Orientační nabídka


 

Žádost

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, žádost doručená povinnému subjektu dne 16. 7. 2021.
 

Odkazy


 
 

Žádost o informaci:

 

Podle InfZ žádám o podání následujících informací:

 

1.    Dne 30. 11. 2020 sdělil odbor KaPP ÚK dopisem čj. KUUK/176118/2020/KP v informaci o vyřízení podnětu PhDr. Štefančíkové z 8. 10. 2020 o nakládání s majetkem organizace Galerie Benedikta Rejta v Lounech, p. o., že podnět byl prošetřen a majetek byl vyřazen v souladu se směrnicí a zřizovací listinou organizace.

Žádám informaci, jakým způsobem šetření proběhlo, předložit zápis o prošetření podnětu a kopie všech dokladů, které byly v rámci prošetření prověřovány, včetně dokladu o proúčtování účetní operace a dokladu o bezúplatném předání.

 

2.    Předložte všechny informace, kterými MgA. Melenová pravidelně informovala zřizovatele o hospodaření v instituci, včetně problematiky nedokončené instalace a všech souvisejících nákladů, jak uvádí ve svých vyjádřeních z 16. 10. 2020 a 7. 12. 2020. Sdělte, jak jste reagovali na její vyjádření, že „instalace, která vznikala v GBR po dobu dvaceti let, zablokovala jedno funkční patro objektu a celkové náklady spojené s pořizováním nedokončené investice a uzavřením jednoho funkčního patra objektu budou vyčísleny a předány zřizovateli k posouzení“.

 

3.    Součástí odpovědi na dotazy zastupitelky A. Dernerové, podané na ZUK dne 25. 1. 2021 bylo toto vyjádření odboru KaPP k objektu rekonstrukce Fontány národů Zd. Pešánka v GBR Louny, předané prostřednictvím radního pro kulturu Mgr. Řeháka:

„Jedná se o utajovaný objekt, k jehož realizaci nejsou doložitelné žádné smlouvy či rozhodnutí zřizovatele a který vznikal ze svévolného rozhodnutí bývalého vedení galerie. Objekt již 20 let zcela blokuje expoziční prostor v 2. PP galerie a ten tak byl pro veřejnost a další aktivity organizace uzavřen. Výroba repliky značně zatížila rozpočet organizace a v současnosti je vedena v jejím majetku v hodnotě cca 300 tis. Kč. Pro uskladnění formy repliky byl od roku 2001 pronajímán prostor za dalších 44 tis. Kč/rok. Cílem nového vedení galerie bude ve spolupráci s odborníky a zřizovatelem nalézt kontroverznímu uměleckému objektu nové uplatnění a umístění. Toto téma galerie otevřela veřejnou prezentací RESET dne 21. 1. 2021.“

Žádám o informaci, zda se jedná o vážně míněné stanovisko odboru KaPP, které dokládá zásadní neznalost objektů a sbírek příspěvkových organizací navzdory prováděným kontrolám odboru a pravidelně podávaným zprávám o činnosti, na základě jakých dokladů a šetření vzniklo (pokud ano, předložte kopie těchto dokladů a zápis o šetření), zda souvisí s informacemi šetřenými v bodě 2. a jaká opatření odbor KaPP ve své pravomoci přijal?

 

4.    Žádám o přehled mimořádných finančních prostředků, které byly od 1. 9. 2020 až dosud organizaci Galerie Benedikta Rejta v Lounech p. o. poskytnuty k financování výstavní činnosti a akcí pro veřejnost formou dotace z rozpočtu zřizovatele, z externích zdrojů, příp. schválením použití prostředků rezervního fondu a na základě jakých žádostí organizace a jakých rozhodnutí zřizovatele se tak stalo.

