„Jde nám o to, abychom reagovali mimo jiné na změny v návaznosti spojů, jejich vytížení a další požadavky cestujících. Zároveň jednáme i o obnovení trati Teplice – Lovosice a Kozí dráhy, na které chceme v příštím roce objednat dopravu. Není možné, aby tyto trati zůstaly definitivně uzavřené," zdůraznil pro Ústecký deník Jaroslav Komínek.
Ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Ústí nad Labem Vladimír Štochl informoval, že nejvíce změn bude na tratích z Ústí nad Labem do Roudnice nad Labem a do Děčína. Mezi Ústím nad Labem a Děčínem pojede navíc jeden pár vlaků. Na základě objednávky kraje bude rychlík z Liberce prodloužen až do Lovosic a dopravu do Roudnice posílí dva páry vlaků.
České dráhy připravily na letošní prosinec opět adventní vlak Vánoční kometa Ten bude o víkendech jezdit mezi Ústí nad Labem a Drážďany, z Ústí pojede v 9:18 a z Drážďan vyrazí zpět v 16:05 hodin.
Z Ústí nad Labem do Prahy budou všechny vlaky typu CityElefant a na trati z Ústí do Chomutova pojedou soupravy RegioPanter, RegioShark a jednotky s řídícím vozem Sysel. Všechny spoje z Ústí nad Labem do Bíliny zajistí jednotky Regionova.
Většina vlaků v kraji bude vybavena moderními vozy. Z Ústí nad Labem do Děčína budou zcela převažovat jednotky Regionova a vlaky s novým řídícím vozem Sysel.
Pro cestující bude sloužit i zařízení k záchraně života. V budově ústeckého hlavního nádraží je k dispozici automatizovaný externí defibrilátor. České dráhy se tak stejně jako Ústecký kraj zapojily do projektu časné defibrilace.
Od nového roku by se mohly České dráhy připojit k ústecké integrované dopravě. Směřují k tomu jednání mezi Ústeckým krajem, který dopravu objednává, a Českými drahami. Lidé by mohli cestování na jednu jízdenku po celém kraji zatím naplno využít jen v Ústí a Teplicích, kde integrace MHD a systému Doprava ÚK je již funkční nebo se chystá.
Zdroj: České dráhy, denik.cz
Jednotka CityElefant
Jednotka RegioShark
Jednotka RegionPanter
Souprava Regionova
Řídící vůz Sysel
Pohled na kolejiště hlavního nádraží Ústí nad Labem