Zásadní jsou pro změny v dopravě tři termíny.
1.12.2024
Od 1. prosince 2024 začíná platit nový tarif, který zavádí
nové názvosloví pro jednotlivé druhy jízdného: z kategorie obyčejné jízdné se
stane plné jízdné, z kategorie zlevněné zvýhodněné 50 %, z kategorie ZTP, ZTP/P
bude zvýhodněné 25 % a z bezplatné přepravy zvýhodněné 0 %.
Dále začínají 1. prosince 2024 jezdit nové mezikrajské
linky, které posílí, a někde i nahradí dosavadní spoje.
„Například ve Šluknovském výběžku se výrazně zlepší
propojenost s Novým Borem, Českou Lípou a Prahou díky lince 400, která
cestujícím nabídne až 2x více spojů,“ říká radní pro dopravu a silniční
hospodářství Tomáš Rieger. Další nové mezikrajské linky najdete
v přiložené prezentaci.
15.12.2024
Od 15. prosince 2024 pak začínají platit další změny
v dopravě, a to nejen u autobusových spojů, ale také vlakových, protože 15.
12. je oficiální termín změn jízdních řádů autobusů, ale i na železnici. V rámci
Ústeckého kraje se nejvíce změn dočká Teplicko a Chomutovsko. Podrobný přehled
změn najdete v přiložené prezentaci.
„V Ústí nad Labem pak bude Doprava Ústeckého kraje
reagovat na uzavření Benešova mostu, které výrazně ovlivní dynamiku města. My
jsme se proto rozhodli pro tyto účely zavést kromě standardních spojů posilovou
vlakovou linku U0, která pomůže vytvořit 30minutový interval mezi oběma břehy
Labe,“ dodává radní Rieger. Přesný termín uzavření není zatím
definitivní, úprava linek se mu ale přizpůsobí.
1.1.2025
Od 1. ledna 2025 pak začne platit nový ceník. Ceny se
upravují v souladu s krajským dopravním plánem každé dva roky
s ohledem na vývoj inflace. Jízdenky, jak jednotlivé, tak časové, budou od
Nového roku stát zhruba o 15 procent více. Cena zůstává stejná pouze u roční
jízdenky pro cestování po celém Ústeckém kraji.
Pro výpočet nových cen jsou používané hodnoty průměrné roční
inflace za dva po sobě jdoucí předchozí roky, která tentokrát v souhrnu
činila 27,4 procenta. Po dalším upravení a zhodnocení vývoje došlo
k úpravě cen v průměru o 15,4 procenta.
„Pokud využíváte Dopravu Ústeckého kraje, je výhodné
zakoupit časové jízdné ještě před koncem roku za stávající ceny,“ radí Tomáš
Rieger.
Radní pro dopravu Tomáš Rieger a radní pro finance Jan Růžička na tiskové konferenci