Orientační nabídka


 

Zastupitelstvo Ústeckého kraje vybralo jediného možného drážního dopravce

1
Reakce Ing. Jindřicha Fraňka, vedoucího odboru dopravy Ústeckého kraje na rozhovor s Jaroslavem Doubravou v Děčínském deníku s názvem Kraji by zbyla spousta peněz a v Teplickém deníku s názvem Jsem přesvědčen, že trať je cíleně likvidována
 

 
 

Dovolím si upřesnit názor Jaroslava Doubravy otištěný dne 30. července 2010 v Děčínském deníku, který nazval „téměř zločinem“ rozhodnutí kraje uzavřít desetiletou smlouvu s Českými drahami. Předpokládám, že panu zastupiteli Ústeckého kraje v době, kdy se o smlouvě hlasovalo, byl znám stav, za kterého se kraj rozhodl tak, jak rozhodl, a proto je pro mě nepochopitelné jeho vyjádření v tomto smyslu. Je potřeba zdůraznit, že pro podpis smlouvy s Českými drahami hlasovalo na zastupitelstvu Ústeckého kraje dne 30. listopadu 2009 všech 49 přítomných zastupitelů. Nikdo nebyl proti, nikdo se nezdržel hlasování.

 

Ústecký kraj dostal pouze jedinou nabídku, která řešila zajištění drážní dopravy v našem kraji i od 1. ledna 2010, a to od Českých drah. Žádný jiný dopravce nám nebyl schopen tento požadavek zaručit. Pokud by se kraj rozhodl přijmout nabídku společnosti RegioJet, dva roky by v Ústeckém kraji vlaky stály, nabídka byla totiž koncipována až od prosince 2011.

 

Ekonomika je sice ekonomika, ale je nutné ji přizpůsobit reálnému stavu a kraj si nemohl dovolit, aby vlaky 1. ledna 2010 nevyjely. Pokud by smlouva nebyla uzavřena na deklarovaných deset let, Ústecký kraj by přišel o státní příspěvek ve výši téměř dvě stě dvacet milionů korun ročně, což je pro krajský rozpočet astronomická částka.

 

Výhodnost kalkulace, kterou předložila společnost RegioJet, navíc zpochybnila analýza PricewaterhouseCoopers, která potvrdila, že nabídka RegioJet a Českých drah je v tomto ohledu zcela rovnocenná, neboť v cenové nabídce RegioJet nebyly zahrnuty některé nákladové položky. Dopravce nabídku ani po připomínkách nedoplnil.

 

Desetiletá smlouva s Českými drahami znamená lepší vlaky pro cestující. Ústecký kraj ve smlouvě s novým dopravcem, vyjednal výraznou modernizaci na železnici. České dráhy se zavázaly k obnově vozového parku v objemu více jak dvě miliardy korun, což znamená 55 zcela nových či modernizovaných vlakových souprav. K největším vlnám v obnově vozidlového parku dojde během jízdních řádů platných v období 12/2011 – 12/2012 (16 souprav) s tím, že již od počátku platnosti smlouvy bylo nasazeno několik modernizovaných vozidel Regionova a letos v prosinci přibudou nízkopodlažní jednotky s klimatizací pro linku Děčín – Bad Schandau.

 

Na závěr bych se ještě pozastavil nad čísly, která pan Doubrava zmiňuje v souvislosti s dotací na provoz Kozí dráhy a autobusových linek podél ní. Souběžný provoz vlaků a autobusů mezi Děčínem a Libouchcem v roce 2007 stál Ústecký kraj celkem 10 milionů korun. V roce 2008, kdy již jezdily jen autobusy v posíleném režimu a prodloužené trase z Děčína do Chlumce, to bylo necelých 7 milionů, tedy o 3 miliony méně. Uvádím úmyslně jen nárůst na lince 445, která byla prodloužena z Děčína do Chlumce a posílena, neboť ostatní autobusovou dopravu kraj nijak v souvislosti s neobjednáním vlaků na Kozí dráze neposiloval. Není to tedy oněch 30 milionů korun, jak v rozhovoru uvádí Jaroslav Doubrava.

 

 

Ing. Jindřich Franěk,

vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje

 
Zodpovídá: Mgr. Magdalena Hanáčková
Vytvořeno / změněno: 2.8.2010 / 2.8.2010 | Účinnost do: 31.8.2010
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém