Orientační nabídka


 

Dispečerky se snaží cestujícím maximálně pomoct

foto
Centrální dispečink Dopravy Ústeckého kraje má za úkol zajištění návazností, řešení mimořádností, objednávání spojů a informování cestujících o problémech v provozu. Spuštěn pro veřejnost byl téměř před rokem a půl a my vám prostřednictvím rozhovoru představíme dvě dámy, které denně řeší s cestujícími desítky dotazů a mimořádností, které můžou na jejich cestách veřejnou dopravou nastat. Seznamte se Petrou a Darinou, dispečerkami Centrálního dispečinku DÚK.
 

 
 

Petro, jak jste se k této profesi dostala, co vaše práce obnáší a jak dlouho zde pracujete?

Většinu svého pracovního života jsem byla zaměstnána v dopravě. Když se na stránkách Krajského úřadu Ústeckého kraje objevila nabídka s prací na pozici dispečera, chtěla jsem si práci vyzkoušet i z druhé strany. Má práce obnáší sledování návazností, zajišťování přestupů a také časté dohledávání zapomenutých věcí v osobní dopravě. V neposlední řadě sloužíme i jako informační systém ohledně mimořádností v dopravě a jízdních řádů pro autobusy, vlaky, lodě a turistické linky provozované v rámci Dopravy Ústeckého kraje. Na pozici dispečera pracuji skoro od samého začátku a to od listopadu 2019. 

 

Co máte na své profesi nejraději?

Asi ten pocit, když se podaří někomu pomoci zajistit přestup. Ale ne vždy jde toto zařídit, záleží na aktuální situaci v daném okamžiku. Dobrý pocit mám vždy, když se zadaří vyřešit aktuální problém, nejen co se týká přestupů a dohledávaní zapomenutých věcí.

 

Popište nám, jak vypadá váš běžný pracovní den? Co je pro vás ve vaší práci nejnáročnější?

Běžný pracovní den začíná předáním směny od dispečera ve službě, jelikož pracujeme téměř nonstop a to od 4:00 do 24.00 hod, každý den od pondělí do neděle včetně všech svátků.  V současné době slouží jeden dispečer na směně. Po předání směny a všech informací od dispečera končícího ve službě, nastává sledování návazností v uzlových bodech dopravy a dále vyřizování různých dotazů, žádostí o přestupy a dohledávání věcí, které cestující zapomenou a případné řešení nehodových situací včetně jejich zveřejňování na webu. Nejnáročnější je vysvětlit lidem, že pokud jedou s velkým zpožděním, čekání přípojného spoje není možné vždy zajistit. Pokaždé se však snažíme cestujícímu najít alternativní řešení jeho problému, bohužel ne vždy je to reálné. 

 

Co nejkurióznějšího jste s cestujícími řešila?

Nebyla to až tak kuriózní žádost, jako spíš lidská, kdy paní učitelka v období střídání prezenční a distanční výuky dohledávala žáčka, který nedorazil včas do školy. Naštěstí se jednalo  pouze o  zpožděný spoj  a v době hovoru žáček do školy dorazil. Většina dotazů se v poslední době týká lodní dopravy a možností zajištění přestupů a přepravy kol.

 

Vzkázala byste něco cestujícím?

Nebojte se nás na něco zeptat. Jsme tu pro vás, abychom vám pomohli bezpečně dorazit do svého cíle.


foto
Dispečerka Petra Krupičková pracuje na dispečinku od jeho spuštění. 

 


Darino, jak jste se k této profesi dostala, co vaše práce obnáší a jak dlouho zde pracujete?

Několik let jsem pracovala jako dispečer zdravotní dopravní služby v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem. Jelikož práce v dopravě a s lidmi mě baví a mám ráda výzvy, hledala jsem další možnost zkusit a posunout se v tomto oboru někam dál. Po zjištění, že náš Ústecký kraj buduje centrální dispečink pro řízení dopravy v kraji, jsem neváhala a přihlásila se na pozici dispečera CED DÚK. Nyní zde již pracuji druhým rokem a práce v kolektivu odboru dopravy je více než zajímavá. Náplní mojí práce je především řešení mimořádných událostí, při nichž dochází k narušení plynulosti dopravy, kontrola jednotlivých dopravců zejména, ale pak má práce spočívá v řešení aktuálních problémů, jako jsou zpoždění či narušení návazností mezi jednotlivými spoji.

 

Co máte na své profesi nejraději?

Na své práci mám ráda zejména pocit, že mohu pomoci lidem v běžném životě při řešení jejich problému s dopravou, a pomoci jim tak dostat se na místo kam potřebují.

 

Popište nám, jak vypadá váš běžný pracovní den? Co je pro vás ve vaší práci nejnáročnější?

Náš dispečink funguje každý den od 4:00 do 24:00 a to i o víkendech a svátcích. Můj pracovní den začíná tedy velmi brzy. Všední dny jsou více hektické a počet telefonátů stoupá. Nejnáročnějšími chvílemi jsou pak neočekávané mimořádnosti, kdy je nutné rychle vyřešit např. objízdnou trasu, nasazení zálohového vozu či zajištění přestupu cestujících ze zpožděného spoje na spoj navazující.

 

Co nejkurióznějšího jste s cestujícími řešila?

Nejkurióznější věcí, kterou jsem v poslední době řešila, bylo zapomenuté dítě v autobusu. Naštěstí se chlapci nic nestalo a byl v pořádku předán zpět své matce.

 

Vzkázala byste něco cestujícím?

Cestujícím bych ráda popřála ničím nerušenou a co nejpohodlnější jízdu s našimi dopravci a co nejmíň překážek na jejich cestách. V případě potřeby jsme tu vždy pro ně na našem telefonním čísle +420 475 657 657.

 

foto
Dispečerka Darina Vorlíčková denně vyhoví desítkám dotazů. 


Pracujete v krajské dopravě a chcete s námi sdílet váš příběh? Napište nám na email marketingduk@kr-ustecky.cz a my se vám ozveme. 

 

 
Zodpovídá: Mgr. Markéta Voleníková
Vytvořeno / změněno: 19.8.2021 / 19.8.2021
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém