Jak jste se k této profesi
dostal, co vaše práce obnáší a jak dlouho zde pracujete?
K mé současné profesi jsem se dostal díky nabytým zkušenostem,
které jsem získal na pozici signalisty a výpravčího. Má práce je velmi rozmanitá. Od kontrolní
činnosti provozních zaměstnanců, připomínkování staničních řádů až po nehodový
dozor v provozním obvodu. Ve funkci dozorčího provozu pracuji rok a půl.
Co je pro vás ve vaší práci
nejnáročnější? Popište nám, jak vypadá váš běžný pracovní den?
Mezi nejnáročnější činnosti patří řešení personálních záležitostí. Můj
běžný pracovní den začíná ve 4:30 hodin, kdy vstanu a připravím se k odchodu
do zaměstnání. Každý den se účastním ranního hodnocení u pana přednosty, kde provádíme
rozbor provozní situace za uplynulých 24 hodin.
Následně se věnuji plnění úkolů, které vyplynou z této porady, kontrole
a vedení svěřeného obvodu.
Většina lidí ví, že na dráze pracují
strojvedoucí, průvodčí a výpravčí, ale práce na železnici je mnohem pestřejší,
jaké další pracovní pozice byste přiblížil našim čtenářům?
Nelze
opomenout operátory železniční dopravy, signalisty, staniční dozorce a dozorce
výhybek, kteří se také podílí na zajištění plynulosti železničního provozu.
Máte nějakou událost, která vám utkvěla
v paměti, ať už pozitivně nebo negativně?
Řešení
těžkostí a problémů v železničním provozu v souvislosti
s pandemií COVID 19.
Vzkázal byste něco cestujícím?
Poprosil bych je o trpělivost a pochopení při náročných modernizacích pro zvyšování komfortu cestování, při kterých dochází ke zpoždění v železniční dopravě.
Pracujete v krajské dopravě a chcete s námi sdílet
váš příběh? Napište nám na email marketingduk@kr-ustecky.cz
a my se vám ozveme.