Jaké problémy se tedy vyskytly v
minulém týdnu, kdy byly dva významnější spady sněhu, které zasáhly zejména výše položené části
Ústeckého kraje? Základními problémy byly dle očekávání
nesjízdnosti komunikací a to jednak v důsledku sněžení v kombinaci s
větrem a jednak v důsledku dopravních nehod. Řadu dopravních nehod způsobili
řidiči osobních a nákladních automobilů, ale nastaly i případy, kdy
došlo k nehodám autobusů. V linkové dopravě i na železnici byla ve
velkém množství zpoždění spojů. Takových spojů bylo více než
čtyřicet zejména v ranních špičkách, ale zpoždění se držela často do 15
min. Bohužel došlo v linkové dopravě k neodjetí řady spojů. Kde došlo k
takovýmto větším problémům? Na Šluknovsku měla problémy linka 409,
kde nastaly u Brtníků potíže v
několika dnech a zavedena byla objízdná trasa až přes Šluknov.
Dále na Děčínsku, kde vůz na lince 436 sjel mimo komunikaci u Jetřichovic,
čímž došlo k odřeknutí dalších spojů. Opakovaně byly také problémy na
lince 432 a to především v okolí Bynovce. Dále nebyla bez
závad sjízdná komunikace mezi Českou Kamenicí s Chřibskou, kdy docházelo
ke zpožděním vyšším než 30 min. na lince 402. Problémy měla i silnice
Tisá-Petrovice na Ústecku. Spoje 452 byly otáčeny už v Tisé nebo
přejížděly po dálnici D8. Na Litoměřicku
byly nesjízdné komunikace kolem Litoměřic směrem Kamýk (linka 629),
Malíč (621 a 628) či Žitenice (621 a 622). Provoz linky 623 omezila
dopravní nehoda u Ploskovic. Zatímco níže položené části kraje
byly bez výraznějších komplikací, na vrcholcích Krušných hor panovalo
bílé peklo. Problémy byly hlášeny po celém pásu hor od Teplic až po Klínovec.
Šlo především o nesjízdné komunikace, kdy byla zcela přerušena obsluha
některých obcí, často po dohodě se starosty těchto sídel. Jmenujme
například Fojtovice (linka 484), Moldavu (linka 493), Loučnou p.
Klínovcem (linka 582), Křimov (linka 587), Načetín (linka 560). Z výčtu nejzajímavějších případů, které
dispečink zaznamenal, je patrné, že ačkoliv řidiči spojů DÚK i dispečeři
dělají maximum, ani veřejná doprava není zachráncem cestujících, když počasí
není na naší straně. Ale cestující se mají kam obrátit. Krajský
dispečink zaznamenal například jen 14.1. ráno cca 25
telefonátů od cestujících a řešil v nejvytíženějších dnech i
téměř třicet pět provozních odchylek spojů DÚK za den. |