Porady se zúčastnili vedle představitelů kraje i zástupci Ministerstva dopravy a Správy železnic, kteří osvětlili celou genezi hledání trasy vysokorychlostní trati na území Ústeckého kraje, představili obsah návrhu na aktualizaci Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje a následně odpovídali na jednotlivé dotazy krajských zastupitelů.
Podaný návrh Správy železnic na aktualizaci Zásad územního rozvoje obsahuje tři různé trasy, které jako jediné splňují závěry Studie proveditelnosti Nového železničního spojení Praha - Drážďany, schválené Centrální komisí Ministerstva dopravy. Jedná se o trasy Mrchový kopec, Holý vrch a Pod Blufem. Správa železnic nyní žádá o prověření těchto tří tras v rámci procesu aktualizace Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje a zastupitelstvo by na svém pondělním zasedání mělo rozhodnout, zda tento proces aktualizace odstartuje či nikoliv.
Hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller zastupitele ujistil: „Na pondělním zasedání nebude vybírána či schvalována konkrétní trasa VRT a „zkrácený postup“ pořizování aktualizace Zásad územního rozvoje Ústeckého kraje, o který Správa železnic v souladu se stavebním zákonem požádala, neznamená žádné omezení pro právo obcí a veřejnosti vyjádřit v průběhu aktualizace svůj názor.“
Podrobné informace týkající se přípravy nového železničního spojení Praha – Drážďany na území Ústeckého kraje jsou průběžně zveřejňovány na oficiálních internetových stránkách Ústeckého kraje, v sekci Územní plánování a stavební řád: ZDE a na oficiálních internetových stránkách Správy železnic: ZDE
Jednání probíhalo formou videokonference