 

Předložte právní stanovisko zřizovatele k jednostrannému ukončení pracovního poměru PhDr. Štefančíkové ředitelkou Melenovou dne 2. 9. 2020, a to zpětně k 1. 9. 2020, po uplynutí doby výkonu funkce ředitelky k 31. 12. 2019 a doby pověření řízením příspěvkové organizace k 31. 8. 2020. K ukončení pracovního poměru došlo v rozporu se stanoviskem přítomného vedoucího odboru KaPP PhDr. Šrejbera Ph.D., které respektovalo stanovisko odboru legislativně – právního KÚ ÚK v důvodové zprávě k bodu 13.3 usnesení č. 048/13R/2017 ze dne 3. 5. 2017 Personální záležitosti příspěvkových organizací v oblasti kultury. Ve stanovisku se uvádí: „Obecně odvoláním pracovní poměr nekončí; zaměstnavatel (tj. příspěvková organizace) je povinen tomuto zaměstnanci navrhnout změnu jeho dalšího pracovního zařazení u zaměstnavatele na jinou práci odpovídající jeho zdravotnímu stavu a kvalifikaci. Jestliže zaměstnanec nemá pro zaměstnance takovou práci, nebo ji zaměstnanec odmítne, jde o překážku v práci na straně zaměstnavatele a současně platí, že je dán výpovědní důvod. Odstupné v řešeném případě odvolaným ředitelům nenáleží, neboť rozvázání pracovního poměru po odvolání z místa vedoucího zaměstnance není v souvislosti se zrušením tohoto místa v důsledku organizační změny. V případě, že by nedošlo ke jmenování nového ředitele příspěvkové organizace, je možné pověřit řízením dočasně jinou osobu. Pověření řízením bude mít povahu zastupování ředitele příspěvkové organizace, nevznikne tak jmenování, jak stanoví Nejvyšší soud ČR ve věci 2 Cdon 382/97.“

 

Poskytnutá informace:

K bodu č. 1

Povinný subjekt neeviduje žádný zápis o prošetření podnětu, který požadujete. Příspěvková organizace byla vyzvána telefonicky k doložení dokumentů k vyřazení majetku.

V příloze posíláme protokol o vyřazení majetku a seznam vyřazeného majetku, které povinnému subjektu předala na jeho vyžádání příspěvková organizace.

Je zaslána upravená verze dokumentu z důvodu dodržení přiměřenosti rozsahu zveřejňovaných osobních údajů podle Obecného nařízení o ochraně osobních údajů 2016/679 a zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů v platném znění.

 

K bodu č. 2

V příloze posíláme požadované informace k hospodaření Galerie Benedikta Rejta. Povinný subjekt neeviduje žádné doklady nedokončené instalace, které požadujete na základě vyjádření ředitelky Galerie Benedikta Rejta z 16.10. a 7.12.2020.

 

K bodu č. 3.

K tomuto bodu povinný subjekt sděluje, že se jedná o stanovisko vedoucího odboru KaPP k dotazům zastupitelky p. Dernerové.

Povinný subjekt neeviduje žádné doklady o šetření a ani neeviduje žádné doklady o přijatých opatření odboru KaPP. 

 

K bodu č. 4

V příloze posíláme přehled mimořádných prostředků, které Galerie Benedikta Rejta obdržela od 1. 9. 2020 dosud.

 

K bodu č. 5

Povinný subjekt neeviduje žádný dokument - právní stanovisko, které požadujete.


příloha:

1) Finanční hospodaření příspěvkových organizací ÚK k 30; 2) Finanční hospodaření příspěvkových organizací ÚK k 31; 3) Hospodareni k 30.9.2020; 4) Hospodareni k 31.12.2020t; 5) Mimořádné fin. prostředky; 6) Protokol_o_vyrazeni_majetku; 7) Rozvaha k 30.6.2021; 8) Rozvaha k 30.9.2020; 9) Rozvaha k 31.3.2021; 10) Rozvaha k 31.12.2020; 11) Seznam_vyrazeneho_majetku_anonimizace; 12) VZZ k 30.6.2021; 13) VZZ k 30.9.2020; 14) VZZ k 31.3.2021; 15) VZZ k 31.12.2020
 
Zodpovídá: JUDr. Jan Svoboda
Vytvořeno / změněno: 2.8.2021 / 2.8.2021
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém