Orientační nabídka


 

Železniční hraniční přechod Dolní Poustevna-Sebnitz

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Steffena Neumanna, Sächsische Zeitung (neumann@nov-ost.info)
 

 
 

Odpověď pro Steffena Neumanna, Sächsische Zeitung (neumann@nov-ost.info) ze dne 18. 3. 2008

 

Dotaz (v původním znění):

Vážený pane hejtmane Šulci!

Jsem dopisovatel pro německý deník Sächsische Zeitung a chystám na tento týden článek na téma železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna-Sebnitz. Toto téma je pro náš deník prioritní, protože se jedná o téma, které je ve velkém zájmu jak českých tak německých občanů. Byl bych velice rád o důslednou odpověď na následující otázky a o statement z Vaši strany k tomu tématu.

 

1) Jak vypadá aktuální situace kolem oživení železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna-Sebnitz?

2) Jaké přípravy probíhají na české straně? Jaké jsou překážky? Co probíhá dobře?

3) Co zbývá dodělat pro začátek vybudování trati?

4) Krajský uřad Ústí nad Labem už vydal zajištění provozu trati Dolní Poustevna - Rumburk na 20 let, tedy pověření provozu Českým dráhám resp. jinému provozovateli, jak bylo domluveno na slavnostním setkání s představiteli zemského okresu Saské Švycársko a saského dopravního svazu Verkehrsverbund Oberelbe loni v létě?

5) Jestli ne, na čem to konkrétně závisí a na kdy to plánujete?

6) Jak probíhá na téma oživení železničního hraničního přechodu Dolní Poustevna-Sebnitz komunikace s německou stranou? S kým tam mluvíte a jak často se setkáte?

7) Kdy bude zahájen provoz trati? Kdy budou moci lidé z Dolní Poustevny a z Šluknovského výběžku jet přes Sebnitz a Bad Schandau do Děčína?

 

Se srdečnými pozdravy,

Steffen Neumann

 

Odpověď:

1) Předmětem stavebních prací, jenž by měly být zahájeny v září 2008, (pozn. termín uvádí investor, Správa železniční dopravní cesty, státní podnik) je rekonstrukce kolejiště stanice Dolní Poustevna a výstavba scházejícího úseku trati ke státní hranici, přerušené v roce 1945. V Dolní Poustevně má být provedena úprava odvodnění, demontáž stávajícího svršku a pokládka nového. Do záměru je dále zahrnuta výstavba jednokolejného úseku v délce 72 m, demontáž starých kolejí, výškové a směrové vyrovnání podloží trati a vybudování nástupištní hrany.

V lednu roku 2008 bylo vydáním Závěru zjišťovacího řízení uzavřeno posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Řízení provedlo Ministerstvo životního prostředí ČR, jeho text je zveřejněn na těchto stránkách: http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?view=eia_cr&id=MZP185.

 

2) + 3) Investorem stavby je na české straně Správa železniční dopravní cesty, státní podnik. Využijte prosím kontakt: http://www.szdc.cz/kontakty.php

4) + 5) Zastupitelstvo Ústeckého kraje schválilo 6. února koncepční materiál k objednávání železniční osobní dopravy v letech 2009 - 2026. Ústecký kraj chce v budoucnu vypisovat výběrová řízení pro několik regionálních oblastí, dopravci se v těchto řízeních budou ucházet o smlouvu uzavřenou na nejméně 12 let. Jednou z těchto oblastí je Regionální síť Šluknovsko s tratěmi S 8 (Děčín – Česká Kamenice / Rumburk),  S 23 (Děčín – Dolní Žleb – Bad Schandau) S 27 (Mikulášovice – Rumburk / Ebersbach) a S 28 (Rumburk – Dolní Poustevna – Sebnitz). Ústecký kraj počítá s vypsáním soutěže pro tuto oblast nejdříve na přelomu let 2008/2009.

 

6) Nejvýznamějším dokumentem je v tomto projektu Společná deklarace regionů k obnově přeshraniční regionální železniční dopravy na trati Sebnitz – Dolní Poustevna. Deklarace byla podepsána 5. 9. 2006 v Drážďanech, za Ústecký kraj ji parafoval hejtman Jiří Šulc, za německou stranu zemský rada okresu Míšeň Arndt Steinbach. Oba vyjádřili shodné přesvědčení, že chystaná obnova trati bude impulsem pro hospodářský rozvoj obou oblastí, turistického ruchu a umožní těsnější kontakty, obchodování a výměnu zboží. Podepsání deklarace předcházela řada jednání, z nichž to nejvýznamější proběhlo 14. prosince 2005 mezi členem Rady Ústeckého kraje Milanem Francem a delegací Svobodného státu Sasko, vedenou zemským radou Arndtem Steinbachem a vedoucím referátu železniční dopravy saského státního ministerstva hospodářství a práce Hansem - Ulrichem Schmidtem. Probíhají také pracovní schůzky pracovníků odboru dopravy krajského úřadu se zástupci dopravních svazů v Sasku, nejbližší setkání je naplánováno na 26. 3. 2008 u příležitosti rozšíření projektu síťové jízdenky REGIONet Labe – Elbe.

 

7) Zadavatel posouzení výstavby tratě na české straně z pohledu zákona o ochraně životního prostředí (viz. č. 1) uvedl, že předpokládá dokončení prací, tedy i dostavbu tratě k státní hranici v délce 72 m, do konce roku 2008, ovšem za předpokladu, že v září 2008 budou práce zahájeny. Zahájení železničního provozu souvisí také s dokončením navazující stavby na německé straně, prováděné společností Verkehrsverbund Oberelbe GmbH podle projektu IPRO Dresden.

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 22.4.2008 / 22.4.2008 | Zveřejnit od-do: 22.4.2008-22.5.2008
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém