Tak jako
v celém Ústeckém kraji, mění se i na Šluknovsku nejen trasy a jízdní řády
regionálních autobusů, ale i dopravce. Společnost Autobusy Karlovy Vary, a.s.
zde bude 10 let na základě objednávky Ústeckého kraje plnit služby Dopravy Ústeckého kraje, a nahrazuje
dosavadního dopravce BusLine a.s.
Ze strany
dopravce vzešel nápad autobusy pojmenovat podle názvů obcí a měst
spolupracujících v rámci Sdružení pro rozvoj Šluknovska, tj. v organizaci, která se významně podílí na
rozvoji regionu. Počet členu sdružení je totiž shodný s počtem základních autobusů.
Za přítomnosti ředitele dopravce Ing. Zdeňka Suchana, dalších zaměstnanců
dopravce, zvolených zástupců některých měst a Sdružení pro rozvoje Šluknovska,
a též senátora Ing. Zbyňka Linharta,
došlo k slavnostnímu aktu v podobě požehnání faráře Starokatolické
církve Mgr. Rolanda Sollocha.
Šluknovský výběžek tak má oproti zbytku
Ústeckého kraje určitý unikát. Každá obec a město nese na autobusu své jméno.
Tato podpora novému dopravnímu systému ukazuje, že zde je region, kterému
nejsou novinky lhostejné, a věříme, že i cestující dovedou ocenit některé nové prvky Dopravy Ústeckého
kraje, které zde dosud v linkové dopravě neznají, například bezbariérovost
všech spojů, přestupní tarif nebo časově zvýhodněné jízdenky.
Jména autobusů: Dolní Poustevna, Chřibská, Jiřetín pod Jedlovou, Jiříkov, Krásná Lípa, Mikulášovice, Šluknov, Varnsdorf, Rumburk, Velký Šenov, Dolní Podluží, Doubice, Horní Podluží, Rybniště, Lobendava, Staré Křečany, Vilémov a Lipová.
Za zmínku stojí i další zajímavost v podobě návratu regionálních autobusů do zázemí, které bylo pro tuto službu v minulosti přímo určené. Po mnoha letech nabývají původního významu bývalé garáže ČSAD ve Varnsdorfu, které však končící dopravce BusLine nevyužíval, to se nyní mění.
Autobusy
Karlovy Vary, a.s. pronikají i do MHD.
Nový dopravce nejenže uspěl v regionální dopravě, ale také v zajištění
městské dopravy ve Varnsdorfu. Autobus s malou kapacitou je významným
doplňkem regionální dopravy, která sice obsluhuje významnou část města, ale
zdaleka ne všechny části, zejména ty se složitou dostupností pro kapacitní autobusy.
Linková a městská doprava je sice z pohledu objednavatelů oddělena, přesto
však skutečnost, že se jedná o jednoho dopravce, zvyšuje perspektivu vzájemné
budoucí tarifní integrace. Ústecký kraj má zájem nejen o integraci velkých
měst, ale i o malé provozy jejichž kvalitní služby se tímto mohou ještě více
zatraktivnit.