Orientační nabídka


 

Moldava svoje historické nádraží nakonec neprodá

foto
Vedení obce Moldava spouští projekt rekonstrukce moldavského nádraží a upouští od svého dřívějšího rozhodnutí o jeho prodeji z důvodu vysokých nákladů na provoz. To se setkalo s kritikou železničních nadšenců. Nádražní budova na Moldavě patří k nejrozsáhlejším historickým drážním objektům v Čechách. Rozkládá na ploše 1361 m2.
Tisková zpráva ze dne 15. února 2021
 

 
 

Budova moldavského nádraží je kulturní památkou. Nachází se uprostřed tzv. Moldavské dráhy, historické trati vedoucí z Mostu do Freibergu. Na trať, která je známá rovněž jako Teplický Semmering, navazuje přímý spoj z Děčína, Ústí nad Labem a Teplic. Moldavská dráha patří k jedné z turisticky nejoblíbenější trati v ČR.

V současné době běží intenzivní jednání o dostavbě osmikilometrového úseku na saské straně, která by znamenala znovupropojení Moldavy s Freibergem.

O propojení tratí a obnovu nádražní budovy usiluje zájmová skupina dvaceti českých a saských měst a obcí. Koordinátorem zájmové skupiny je Nadační fond "Moldavská dráha / Teplický Semmering", který obci pomohl zajistit registraci nádražní budovy do programu "Brownfield" Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Obec má díky registraci do programu možnost získat na sanaci budovy dotaci ve výši 50 mil. Kč.

Finanční podíl obce na rekonstrukci budovy představuje 2,5 mil. Kč. Na jeho zajištění byla koncem roku 2020 vyhlášena veřejná sbírka. Transparentní účet: 135 444 135 / 2010.

foto

foto

 
Foto: 
Michael Ketzenberg

 

 
Zodpovídá: Mgr. Markéta Voleníková
Vytvořeno / změněno: 15.2.2021 / 15.2.2021
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém