Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 12.06.2025.
 

 
 

Dotaz žadatele:


  • „Kolik kontrol mobilních plynových topidel v restauračních zařízeních evidujete od 12.1. 2025 dosud?
  • Kolik bylo celkově zjištěno podezření na spáchání přestupku od 12.1. 2025 dosud?
  • Kolik bylo v této věci od 12.1. 2025 dosud uloženo pokut a v jaké celkové výši?“

 

Odpověď:

Povinný subjekt poskytuje dle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ v souladu se žádostí následující informace.

1. Kolik kontrol mobilních plynových topidel v restauračních zařízeních evidujete od 12.1. 2025 dosud?

Krajský úřad sledoval na základě nařízených kontrol počet provedených kontrol restauračních zařízeních, v nichž zpravidla dochází k využívání mobilních plynových topidel v období od 15. ledna 2025 do dne 18. března 2025 a k tomuto období má informace. V rámci Ústeckého kraje bylo celkem zahájeno 482 kontrol a v termínu do 18. března 2025 bylo 390 kontrol ukončeno. Tyto kontroly byly provedeny v restauračních zařízeních, kde by případně mohla být využívána mobilní plynová zařízení. V rámci těchto kontrol bylo v tomto období zahájeno celkem 20 kontrol v restauračních zařízeních, kde se vyskytovalo mobilní plynové zařízení.

2. Kolik bylo celkově zjištěno podezření na spáchání přestupku od 12.1. 2025 dosud?

Na základě sledovaných dat má krajský úřad k dispozici pouze údaje za období od 15. ledna 2025 do 18. března 2025. V uvedeném období bylo obecními živnostenskými úřady zjištěno na území Ústeckého kraje celkem 18 podezření na porušení právních předpisů a 27 případů porušení právních předpisů.

3. Kolik bylo v této věci od 12.1. 2025 dosud uloženo pokut a v jaké celkové výši?

Krajský úřad na základě provedených kontrol nesledoval počet uložených pokut ani v jaké výši byly pokuty uloženy. Tento údaj nebyl vykazovaným a sledovaným údajem v rámci celorepublikové akce kontrol realizovaných obecními živnostenskými úřady.

Zároveň bylo vydáno rozhodnutí o částečném odmítnutí žádosti, jelikož žádný právní předpis a ani nařízení správního orgánu neukládalo krajskému úřadu sledovat požadované údaje žadatelem, krajský úřad nemá tyto údaje v takovém rozsahu k dispozici, jak žadatel požaduje. Krajský úřad pouze disponuje údaji uvedenými v odpovědi ze dne 25. června 2025, a to pouze za období 15. ledna 2025 až 18. března 2025. Údaje za období ode dne 12. ledna 2025 až do dne 14. ledna 2025 včetně a ode dne 19. března 2025 do dne vydání tohoto rozhodnutí resp., ke dni 25. červnu 2025 nemá krajský úřad k dispozici, jelikož nemá povinnost sledovat a evidovat tyto údaje v požadovaném rozsahu.

 
Zodpovídá: Alena Bačíková
Vytvořeno / změněno: 30.6.2025 / 30.6.2025
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém