Na jednání zástupce nového
dopravce vysvětlil, čím byly tyto problémy způsobeny a proč nejsou obsluhovány
všechny linky.
„Za celé vedení naší
společnosti se omlouváme cestujícím, kterým nejetí autobusových spojů a dalších
problémů s tím spojených zkomplikovalo jejich cestu do práce, do školy, k
lékaři či na nákup. Zároveň se omlouváme vedení Ústeckého kraje. Problémy
nastaly z důvodu špatného technického propojení odbavovacího systému a
zároveň kvůli nedostatku řidičů. Před nástupem do nové oblasti Teplicka jsme
měli nasmlouvaných dostatek řidičů k zajištění dopravní obslužnosti. I
přes podepsané pracovní smlouvy jich dvacet nenastoupilo. Tento problém řešíme
zápůjčkou řidičů v rámci koncernu ICOM transport a vedle toho cílenou
náborovou kampaní. O víkendu nastoupí noví řidiči, kteří pomohou aktuální
situaci na Teplicku stabilizovat. Dalším problémem je současná epidemická
situace kolem viru Covid 19, kvůli které v současné době evidujeme v našem koncernu 150
řidičů v pracovní neschopnosti. Dále posilujeme oblast IT, která zajišťuje
online 24 hodinovou podporu pro řidiče, a dispečink jsme posílili o dva zkušené
dispečery, kteří zabezpečí plánování a plynulý provoz,“ řekl zástupce vedení
společnosti ČSAD Slaný Jan Varhaník.
„Takto jsme si plnění smlouvy
samozřejmě nepředstavovali. Ještě než nový dopravce vyjel do ostrého provozu,
ubezpečoval nás, že je vše perfektně připraveno. Na dnešním jednání jsme byli
informováni o opatřeních a krocích, které již podnikl k nápravě, aby nedocházelo
k takovým výpadkům a nejetí spojů,“ řekl krajský radní pro oblast dopravy
Marek Hrabáč. „Doufám a pevně věřím, že se situace na Teplicku vyřeší co
nejdříve, aby cestující nezůstávali na zastávkách,“ dodal radní Hrabáč.
Ústecký
kraj situaci i po jednání s dopravcem nadále pozorně sleduje. Informace o
případně nezajištěných spojích, které budou kraji známy včas, můžete nalézt zde.