobusovou linkou. Tento handicap linky nebude v nejbližších letech odstraněn.

Zároveň platí, že výkony na lince U7 jsou zajišťovány novým moderním elektrickým vozidlem Pesa Elf.EU, které splňuje obdobné technicko-technologické a kvalitativní nároky, které jsou nyní kladeny na vozidla provozního souboru Elektrická páteř. Plné vyhovění standardům Plánu dopravní obslužnosti v relaci Ústí nad Labem – Litoměřice v podobě zajištění vlakových spojů v době přepravní špičky pracovních dnů se v souvislosti se zahájením plnění provozního souboru Elektrická páteř navrhuje vozidlem zajišťujícím výkony linky U7. Výkony linky U7 by byly nejpozději k 12/2026 zrušeny a přepravní vztahy sídel zajištěny prostřednictvím veřejné linkové dopravy.“

 Přesný okamžik ukončení objednávky dopravních výkonů linky U7 není Ústeckým krajem stanoven. Na druhou část dotazu tedy nezbývá jiná odpověď než ne, neexistuje.

 
Zodpovídá: Alena Bačíková
Vytvořeno / změněno: 16.6.2025 / 16.6.2025
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém