Zastupitelé
schválili výběr předložené varianty ŽD1 – C Pod Bulfem, která jako jediná byla
akceptovatelná dotčenými orgány. Zároveň došlo ke zrušení koridoru územní
rezervy VRT-ZR1 vysokorychlostní tratě v úseku státní hranice SRN/ČR – Ústí nad
Labem – Lovosice – Roudnice nad Labem – hranice ÚK. O pořízení návrhu 5aZÚR ÚK zastupitelstvo
rozhodlo dne 28. února 2022 na základě písemného návrhu oprávněného investora,
kterým je Správa železnic, s. o.
Opatření
obecné povahy, kterým se aktualizace vydává,
bude včetně úplného znění ZÚR ÚK doručováno veřejnou vyhláškou. Patnáctým dnem
ode dne vyvěšení nabývá opatření obecné povahy účinnosti.
Vydáním
5aZÚR ÚK tak Ústecký kraj splnil jeden z úkolů, který mu stanovuje
nadřazená koncepční dokumentace Politika územního rozvoje ČR, kterou schvaluje
Vláda ČR.
Zastupitelstvo
Ústeckého kraje ve svém usnesení ze dne 24. 6. 2024 – mimo jiné – požaduje, aby
Ministerstvo dopravy a Správa železnic, s. o. pokračovala v zapojování
dotčených obcí do další projektové přípravy záměru a souvisejících staveb,
např. formou pracovních skupin, a to zejména za účelem konkretizace technického
řešení a kompenzačních opatření pro minimalizaci vlivů na jejich území a
následně jejich ukotvení ve fázi povolení záměru formou plánovací smlouvy.